تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798928432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه یک کودک «سرمایه گذار» تربیت کنید؟


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ماهنامه آینده روشن: برای تمامی سنین درس های مالی وجود دارد. این درس ها می توانند زندگی ما را متحول کنند، اما به طرز عجیبی در برنامه های درسی مدارس ما جایی ندارند؛ با این حال پدر و مادرها می توانند این خلا را پر کنند و آمزوش های پایه ای و مهم را حتی از سنین پایین به فرزندان خود بیاموزانند. این درس ها با رشد بچه ها به مرور پیشرفت می کنند و پیچیده تر می شوند. این ها برخی از مهم ترین نکاتی است که «بت کوبلینر»، نویسنده نیویورک تایمز، در ستون «زندگی مالی داشته  باشید» بیان کرده است. این ها نکاتی است که بسیاری از اقتصاد دانان برای بچه ها مفید تشخیص داده اند:

سنین 3 تا 5 سال

برای چیزی که می خواهی صبر کن

صبر کردن خصوصیتی است که می تواند در هر سنی دشوار باشد. حال اینکه توانایی به تاخیر انداختن لذتی که در انتظارش هستیم رفتاری است که می تواند تعیین کننده موفقیت ما در بزرگسالی باشد. نیاز است به بچه ها یاد دهیم همیشه همه چیز در دسترس نیست و اگر واقعا چیزی را می خواهند باید صبرکردن و ذخیره کردن پول برای خریدنش را یاد بگیرند.
 

چگونه یک کودک «سرمایه گذار» تربیت کنید؟



فعالیت های مناسب بچه های 3 تا 5 سال

1- وقت مناسبی پیدا کنید و با بچه ها درباره ارزش و اهمیت صبر کردن صحبت کنید. برای شان داستان هایی در این باره بخوانید. وقتی که خوش می گذرانند آن ها را درباره ارزش صبر آگاه کنید.

2- سه قلک برای بچه ها بسازید و این سه نام را به آن ها بدهید؛ «قلک ذخیره»، «قلک خرج» و «قلک اشتراک». این قلک ها باید طوری باشند که بچه ها بتوانند داخل آن را ببینند. هر بار کودک تان پولی به دست می آورد به او بیاموزید به صورت مساوی در این قلک ها تقسیمش کند تا همزمان ارزش این سه کار را یاد بگیرد.

3- کودک شما برای مقاصد مالی باید هدف داشته باشد. هر بار که او پولی ذخیره و قلکش را پر می کند به او درباره اینکه چقدر پول و زمان باقی مانده است تا به هدفش برسد صحبت کنید. با این روش ارزش تلاش برای هدف و صبرکردن برای او بهتر نمایان می شود.

سنین 6 تا 10 سال

انتخاب کردن را بیاموز

در این سن کودکان می توانند به مرور یاد بگیرند باید درباره چیزی که می خواهند بخرند فکر کنند. آن ها توانایی تحلیل پیدا کرده اند و می توانند همه چیز را با دقت بالا و پایین کنند و دلیل های قانع کننده برای خرج کردن داشته باشند. در این سن مهم است که به کودک تان یاد دهید: «پول پایان پذیر است و انتخاب هوشمندانه اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا وقتی مقداری پول را صرف می کنید دیگر آن تمام شده است و راه بازگشتی نیست.»

فعالیت های مناسب بچه های 6 تا 10 سال

1- بچه های تان را در تصمیم های اقتصادی خود شریک کنید؛ برای مثال، به بچه های تان ارزش پول و خرید بهتر و ارزان تر را یاد دهید. با آن ها صحبت کنید و بگویید چرا از بین نشان های مختلف یک محصول را انتخاب می کنید.

2- به بچه های تان پول بدهید تا برای خودشان از سوپرمارکت ها خرید کنند. آن ها باید انتخاب کردن بین محصولات مختلف را یاد بگیرند، ارزش پول را به صورت عینی مشاهده کنند و با عواملی که یک انتخاب صحیح به آن نیاز دارد آشنا شوند.

3- هنگام خرید درباره درآمد مالی و تلاشی که برای به دست آوردن پول لازم برای این خریدها انجام شده است صحبت کنید. کودکان باید یاد بگیرند پول درآوردن مستلزم تلاش است، و در نتیجه خرج کردن آن باید عاقلانه باشد. آیا باید کل پول خود را خرج کنیم و برای شام و ناهار چیزی نداشته باشیم؟

سنین 11 تا 13 سالگی

ذخیره سریع تر، رشد بیشتر

با کودکان خود درباره مجموعه سود ارزشمندی که می توانند از سرمایه های جدید و سرمایه گذاری های گذشته خود کسب کنند حرف بزنید.
به آن ها ارزش ذخیره پول را یادآوری کنید و وضعیتی فراهم کنید تا به صورت عملی سودکردن را ببینند و از آن لذت ببرند.
 

چگونه یک کودک «سرمایه گذار» تربیت کنید؟



فعالیت های مناسب بچه های 11 تا 3 سال

1- توضیح دادن کسب سود از سرمایه گذاری به صورت عملی برای بچه ها از توضیح هزارباره آن به صورت شفاهی برای خیلی راحت تر است. بچه ها می توانند با سرمایه گذاری های بسیار اندک به چیزهایی که دوست دارند برسند. راه های سرمایه گذاری های کوچک را به آن ها نشان دهید و با مفاهیم ساده بانکداری آشنای شان کنید.

2- مثال های عینی به آن ها نشان دهید. اطراف همه ما آدم هایی هستند که برای سرمایه گذاری فکری نکرده و سودی هم به دست نیاورده اند؛ برعکس کسانی هم بوده اند که سرمایه گذاری را آموخته و سودکردن را یاد گرفته اند.

3- با بچه ها درباره دست کشیدن از چیزهایی که دوست دارند با هدف سرمایه گذاری روی آن ها صحبت کنید. گاهی دست کشیدن از یک چیز کوچک به معنی به دست آوردن چیزی بهتر و بزرگتر در آینده خواهدبود. آیا دوست دارید هر روز در مدرسه چیپس بخرید و بخورید یا اینکه گاهی پول تان را جمع کنید و آخر سال یک موبایل خوب بخرید؟

سنین 14 تا 18 سال

وقتی دنیا جدی تر می شود

حالا سنی است که دنیا رو به جدی تر شدن می رود؛ دانشگاه مهم است، و هر رزو که می گذرد پیدا کردن شغل اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ سن ازدواج نزدیک تر می شود و داشتن سرمایه برای یک زندگی مستقل از هر زمان دیگری مهم تر است. وقت آن است که ماشین حساب ها کار کنند و زندگی آینده بچه ها به تصمیمات گرفته شده در این سن بستگی زیادی خواهدداشت.

فعالیت های مناسب بچه های 14 تا 18 سال

1- درباره سرمایه های واقعی خود با آن ها روراست صحبت کنید؛ درباره این صحبت کنید که چقدر می توانید آن ها را حمایت کنید، چه مقدار سرمایه نقد برای آینده آن ها دارید و چقدر می توانید از آن ها پشتیبانی کنید. این اعداد و ارقام واقعی فکر آن ها را بازتر می کند تا برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

2- درباره خرج های واقعی زندگی با آن ها صحبت کنید. نیازهای اولیه زندگی را به آن بشناسانید؛ باید برای آن ها قیمت مسکن، پوشاک و غذا معلوم باشد تا بدانند زندگی واقعی به تلاشی واقعی نیاز دارد.

3- آن ها را با انواع و اقسام کمک های مالی آشنا کنید. وام گرفتن و بازپرداخت وام را با آن ها تمرین کنید. به آن ها آموزش دهید وام گرفتن سرمایه ای در گردش را به آن ها می دهد، نه سرمایه ای که بازپرداخت قسط های آن زندگی شان را به هم بریزد.





۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن