تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 20 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799775518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیلاری کلینتون از احضار به دادگاه معاف شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هیلاری کلینتون از احضار به دادگاه معاف شد
بر اساس حکم یک قاضی آمریکایی لزومی ندارد هیلاری کلینتون در پرونده استفاده غیر مجاز از ایمیل شخصی‌اش شهادت رسمی بدهد و تنها ارسال پاسخ کتبی به دادگاه کفایت می‌کند.
به گزارش نامه نیوز، به نقل از بی بی سی، یک سازمان حقوقی محافظه‌کار خواستار آن شده بود که خود کلینتون با سوگند رسمی درباره این پرونده شهادت بدهد.
این گروه "دیدبان قضایی"، نزدیک به جمهوری‌خواهان در آمریکاست. هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بابت استفاده از ایمیل شخصی‌اش در دوره‌ای که وزیر خارجه بود، زیر انتقاد شدید بوده است. حالا با رای یک دادگاه در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، کلینتون ملزم به چنین شهادتی نیست و باید در سی روز آینده به پرسش‌های گروه "دیدبان قضایی" پاسخ مکتوب بدهد. این حکم قاضی امت سالیوان می‌تواند فشار روی ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون را کم کند. برای حزب دموکرات خوش‌آیند و مناسب نبود که کلینتون ناچار شود در گرماگرم رقابت‌های انتخاباتی ساعت‌ها در دادگاه به سوال‌های وکیلان پاسخ بدهد. این حکم زمانی آمد که تا روز رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 80 روز باقی مانده است. ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها هنوز به این حکم واکنشی نشان نداده است. گروه "دیدبان قضایی" از آن استقبال کرده و گفته است به‌سرعت برای گرفتن پاسخ مکتوب از هیلاری کلینتون اقدام می‌کند. تام فیتون، رئیس این گروه، گفته تصمیم دادگاه یادآوری کرده است که هیلاری کلینتون از قانون بالاتر نیست. قاضی دادگاه ایالتی با این استدلال وکیلان هیلاری کلینتون موافقت کرده است که مقام‌های عالی‌رتبه سابق را فقط در "موارد استثنایی" می‌توان به شهادت رسمی وا داشت. هیلاری کلینتون که در سال‌های 2009 تا 2013 وزیر خارجه آمریکا بود، در تماس‌های کاری‌اش از سامانه ایمیل شخصی خود استفاده می‌کرد که طبق قوانین دولتی ایالات متحده مجاز نبوده است. او بابت این کار که باعث شده تماس‌هایش از دست‌رسی عمومی دور بماند، عذرخواهی کرده است. طبق نظرسنجی‌ها، رای‌دهندگان آمریکایی می‌گویند ماجرای ایمیل شخصی هیلاری کلینتون به این برداشت کمک می‌کند که او غیرقابل‌اعتماد است. وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد در پی یک سال تحقیق به این نتیجه رسیده است که دلیلی برای پیگرد رسمی این عضو سابق کابینه باراک اوباما وجود ندارد. در همین حال رئیس پلیس فدرال آمریکا هم گفت کلینتون در استفاده از ایمیل شخصی‌اش "بسیار بی‌ملاحظه" بوده است اما هیچ دادستان معقولی از آن پرونده نمی‌سازد. قاضی سالیوان که هیلاری کلینتون را از شهادت رسمی معاف کرده، از قبل به گروه "دیدبان قضایی" اجازه داده بود از چندین دستیار کلینتون در ماه‌های گذشته شهادت رسمی بگیرد؛ شهادت‌نامه‌هایی که گفته شده است بعضی از آنها گاه برافروخته و غیرمعمول بوده‌اند. این قاضی می‌گوید دادگاه باید معلوم کند که آیا استفاده وزیرخارجه سابق آمریکا از ایمیل شخصی‌اش به قصد ممانعت از قانون دسترسی آزاد به اطلاعات بوده است یا نه. او در عین حال به گروه محافظه‌کار "دیدبان قضایی" اجازه داده است از جان بنتل، یک مسئول فنی در دفتر هیلاری کلینتون در دوره وزارتش شهادت رسمی بگیرد. طبق گزارش بازرس وزارت‌خارجه، بعضی کارمندان پایین‌رتبه وزارت خارجه درباره استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی‌اش ابراز نگرانی کرده بودند اما آقای بنتل از آنها خواسته بود دیگر در باره آن موضوع حرفی نزنند. خود جان بنتل و وکیلش حاضر نشده‌اند درباره این بخش از گزارش نظری بدهند.

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط
ترامپ: اوباما دروغ گفته است
مایکل مور: ترامپ اصلاً نمی‌خواهد رئیس‌جمهور شود
ترامپ دوباره مدیران ستاد انتخاباتی‌اش را عوض کرد
ترامپ: دولت را نماینده مردم می‌کنم
سیا به نامزدهای انتخاباتی درباره ایران چه می‌گوید؟



۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن