تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونگی رأی‌دهی الکترونیکی در انتخابات/ شرایط رای‌دهندگان چگونه است؟


واضح آرشیو وب فارسی::

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار خواهد شد. در این مرحله، ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی خالی در مجلس به یکدیگر رقابت می‌کنند. برخی از این انتخابات الکترونیکی هم برگزار می‌شود.



محسن اسلامی، افزود که زمان تبلیغات داوطلبان از روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و تا روز ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد. او همچنین به ستادهای انتخاباتی تاکید کرد که برای آماده‌سازی میدان‌های تبلیغات شهری و محیط مجازی اقدام کنند و از دستورالعمل‌های مربوط به تبلیغات پیروی کنند.

اسلامی به مانورهای شبیه‌سازی انتخابات اشاره کرد و گفت: مانورها با هدف تست دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های رای برگزار شدند و این موضوع با حضور اعضای هیات‌های نظارت و ناظرین شورای نگهبان صورت گرفت. او ادامه داد که آموزش عوامل اجرایی نیز انجام شده و آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات وجود دارد.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد که با معاونان سیاسی و امنیتی ۱۵ استان که در آنها مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود، جلسه‌ای داشته و موارد لازم برای برگزاری انتخابات را بررسی و هماهنگ کرده‌اند. او تأکید کرد که ضروری است مسئولان با داوطلبان دیدار کرده و موارد مورد نیاز را به آنها توضیح دهند.

در ادامه، اسلامی اظهار داشت که در کشور ۱۱هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای وجود دارد و ۶۵ درصد آنها مربوط به انتخابات الکترونیکی است. وی تأکید کرد که در ۸ حوزه الکترونیکی، آموزش‌های لازم به مردم ارائه می‌شود و آن‌ها می‌توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران" بررسی کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور، روش رای‌دهی در انتخابات الکترونیکی را توضیح داد و گفت: فرد با کارت ملی، شناسنامه و یا مدارک شناخته‌شده دیگر وارد شعبه انتخابات می‌شود. سپس هویت او تأیید شده و در صورت واجد شرایط، کارت تعرفه به او داده می‌شود. پس از ورود به صندوق الکترونیکی و دریافت لیست داوطلبان، رأی دهنده می‌تواند با وارد کردن کد داوطلبان رأی خود را ثبت کند. پس از رأی‌دهی، کارت تعرفه به صندوق برگردانده و مدرک شناسایی بازگردانده می‌شود.

در پایان، اسلامی اعلام کرد که در حوزه‌های الکترونیکی، سعی شده با تأیید هیات نظارت، نتایج به سرعت اعلام شود و مواردی همچون اعتراضات و شکایات طبق قانون در هیات‌های اجرایی و نظارت رسیدگی خواهد شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن