تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816347024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه ۱۰۰ فرقه انحرافی در ایران تولید می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در برنامه شعبد شوم مطرح شد:
سالانه ۱۰۰ فرقه انحرافی در ایران تولید می شود

علی قهرمانی


شناسهٔ خبر: 3727828 - یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها

.jwplayer{ display: inline-block; } حجت الاسلام علی قهرمانی گفت: طبق تحقیقات به دست آمده سالانه در ایران ۱۰۰ فرقه ی عرفانی و انحرافی تولید می شود. که اکثر این عرفان ها به جریان های بومی کشور مربوط می شوند. به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه شعبده شوم با موضوع بررسی فرقه های انحرافی و ادیان نوظهور و سینمای معنویت گرا و با حضور حجت الاسلام علی قهرمانی (پژوهشگر عرفان های نوظهور) و حجت الاسلام محمد داوود محمدی (پژوهشگر ادیان و فرق) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت. در این برنامه حجت الاسلام علی قهرمانی با اشاره به تعریف معنویت گرایی، گفت: در کشور ایران معنویت گرایی در برخی از اوقات با معناگرایی هم راستا شده و بازنمایی بحث معنویت در معنا را یکسان قلمداد می کنند. وی با بیان این که معناگرایی بسیار وسیع تر از معنویت گرایی است، گفت: معناگرایی در برخی از اوقات می تواند فاصله گرفتن تصویری از ظاهر به سمت معنا باشد. وی همچنین در ادامه افزود: معنویت شناسی و معنویت گرایی کاملا در تمایز از معنا شناسی و معناگرایی داشته و در تفاوت زیادی دارد. این پژوهشگر عرفانهای نوظهور در خصوص معنویت گرایی و بازنمایی معنویت در رسانه گفت: معنویت گرایی در رسانه هر نوع از معنویتی را می تواند شامل شده و نشانه های مختلفی نیز دارد. وی با بیان این که مخاطبان سینما باید با معنویت حقیقی آشنا شوند، گفت: اگر مخاطبان سینما از معنویت درست و غلط شناختی نداشته باشند، اهمیت موضوع بررسی معنویت را درک نکرده و از تاثیر این معنویت در زندگی خویش نیز بی اطلاع خواهند بود. حجت الاسلام علی قهرمانی با اشاره به تعدد و رشد جریان های شبه معنوی در دنیا در سال های اخیر اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام شده در بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ حدود هزار جریان عرفانی جدید در دنیا متولد شده است. این پژوهشگر دین و فرقه در خصوص رشد فرق عرفانی مختلف در ایران گفت: طبق تحقیقات به دست آمده سالانه در ایران ۱۰۰ فرقه ی عرفانی و انحرافی تولید می شود. که اکثر این جریان ها مربوط می شوند به جریان های بومی کشور. وی با اشاره به جایگاه و اهمیت معنویت گفت: معنویت گرایی در حالت کلی به دو بخش معنویت ناشی از ادیان و معنویت پوشالی و نوظهور تقسیم می شود. در بخش دیگر این برنامه حجت الاسلام محمد داوود محمدی در خصوص معنویت گرایی در سینما گفت: معناگرایی در سینما با معنویت گرایی تفاوت بسیار زیادی دارد، به طوری که معنا گرایی بسیار عام تر از معنویت گرایی است. وی همچنین در ادامه تصریح کرد: معنا گرایی می تواند علاوه بر ابعاد و ویژگی های مثبت، از ابعاد و ویژگی های منفی نیز برخوردار شود. این پژوهشگر ادیان درخصوص ویژگی های سینمای ماورا گفت: ماهیت معناگرایی متن ودرون خمیرمایه سینمای ماورا برای مخاطبان آن ملموس نبوده و آشکار نیست، به طوری که در سینمای ماورا نگاه ها و تکنولوژی هایی ارائه می شود که افراد مدرن آن فضا را به نوع جدید تجربه می کنند. وی در خصوص ویژگی های مختلف سینمای معنا گرا اضافه کرد: اگر ابعاد معنایی سینما مثبت باشد، سینمایی به معنویت حقیقی و دینی به وجود می آید و اگر نکات و معناهایی منفی داشته باشد، تبدیل به مبلغ انحراف می شود. حجت الاسلام محمد داوود محمدی با بیان این که زمانی که معنویت حقیقی در جهان وجود داشت و این معنویت توسط کلیسا ها به انحراف کشیده شده و انسان مدرن شکل گرفت، انسان از معنویت فاصله گرفته و معنویت را به تدریج کنار گذاشت. وی در خصوص خلا معنوی انسان ها در دنیا گفت: انسان ها با معمار اولیه دانستن خدا و صفاتی چون این، با یک خلا معنویتی رو به رو می شوند. این پژوهشگر ادیان و فرقه های عرفانی با اشاره به انقلاب صنعتی و اتفاقات ناشی از آن، گفت: کسانی که سردمدار نهضت صنعتی شدن دنیا بودنند، منافع خود را در انجام کارهایی می دانستند که مردم را به آنها وابسته کند. وی همچینی ادامه داد:  افرادی مختلفی در عصر جدید از تاریخ به دنبال منفعت خود به دنبال مسانی رفتند که درگیر پدیده های انحافی عرفانی بودند، از این رو با گسترش این نوع از عرفان ها از همه طریق اهداف خود را دنباله گرفته و گسترش می دادند. فایل صوتی برنامه شعبده شوم از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر پنچشنبه و جمعه از ساعت ۱۷ الی ۱۸ از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن