تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798282428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور باطل سوژه سازی مخالفان برای حمله به دولت


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



دور باطل سوژه سازی مخالفان برای حمله به دولت
روز نو : بررسی شبکه های مجازی مخالف دولت حکایتگر رسیدن کفگیر بهانه جویان به تهِ دیگ طی روزهای اخیر است. در هفته ای که گذشت، باز هم موضوع هایی چون «برجام»، فیش های حقوقی نامتعارف و سفر استانی هیات دولت به کرمانشاه در شبکه های یاد شده مورد توجه و استفاده قرار گرفت.
مخالفان دولت طی ماه های گذشته از طرح موضوع های تکراری برای تاختن بر دولت بهره برده اند. با این حال، بررسی های یک هفته گذشته درباره محتوای کانال های تلگرامی، صفحه های اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی گویای تکراری شدن بهانه ها و دستاویزها منتقدان است.
حمله به دولت با موضوع هایی همچون برجام و فیش های حقوقی نامتعارف و همچنین حاشیه سازی با توسل به سوژه هایی که شامل گذر زمان شده مانند سفر استانی رییس جمهوری به کرمانشاه، نشانه روشنی از کلیشه ای و نخ نما شده سوژه های مخالف خوانی است.


** مخالفت با برجام یک ساله شد
به رغم دستاوردهایی آشکار و غیرقابل انکار برای برجام، توافق هسته ای با گذشت بیش از یک سال همچنان پای ثابت انتقادهای مخالفان است. در این پیوند، یک کانال تلگرامی زیر عنوان «فرار سرمایه از ایران در یکسالگی برجام» نوشت: سرمایه گذاری خارجی ایران در نخستین سال بعد از برجام نه تنها رشد نداشته بلکه با کاهش 2.7 درصدی به دو میلیارد و پنجاه میلیون دلار رسیده که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است. بنابراین برخلاف تاکید رییس جمهور و سایر دولتمردان، برجام نه تنها نتوانسته سرمایه خارجی را به کشور ما بیاورد، بلکه باعث شده سرمایه گذاران داخلی هم از کشور فراری شوند.
همچنین این کانال به نقل از یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران آورد: پس از برجام، اتاق بازرگانی محل اجرای منویات دولت روحانی شده است. دائماً هیئت های تجاری رفت و آمد می کردند و به همین دلیل هزینه های زیادی صرف می شد اما در واقع تا این لحظه کسی پاسخگو نبوده که نتیجه این رفت و آمدها چه شد.
یک کانال دیگر نیز با اشاره به موضوع خرید هواپیما از شرکت «بوئینگ» اینگونه ادعا کرد: دستاورد مذاکرات شش ماهه ایران با فرانسه و آمریکا پس از برجام و برای خرید هواپیما «هیچ» شد و ایرباس و بوئینگ به وزارت راه «نه» گفتند. اکنون دست وزیر روحانی برای خرید هواپیما لای پوست گردو مانده و شنیده ها حاکیست، قرار است هواپیماهای دست دوم وارد کشور شود یا به ژاپنی ها التماس شود.
در کانال دیگری در چارچوب ادعایی متناقض با آنچه آمد، می خوانیم: خریدهای گرانقیمت خارجی پس از برجام کار دست دولت داده و بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی از شاخص های اقتصادی کشور در سال 1394، بدهی های خارجی کوتاه مدت ایران در سه ماهه پایانی سال گذشته با رشد جهشی همراه شده و از 2 میلیارد دلار عبور کرده است.


** حاشیه سازی با گذشت یک هفته از سفر استانی هیات دولت به کرمانشاه
به رغم گذشت یک هفته از سفر استانی هیات دولت به کرمانشاه، مخالفان هنوز به حاشیه و شایعه سازی از این سفر، به ویژه در مورد چگونگی استقبال مردم از کاروان دولت، مشغول اند. 
یک کانال تلگرامی درباره استقبال از رییس جمهوری، مساله ای بی پایه را مطرح ساخت و نوشت: در حالی که مدارس در فصل تعطیلی خود هستند، دانش آموزان با یونیفورم های یک شکل برای استقبال از روحانی به کرمانشاه فراخوان شدند. 
این کانال همچنین مدعی صرف هزینه های هنگفت برای استقبال باشکوه از رییس دولت شد و آورد: خرید پرچم توسط هلال احمر، رستوران های آماده پذیرایی از روستاییان، اعزام گسترده استقبال کننده از روحانی از شهرستان ها به کرمانشاه، همه و همه سبب شد تا پرچم، کلاه و بادکنک بنفش سهم بی پول ترین استان کشور از سفر رئیس جمهوری باشد.
یک کانال تلگرامی دیگر هم در ادامه این شایعه سازی ها نوشت: سفر چند ساعته روحانی به کرمانشاه هزینه حداقل 13 میلیارد تومانی برای تبلیغات پیش از سفر و تدارک های اولیه دربر داشته است. رزرو چندین روزه هتل های کرمانشاه برای کارکنان نهاد ریاست جمهوری، خرید صدها قلم یخچال و کولر گازی برای دفاتر اسکان موقت این کارکنان بخشی از این هزینه ها است. 
یک کانال تلگرامی منتقد دولت، درخواست های مردم کرمانشاه از رییس جمهوری را اعتراض مردمی نامید و نوشت: مردم کرمانشاه در استادیوم آزادی با شعارهایی در اعتراض به بیکاری و حقوق های نجومی، سخنرانی روحانی را قطع کردند. 
«قصور بزرگ دولت در پروژه استراتژیک کرمانشاه» هم ادعای یک کانال تلگرامی دیگر بود که در آن می خوانیم: رییس جمهوری یک ناکارآمدی در اجرای پروژه ای ملی در کرمانشاه را که اساسا ربطی به سفر دولت ندارد، به جای تنها دستاورد سفر استانی خود القا می کند. باید گفت روحانی طی سفر به کرمانشاه جز همان پرخاشی که به مردم داشت نتوانست اقدامی عینی و ملموس را به عنوان دستاورد دولت عرضه کند. 


** فیش های حقوقی نامتعارف، بهانه ای فرسوده برای حمله به دولت 
حاشیه سازی درباره حقوق های نامتعارفِ شماری از مدیران که انتظار می رفت با فرمان رهبری و پیگیری قاطع رییس جمهوری به تدریج رنگ ببازد، همچنان دستاویز منتقدان برای حمله به دولت است. شماری از مخالفان، تلاش می کنند دولت را به دادن پاداش های کلان متهم کنند.
در این پیوند، یک منتقد رسانه ای دولت بدون اشاره به ریشه و مسوولیت وقت اجرایی در خصوص حقوق های نامتعارف در کانال تلگرامی خود نوشت: اصرار رییس جمهوری بر اینکه مقصر اصلی موضوع فیش های نجومی «دستگاه های نظارتی» هستند هم عجیب است و هم خوشمزه. ترجمه فرمایش ایشان این است که دولتی که این حقوق ها را داده تقصیر چندانی ندارد، بلکه مقصر اصلی کسانی هستند که باید جلوی دولت را برای این کار می گرفته اند اما نگرفته اند!
در کانال تلگرامی وابسته به دولت پیشین به نقل از یکی از چهره های منتقد دولت می خوانیم: روحانی تنها رییس جمهوری است که بدنه اجتماعی ندارد و بعد از افتضاحی که در پرداخت حقوق های کلان و پاداش های چندصد میلیونی بوجود آمد به شدت جایگاهش در افکار عمومی را از دست داده است.




تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن