تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798595333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كاهش 14.2 درصدي تصادفات منجر به فوت در قزوين - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
استانها/ تصادف
‌رئيس پليس راه استان قزوين گفت: ميزان تصادفات منجر به فوت استان قزوين در سه ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.2درصد كاهش داشته است. به گزارش ‌ايسنا‌، سرهنگ نصرالله بيگلري در نشست مطبوعاتي كه پيش از ظهر امروز در پليس‌راه استان قزوين برگزار شد، اظهار كرد: استان قزوين به عنوان چهارمين استان پرتردد كشور، داراي جاده‌هاي ارتباطي مهمي است كه شرق كشور را به شمال، ‌غرب و نهايتا شمال غرب كشور متصل مي‌كند، همچنين خودروهاي ترانزيت خارجي نيز از اين مسير تردد مي‌كنند.

وي افزود: بيشترين تردد در اتوبان قزوين-كرج و بالعكس صورت مي‌گيرد و بعد از آن در مواقع خاص قزوين- رشت و بالعكس، اتوبان زنجان، محور اصلي قزوين- همدان، ‌قزوين-ساوه-قم پرترددترين محورهاي استان قزوين است.

رئيس پليس راه استان قزوين تصريح كرد: استان قزوين به طور كلي 6 هزار و 670 كيلومتر راه دارد كه از اين ميزان 220 كيلومتر آزاد راه، 270 كيلومتر بزرگراه، 700 كيلومتر راه اصلي، 2 هزار و 543 كيلومتر راه روستايي و آسفالت و 2 هزار و 890 كيلومتر راه‌هاي روستايي خاكي است.

بيگلري خاطرنشان كرد: طي سه ماه گذشته با همكاري دستگاه‌هاي امدادي و اجرايي مرتبط، ميزان تصادفات استان قزوين نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است و ما تلاش مي‌كنيم اين روند تا پايان سال ادامه داشته باشد، به طوري كه تصادفات فوتي 13.6 درصد، تصادفات خسارتي 42.3 درصد، در مجموع 14.2 درصد كاهش تصادف داشته‌ايم.

وي يادآور شد: سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ خط قرمز ما است و به طور جدي با رانندگان متخلف برخورد مي‌شود، در همين راستا امسال به خاطر جرائم بازدارنده و كنترل ‌سرعت غيرمجاز توسط دوربين‌هاي سيار و گشت‌هاي سطح جاده‌هاي استان با كاهش تخلف سرعت غيرمجاز روبه‌رو شديم.

رئيس پليس راه استان قزوين تأكيد كرد: برخي از جاده‌هاي استان دو طرفه است و تصادفاتي كه به صورت رخ به رخ اتفاق مي‌افتد شدت حادثه را چند برابر مي‌كند بنابراين يكي از اولويت‌هاي كاري ما در استان استقرار تيم‌هاي گشت در جاده‌هاي دوطرفه است كه بيشتر اين جاده‌ها در جنوب استان به سمت محور قزوين- همدان و قزوين-ساوه- قم است.

وي خاطرنشان كرد: اولويت ديگر ما در استان ايمني بسترهاي جاده با شانه راه است، به طوري كه اگر راننده‌اي به علت خستگي و خواب‌آلودگي از جاده خارج شد واژگون نشود بلكه بتواند حدود 10 متر جلوتر توقف كند، ما اين ايمني را بايد براي راننده تامين كنيم و حاشيه راه، را ايمن كنيم، همچنين دهانه پل‌ها بايد مسدود باشد تا اگر خودرويي تصادف كرد به دهانه پل‌ها سقوط نكند
 
بيگلري تصريح كرد: به علت ترافيك و حجم بالاي خودروهاي عبوري و مشكلات جانبي راه، از محور قزوين-كرج، يك سوم تصادفات استان در اين محور رخ مي‌دهد، براي كاهش تصادفات نيز  تمهيدات خاصي در ايام عيد فطر و طرح تابستانه در نظر گرفته شده است.

وي اظهار كرد: در خصوص نقطه حادثه خيز حد فاصل نيروگاه تا انتهاي حوزه استحفاظي آبيك نيز جلساتي برگزار شده و اعتبارات لازم براي آسفالت كردن اين مسير اختصاص يافته است كه با توجه به اهميت اين نقطه، اين موضوع را به صورت جدي پيگيري مي‌كنيم.

رئيس پليس راه استان قزوين افزود: تصادفات استان قزوين به ترتيب 48 درصد در آزادراه‌ها، ‌24.5 درصد در بزر‌گراه‌ها، 12 درصد در راه‌هاي اصلي ، 2.4 درصد در راه‌هاي فرعي و 13.1 درصد در راه‌هاي روستايي رخ مي‌دهد كه طبق آمار ميزان تصادفات در راه‌هاي روستايي نسبت به راه‌هاي اصلي بيشتر است كه اين امر نياز به رسيدگي دارد.

وي تصريح كرد: براي كاهش ميزان تصادفات در راه‌هاي روستايي بايد اداره راه هم ورود كند،‌ آموزش رانندگان، خط‌كشي‌ها، ايمن‌سازي راه‎‌هاي فرعي به اصلي كه به صورت آنتني است سبب مي‌شود كه ميزان تصادفات منجر به فوت در راه‌هاي روستايي كاهش يابد.

بيگلري خاطرنشان كرد: در سه ماه گذشته بيشترين تصادفات منجر به فوت در سنين بين 25 تا 30 سال رخ داده است كه اغلب مقصرين حادثه بوده‌اند، اين افراد كه  باعث بروز 34.8 درصد تصادفات در استان شده‌اند رانندگاني هستند كه مي‌توانستند براي جامعه مفيد باشند، همچنين با توجه به تفكيك جنسيتي رانندگان مقصر، مردان 94.8 درصد و زنان 5.2 درصد بودند.

وي اظهار كرد: طبق آمار برحسب نوع كاربري ماشين‌هاي مقصر در تصادفات استان قزوين طي 3 ماه گذشته، سواري‌ها 73 درصد، وانت بار 10.7 درصد، كاميون و تريلي 6 درصد، مسافربري شامل ميني‌بوس، اتوبوس، سواري كرايه 1.3 درصد است، با توجه به اين‌كه اتوبوس‌هاي زيادي در مسير شرق به غرب و شمال استان داريم و در اين مسير روزانه حدود 700  اتوبوس ثبت ساعت مي‌كنند، بنابراين يكي  از اولويت‌هاي كاري ما در قزوين مسئله اتوبوس‌ها است.

رئيس پليس راه استان قزوين تأكيد كرد: با توجه به مساعد شدن هوا در فصل تابستان در محورهاي راه روستايي و محورهاي كوهستاني الموت شاهد افزايش تردد موتورسواران در اين محورها هستيم كه 7.8 درصد راكبين موتور مقصرين حادثه هستند، در اين بخش هم با طرح‌هاي هفتگي به خصوص جمعه با ‌اعزام تيم گشتي در اين محور و برخورد با راكبين متخلف شاهد كاهش تصادفات خواهيم بود.

وي تصريح كرد: در 3 ماه گذشته سيستم وسايل نقليه مقصر در تصادفات كه اغلب سواري هستند حدود 24.3 درصد را سواري پرايد تشكيل مي‌دهد و علت اغلب تصادفات در استان عدم توجه وسايل نقليه به جلو است، به طوري كه 62.2 درصد تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو، 12 درصد بر اثر ‌تخطي از سرعت مطمئنه ، 7 درصد بر اثر انحراف و تجاوز به چپ رخ مي‌دهد.

بيگلري يادآور شد: 37.8 درصد تصادفات را واژگوني ايجاد مي‌كند كه علت آن هم خستگي، خواب‌آلودگي و سرعت غيرمجاز است، اين حادثه از سمت زنجان و تبريز و كرج به قزوين بيشترين آمار را دارد، ديگر علل تصادفات در استان قزوين شامل 5.6 درصد خروج از جاده، 36.2 درصد برخورد وسيله با وسيله به علت عدم توجه به جلو، 6.4 درصد برخورد با شي ثابت، 10 درصد برخورد با موتور و 4 درصد تصادفات را برخورد با عابر تشكيل مي‌دهد، همچنين بيشترين زمان وقوع تصادفات در طول روز 25 درصد در ساعت 16 الي 20 و 17 درصد از ساعت 20 تا 24 حدود رخ مي‌دهد.

وي تصريح كرد: همچنين هزار و692 دستگاه موتور سيكلت در سطح استان به علت نداشتن كلاه ايمني،‌لايي‌كشي و عدم رعايت قانون، به پاركينگ منتقل شده است، توقيف 2 هزار 828 دستگاه خودرو به علت فاقد گواهينامه،‌ تخلفات رانندگي،‌ توقيف 75 دستگاه خودرو به علت ارتكاب دو تخلف همزمان كه ماشين به مدت 72 ساعت به پاركينگ منتقل مي‌شود نيز از ديگر فعاليت‌هاي صورت گرفته در سه ماهه سال جاري بوده است.

رئيس پليس راه استان قزوين افزود: يكي از فعاليت‌هاي ديگر، ‌استعلام خودروها است، راننده كه دچار تخلف سرعت غيرمجاز مي‌شود، استعلام گرفته مي‌شود و برابر ماده 7 آيين نامه اگر نمره منفي داشته باشد گواهينامه را پيوست مي‌كنيم، همچنين اگر داراي خلافي بالاي يك ميليون تومان باشد تاكنون 347 خودرو كه خلافي بيش از يك ميليون تومان داشته و قبلا ابلاغ شده بود به پاركينگ منتقل شده است.

وي خاطرنشان كرد: در جاده نيز اگر سرعت غيرمجاز باشد و ماشين داراي خلافي بيش از يك ميليون تومان باشد همكاران ما موظف هستند كه همان‌جا خلافي را ابلاغ و اطلاعات را در سيستم ثبت كنند و در صورت تكرار ماشين به پاركينگ منتقل مي‌شود. ‌انتهاي پیام


دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن