تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798397516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال گرانی تعرفه‌های درمانی


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس شورای عالی نظام پزشکی با تآکید بر رشد متناسب نرخ تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ گفت: موافق تغییر تعرفه به صورت یکپارچه نیستیم بلکه باید برخی خدمات که در طول سالها به خوبی دیده نشده تعرفه‌شان اصلاح شود.

به گزارش تراز ،  اسماعیل ایدنی در رابطه با تعیین تعرفه‌های درمانی سال 95، گفت: متأسفانه هم مراکز درمانی دولتی و خصوصی از تأخیر در ابلاغ تعرفه‌های درمانی که هر ساله اتفاق می‌افتد متضرر می‌شوند و عملاً خدماتی که در سال جدید ارائه می‌کنند با نرخ سال قبل است در حالی که تأثیر تورم را نباید نادیده گرفت و از طرفی مالیات بر بخش خصوصی بر اساس نرخ سال جدید محاسبه می‌شود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم پرداخت از جیب مردم کاهش یابد باید تعرفه‌ها را متناسب ببینیم و این تناسب باید در نوع خدمت، ریسک خدمت، ارزش خدمت و منابع مالی باشد.
ایدنی افزود: در برخی کشورهای توسعه یافته که سهم سلامت‌شان در تولید ناخالص ملی بالاست با این حال بین ارزش خدمت، ریسک و عوارض آن با منابع مالی تعادل برقرار است.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی  تأکید کرد: به هر دلیلی عدم تناسب، مشکلات بسیاری را روی کیفیت خدمات درمانی و افزایش بار هزینه‌های مالی بیمار خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر متأسفانه قیمتی که متناسب و واقعی باشد با تعرفه فعلی فاصله زیادی دارد.در طرح تحول سلامت کاهش پرداخت از جیب مردم دنبال می‌شد بنابراین باید فاصله بین قیمت واقعی خدمت و تعرفه درمانی پر شود و چنانچه تأمین نشود این خطر وجود دارد که پرداخت‌های غیرمتعارف شایع شود و یا کیفیت خدمات کاهش یابد.
ایدنی گفت: متولیان سلامت باید این را در نظر بگیرند که تناسبی بین تعرفه ابلاغی و قیمت واقعی خدمات باشد بنابراین افزایش متناسب تعرفه‌ها را باید داشته باشیم البته عامل محدودکننده منابع مالی بیمه‌ها نیز وجود دارد چرا که سرانه سلامت سهم ناچیزی از درآمد ملی دارد و بیمه‌ها از این بابت دچار چالش می‌شوند.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی اظهار کرد: باید سرانه درمان و سهم آن افزایش یابد تا منابع مالی بیمه‌ها رشد کنند و آنچه که تاکنون مقاومت بیمه‌ها بر سر راه واقعی شدن تعرفه‌ها وجود داشته بدین ترتیب از بین برود.
وی افزود: در این صورت است که نظارت‌ها را تشدید خواهیم کرد و بستر پرداخت‌های غیرمتعارف نیز از بین می‌رود.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی احتمالاً افزایش چشمگیر تعرفه‌ها را نخواهیم داشت اما احتمال می‌رود بیش از رشد سال گذشته یعنی 12 درصد باشد.
ایدنی گفت: از طرفی وزن تعرفه خدمات مختلف در سهم کلی هزینه‌های سلامت باید روشن شود. گاهی جمعیت زیادی یک خدمت را می‌گیرند و گاهی جمع زیادی از پزشکان خدمتی را ارائه می‌کنند این تفاوت‌ها باید دیده شود. بنابراین موافق تغییر تعرفه به صورت یکپارچه نیستیم بلکه باید برخی خدمات که در طول سالها به خوبی دیده نشده تعرفه‌شان اصلاح شود.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی  با اشاره به اینکه بسیاری از تغییرات در کتاب ارزش‌گذاری نسبی دیده شده، افزود: باید برای خدمات سرپایی و خدمات ویزیت تغییرات جدید دیده شود و به سمت تناسب این تعرفه‌ها برویم.
وی بر بومی‌سازی کتاب ارزش‌گذاری نسبی و تجدید نظر مداوم آن تأکید کرد و گفت: شاهد رشد تکنولوژی در حوزه پزشکی هستیم، بنابراین باید علاوه بر بومی‌سازی این کتاب، هر ساله این کتاب مورد تجدید نظر قرار گیرد هر چند که این کتاب اقدام ارزشمندی بوده که 1700 خدمت جدید تعریف کرده است اما دانش پزشکی در حال تغییر است و هزینه‌های خدمات نیز مدام در حال تغییر هستند بنابراین باید این تغییرات در کتاب دیده شود.


منبع: فارس







زمانبندی انتشار: 30 فروردين 1395 - 09:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن