تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804502926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی، میوه‌ای از شجره طیبه حضرت زهرا(س)


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در مراسم نکوداشت مهاجران الی الله مطرح کرد؛
انقلاب اسلامی، میوه‌ای از شجره طیبه حضرت زهرا(س)

مهاجر الی الله


شناسهٔ خبر: 3566141 - جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که امام خمینی(ره) از ذریه حضرت زهرا(س) بودند که اسلام و ملت ایران را زنده کردند، تأکید کرد: انقلاب ما نیز پرتوی از نور وجودی حضرت فاطمه(س) است.  به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، همزمان با ایام فاطمیه(س) مراسم نکوداشت شهیدان مکه و منی و مهاجران الی الله در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد. در این مراسم که از سوی معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد، طلاب، روحانیان و خانواده‌های شهدای منا حضور داشتند.
 
همچنین حاضران با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان حاج سید قلبی حسین رضوی، حاج علی اصغرفولادگر، دکتر حاج غضنفراصل رکن آبادی و دکترحاج احمد حاتمی را گرامی داشتند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر، نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت از حاضران در این مراسم بود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه به عنوان سخنران مراسم با تسلیت ایام فاطمیه(س) به بیان مناقب و فضایل حضرت صدیقه کبری(س) پرداخت.
 
وی با بیان این‌که «کوثر» یکی از القاب حضرت زهرا(س) است، بیان کرد: درباره لفظ «کوثر» معانی مختلفی بیان شده که یکی از آن‌ها به معنای خیر کثیر است.
 
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که حضرت فاطمه(س) خیر کثیر الهی برای انسان‌ها هستند، عنوان کرد: به عقیده ما سوره «کوثر» نیز در شأن ایشان نازل شده است.
 
وی وساطت برای خلقت عالم آفرینش را یکی از خیرات کثیر حضرت زهرا(س) دانست و گفت: تمام عالم وجود به واسطه پرتوی از نور وجودی ائمه اطهار(ع) خلق شده است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی هدایت امت را دومین خیر کثیر حضرت فاطمه(س) برشمرد و یادآور شد: حضرت زهرا(س) به صورت مستقیم و غیر مستقیم سبب هدایت امت شدند. ابلاغ آن‌چه از خدا، پیامبر(ص) و جبرئیل(ع) به حضرت صدیقه کبری(س) رسیده بود، هدایت مستقیم ایشان بود.
 
وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) به وسیله اهل‌بیت(ع) که فرزندانشان هستند، سبب هدایت غیر مستقیم امت شدند. وجود امامزادگان و سادات نیز از دیگر روش‌های غیر مستقیم برای هدایت امت هستند.
 
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که امام خمینی(ره) نیز از ذریه حضرت زهرا(س) بودند که اسلام و ملت ایران را زنده کردند، تأکید کرد: انقلاب ما نیز پرتوی از نور وجودی حضرت فاطمه(س) است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران میوه‌ای از شجره طیبه صدیقه کبری(س) است. حیات دینی ما به سبب حضرت زهرا(س) است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین زمانی سومین خیر کثیر حضرت فاطمه(س) را خدمات ایشان در حق نبی‌اکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع)، حسنین(ع) و ائمه اطهار(ع) دانست و بیان کرد: ایشان ام ابیها، مدافع ولایت، مادر نمونه برای امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و فداکار در حق امت و همسایگان بودند.
 
وی یادآور شد: چهارمین جلوه خیر کثیر صدیقه کبری(س) را در عالم برزخ و قیامت خواهیم دید. باقی ماندن مظاهر دین به برکت فاطمه صدیقه(س) است.
 
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دعای حضرت ابراهیم(ع) به درگاه الهی برای امن قرار دادن سرزمین وحی عنوان کرد: به عقیده بنده در این دعا امن بودن جان و ایمان افراد مطرح است. البته فقها و علما درباره نوع نخست آن بحث می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: متأسفانه امروزه سرزمین وحی از جهت امن بودن جانی و ایمانی آسیب دیده است. خداوند متعال تأکید می‌کند که نباید کفار وارد سرزمین وحی شوند و امروز هر چند شاید قرب جغرافیایی وجود نداشته باشد، ولی سلطه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و... کفار نسبت به سرزمین وحی وجود دارد.
 
در بخش دیگری از مراسم نکوداشت شهیدان مکه و منی و مهاجران الی الله که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار شد، حجت‌الاسلام درگاهی از حاضران فاجعه منا به بیان خاطراتی از شهیدان رکن آبادی، حاتمی، فولادگر و رضوی پرداخت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن