تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820898111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تظاهرات زنان بوسنیایی در اعتراض به ممنوعیت حجاب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
تظاهرات زنان بوسنیایی در اعتراض به ممنوعیت حجاب

حجاب


شناسهٔ خبر: 3040106 - سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
دین و اندیشه > اسلام در جهان

رئیس انجمن زنان بوسنی و هرزگوین گفت: ممنوعیت پوشیدن حجاب معنی ندارد، زیرا حجاب برگزاری یک مراسم مذهبی در نهادهای دولتی نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت روز جهانی حجاب و به نشانه مخالفت با تصمیم شورای عالی قضایی بوسنی و هرزگوین درباره ممنوعیت پوشیدن حجاب در نهادهای قضایی، تظاهرات آرامی در سراسر این کشور برگزار شد. «حجاب من غرور و افتخار من است»، «حجاب من حق من است» و «برداشتن حجاب ازدست دادن هویت است» از جمله پیام هایی بود که روز دوشنبه بر روی پلاکاردهایی که در شهر موستار در بوسنی و هرزگوین در دست مردم قرار داشت، نقش بسته بود.

زنان شهر موستار بوسنی و هرزگوین به این شکل مخالفت خود را با تصمیم شورای عالی قضایی در ممنوعیت پوشیدن حجاب در نهادهای قضایی نشان دادند.

«عذرا حسن بیگوویچ» رئیس انجمن زنان بوسنی و هرزگوین با قصد حمایت از زنان در تلاش آنها برای دفاع از حق قانونی خود در پوشیدن حجاب در این تظاهرات آرام شرکت داشت.

حسن بیگوویچ در جمع خبرنگاران گفت: پوشیدن حجاب حق قانونی آنها و اساس حقوق بشر است که هر طور مایل هستند لباس بپوشند و ممنوعیت پوشیدن حجاب معنی ندارد، زیرا حجاب برگزاری یک مراسم مذهبی در نهادهای دولتی نیست.

«سلما یکوپوویچ» که عضو پارلمان فدراسیون بوسنی و هرزگوین است با شرکت در این راه پیمایی آرام در مخالفت با ممنوعیت حجاب گفت: ممنوعیت حجاب ممنوعیت آزادی بیان است.

وی با اشاره به اینکه از لغو برگزاری مراسم های مذهبی در نهادهای عمومی حمایت می کند، ممنوعیت حجاب را امری ناصحیح دانست.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن