تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما حق ندارد از هيچ يك از يارانم چيزى به من بگويد؛ زيرا دوست دارم در حال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802469032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پدیده ای سینمایی؛ معامله نقش


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
پدیده ای سینمایی؛ معامله نقش




سینما صنعتی است که می‌تواند روی ابعاد مختلف زندگی مردم یک جامعه تأثیر‌گذار باشد و به سرانجام‌های خوب یا بد برساند ، نمونه آن هالیوود است که توانسته در جهان از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... نفوذ شگرفی را داشته باشد و یکی از قطب‌های اصلی درآمدزایی و اشاعه فرهنگ آمریکایی به اکثر نقاط دنیا برای کشور آمریکا شود.





باشگاه خبرنگاران جوان: سینما صنعتی است که می‌تواند روی ابعاد مختلف زندگی مردم یک جامعه تأثیر‌گذار باشد و به سرانجام‌های خوب یا بد برساند ، نمونه آن هالیوود است که توانسته در جهان از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... نفوذ شگرفی را داشته باشد و یکی از قطب‌های اصلی درآمدزایی و اشاعه فرهنگ آمریکایی به اکثر نقاط دنیا برای کشور آمریکا شود.
 
 در این میان تنها کشوری که توان نزدیکی به هالیوود آن هم از لحاظ تجارت و اقتصاد را پیدا کرده سینمای هند است، اما سینمای ایران با پتانسیل و سوابقی که دارد و از لحاظ محتوایی و هنری هم غنای بالایی دارد، هنوز نتوانسته به معنای واقعی به بعد صنعتی سینما دست یابد .
 
جدا از همه نیاز‌ها اقتصاد و بخش سرمایه در سینما از مهمترین بخش‌ها قلمداد می‌شود و می‌توان گفت یکی از پایه و اساس‌های شکل‌گیری سینما آن هم در قالب صنعتی شدن است. مقوله‌ای که سینمای ایران به طور جدی با آن دست و پنجه نرم می‌کند و در این بخش درگیر مشکلات و مصائب زیادی شده است.
 
جدا از بخش هنر و تجربه و برخی فیلم‌ها که فیلم‌ساز با هزینه شخصی فیلمی را دلی و هنری تولید می‌کند ، سرمایه در قالب دولتی و بخش خصوصی وارد سینما می‌شود، بخش دولتی که تعریف و شاخصه‌ها و عملکرد خودش را دارد ، از طرفی بخش خصوصی نیز تعریف و رویکرد خودش را دارد و شاید مهمترین قسمتی که در آن به درستی تعریف و تفهیم نشده سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده است.


کلمه‌هایی که اگر به معنای واقعی آنها برسیم و برای همه ، چه سینما‌گر و چه مخاطب عادی به درستی تعریف شود بسیار مفید واقع خواهد شد.
 
تهیه‌کننده کسی است که باید جهان‌بینی، سواد، شناخت، نگاه به روز و... سینما را داشته باشد و آن را در انتخاب تمام عوامل یک فیلم اعمال کند ، شخصی که می‌توان گفت ستون اصلی تمام فیلم‌ها و سینما‌های موفق دنیا است.
 
سرمایه‌گذار شخصی است که حامی مالی یک پروژه و یا فیلم خواهد بود، بدون اینکه دخالتی در بقیه امور فیلم‌سازی داشته باشد .اما متأسفانه سینمای ما در چند سال اخیر درگیر دخالت‌های بی‌رویه سرمایه‌گذاران در ساخت آثار سینمایی شده‌اند، برخی سرمایه‌گذاران با این نگاه که می‌دانند سینمای ما درگیر مشکلات مالی است، نگاه زورگویانه و یک طرفه خود را اعمال می‌کنند و در اکثر مراحل فیلم‌سازی به خصوص ورود و عوامل غیر‌حرفه‌ای دخالت‌هایی انجام می‌دهند. مطالبه نقش اصلی فیلم از جانب سرمایه‌گذار بحثی است که دل فیلم‌سازان ما را به درد آورده و در نتیجه تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.
 
زمانی که سرمایه‌گذار به عنوان کسی که با مقوله بازیگری آشنایی ندارد ، روبروی دوربین فیلم‌ساز ظاهر می‌شود به طور قطع می‌توان حدس زد خروجی فیلم و فیلم‌ها چه خواهد بود. این روش در دراز مدت لطمات فراوانی از جمله جایگزینی عوامل و بازیگر غیر‌حرفه‌ای به جای حرفه‌ای‌ها، پائین آمدن کیفیت فیلم، دفع مخاطب، عدم رقابت با فیلم‌های خارجی، تحلیل رفتن پتانسیل‌های سینمایی و در نتیجه پس رفت کلی سینمای ایران را به همراه خواهد داشت.
 
پس باید با ایجاد راهکار‌هایی اقتصاد و بدنه سینمای حال حاضر را از دست برخی سرمایه‌گذاران که قصد پائین آوردن کیفیت کلی این صنعت را دارند نجات داد و راه را برای ورود حرفه‌ای ها و کسانی که دلشان برای سینما و مخاطبان می‌سوزد باز ک






تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن