تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820738692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج پتروشیمی ها از بورس کالا؛ یعنی تکرار تجربه تلخ رانت و دلالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: عضو هیات مدیره صنایع نساجی ایران مطرح کرد؛ خروج پتروشیمی ها از بورس کالا؛ یعنی تکرار تجربه تلخ رانت و دلالی
خروج پتروشیمی ها از بورس کالا؛ یعنی تکرار تجربه تلخ رانت و دلالی

شیبانی گفت: در حال حاضر تمام افرادی که دلسوز صنعت هستند، با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران به شدت مخالف هستند. علیمردان شیبانی، عضو هیات مدیره صنایع نساجی ایران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با توجه به تجربه خطرناک و زیان بار فروش محصولات پتروشیمی به صورت حواله ای و مستقیم، انجمن نساجی ایران با خروج محصولات پتروشیمی از بازار شفاف بورس کالا مخالف است.
 
شیبانی ادامه داد : متاسفانه معاملات محصولات پتروشیمی در گذشته به صورت حواله ای انجام می شد و از این رو اکثر مصرف کنندگان پایین دست قادر به تامین محصولات واحدهای تولیدی خود نبودند و همواره مجبور می شدند با التماس و درخواست نسبت به تهیه محصولاتشان اقدام کنند.
 
عضو هیات مدیره صنایع نساجی ایران در ادامه افزود: در گذشته شرایط بسیار بدی بر بازار پتروشیمی حاکم بود، به طوری که اکثر مصرف کنندگان باید از واسطه ها و دلالان محصولات خود را تهیه می کردند و متاسفانه رانت خورای و فسادی لجام گسیخته در بازار پتروشیمی وجود داشت؛ در این شرایط بازگشت به دوران گذشته و خرید مستقیم واحدهای تولیدی یعنی تکرار حوادث ناگوار قبل برای صنعت.
 
وی به موضوع جالبی اشاره کرد و گفت: وقتی در سال های گذشته صحبت از ورود محصولات پتروشیمی به بورس کالا شد، اعتراف می کنم که بنده با این موضوع بسیار مخالف بودم؛ چرا که فکر می کردم عرضه مواد اولیه در بورس سودی برای واحدهای تولیدی ندارد، اما در حال حاضر و با گذشت سال ها، وقتی عملکرد بورس کالای ایران، اصلاح ساختارها و رضایت مصرف کنندگان را مشاهده می کنم، متوجه می شوم که بهترین مکان برای عرضه محصولات پتروشیمی، بورس کالای ایران است.
 
شیبانی اظهار کرد: اوضاع امروز بازار پتروشیمی و معاملات مواد اولیه اصلا قابل قیاس با زمان دادوستدهای حواله ای نیست و معتقدم اگر در روند معاملات بورس کالا اشکالی وجود دارد باید در این بورس برطرف نشود نه آنکه زمینه بازگشت به معاملاتی غیر شفاف را برای صنعت پتروشیمی فراهم کرد.
 
وی در پایان افزود: در حال حاضر تمام افرادی که دلسوز صنعت هستند، با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران به شدت مخالف هستند و این موضوع را بارها در رسانه های خبری اعلام کرده اند، بنابراین انتظار ما این است که به این نگرانی ها پاسخ داده شود و موضوع خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران کاملا فراموش شود.

۱۳۹۴/۰۷/۲۶ ۰۹:۲۸:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن