تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806369869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح خروج پتروشيمي‌ها از بورس کالا، همسو با دلالي و مخالف رشد اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۱۱ب.ظ)
نماينده مجلس: طرح خروج پتروشيمي‌ها از بورس کالا، همسو با دلالي و مخالف رشد اقتصادي است موج - نماينده مجلس نسبت به موضع وزير صنعت، در خصوص مطرح کردن خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالاي ايران واکنش نشان داد و آن را همسو با دلالي و مخالف رشد اقتصادي برشمرد.
به گزارش خبرگزاري موج، «علي عليلو» عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اصرار وزير صنعت، معدن و تجارت، بر خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالا گفت: دوره مديريت کدخدامنشي به پايان رسيده است؛ توليد و اقتصاد کشور چوب اين شيوه مديريتي را مي‌خورد.
وي با اشاره به برگشت معاملات پتروشيمي به سيستم رد شده و حواله اي گذشته، اظهار داشت: حدود دو سال است که هر از چندگاهي وزير صنعت موضوع خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالا را مطرح مي‌کند و بازار را دچار التهاب مي‌کند.
اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه هم اکنون نقدهايي به بورس کالا وارد است که در حقيقت به دليل عدم قدرت اجرايي اين بورس بر آن تحميل شده است، توضيح داد: گفته مي‌شود که برخي دلالان در بازار معاملاتي بورس کالا ورود مي‌کنند، در صورتي که خريداران محصولات پتروشيمي در بورس کالا از طريق وزارت صنعت و با مکانيسم سايت بهين ياب به اين بورس معرفي مي‌شوند و اگر دلالاني هم باشد از سوي وزارت صنعت معرفي شده‌اند.
وي ادامه داد: ديگر نقدهاي وارد شده به بورس کالا به موضوع سقف و کف قيمتي بر مي‌گردد که اين موضوع نيز به مصوبات وزارت صنعت و کارگروه تنظيم بازار برمي گردد. پس بهتر است که اشتباهاتمان را بپذيريم و در جهت رفع آن بر بياييم و از بسترهاي بورس کالا براي شفافيت اقتصادي کشور استفاده کنيم.

مجلس موافق عرضه پتروشيمي‌ها در بورس کالا
«عليلو» اظهار کرد: متاسفانه وزير محترم صنعت نشان داده است که وقتي اشکالي در بخشي از اقتصاد کشور مي‌بيند بجاي اصلاح آن صورت مساله را پاک مي‌کند؛ اما بايد بدانيم که بورس کالا مساله اي نيست که پاک شود بلکه خود حل کننده مسائل است. بهتر است اگر در مکانيسم اين بورس اشکالي وجود دارد، اصلاح شود.
اين عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با تاکيد بر اينکه مجلس صد در صد به موضوع خروج محصولات پتروشيمي بورس کالا ورود مي‌کند، گفت: همت دولت يازدهم و رياست جمهوري بر شفافيت آماري و اطلاعاتي است، تابلوي بورس کالاي ايران مرکز آماري و اطلاعاتي شفافي است که بهتر است به آن اعتماد کنيم و در جهت تقويت آن گام برداريم.
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح کرد: ما در گذشته تجربه‌هاي تلخي از معاملات حواله و غيرشفاف داشتيم که براي حل آن پتروشيمي‌ها را به سمت بازار شفاف بورس کالا هدايت کرديم. همه دنيا مسير بورس را بهترين مسير براي رونق و شفافيت معاملاتي مي‌دانند. اگر نقدهايي هم به بورس کالا وارد است، فکر نکنم مشکلاتش به اندازه سيستم آشنابازي و دلالي گذشته باشد.
وي افزود: در گذشته دچار بيماري دلالي، آشنابازي و رانت شديد بوديم که تجربه معاملات در بورس کالا نشان داده اين موضوع به کمترين ميزان خود رسيده است. اگر برخي به دنبال بازگشت دادوستد محصولات پتروشيمي به دوران معاملات حواله اي هستند، شک نکنيد که معاملات غير شفاف براي آن‌ها سودهاي کلان به همراه دارد.

مجلس به بورس کالا قدرت اجرايي دهد
به گفته اين نماينده مجلس، ما در حال حاضر از جولان دلالاني در بازار پتروشيمي با خبر هستيم که به دليل نظارت‌هاي سطحي وزارت صنعت، اقدام به خريد و انبار کردن محصولات پتروشيمي مي‌کنند که در اين بين ما از بورس کالاي ايران توقع داريم تا خود به بحث نظارت ورود کند و اجازه ندهد تا دلالان به جاي توليدکنندگان از اين بازار خريد کنند.
«عليلو» افزود: اگر هم بورس کالا در اين زمينه قدرت اجرايي ندارد، مجلس به سرعت مقدمات انجام اين کار را فراهم مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن