تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820747666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منفعت خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالا تنها براي افراد خاصي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۲۰ب.ظ)
عضو فراکسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي: منفعت خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالا تنها براي افراد خاصي است موج - عضو فراکسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: خروج محصولات پتروشيمي از بورس کالا تنها براي افراد خاص منفعت دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد سعيد حيدري طيب گفت: خواست وزارت صنعت مبني بر خريد و فروش محصولات پتروشيمي در خارج از بورس غير منطقي است.
نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي اذعان داشت: اين خواست وزارت صنعت با برنامه‌ها و سياست‌هاي خود دولت نيز در تعارض است؛ زيرا طبق مصوبات خود دولت براي عرضه توليدات پتروشيمي‌ها بر استفاده از ظرفيت بورس کالا تاکيد شده است.
حيدري طيب افزود: همچنين مصوباتي وجود دارد که پتروشيمي‌ها را ملزم مي‌کند تا محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند.
وي گفت: درحالي که همه دنيا به سوي بازارهاي پيشرفته در حرکت‌اند با عرضه کالاها در بازار غير رسمي و برگشت به عقب تنها به اقتصاد جامعه لطمه مي‌زنيم.
حيدري طيب يکي از انگيزه‌هاي خريد و فروش محصولات پتروشيمي در خارج از بورس را فرار از شفافيت‌هاي مالياتي برشمرد و گفت: فرار از شفافيت مالياتي هرگز به نفع اقتصاد ملي نخواهد بود و توجيه پذير نيست.
وي در خصوص اظهارات اخير وزير صنعت اظهار داشت: عده اي از کارشناسان حوزه پتروشيمي و بورس بايد ايشان را در خصوص مزاياي ملي عرضه در بورس مطلع و قانع کنند.
نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي تشريح کرد: کمک به اقتصاد ملي، شفافيت مالياتي و کاهش وابستگي به نفت از مزاياي توسعه بازارهاي پيشرفته اي مانند بازار بورس است.
وي با اشاره به انتقادي که به وجود سقف قيمتي براي محصولات پتروشيمي در بورس کالا مطرح شده است گفت: اگرچه وجود اين سقفِ قيمتي شايد منفعت صنايع کوچک‌تر و پايين دستي را در نظر گرفته است که مصرف کننده توليدات پتروشيمي‌ها هستند اما در هر صورت طبق دستورات خود وزارتخانه اعمال شده است، بنابراين انتقاد سياستگذار به سياست‌هاي خودش منطقي به نظر نمي‌رسد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن