محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832897302
فیش های تبلیغی حجت الاسلام قرائتی با موضوع وحدت
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
فیش های تبلیغی حجت الاسلام قرائتی با موضوع وحدت
شناسهٔ خبر: 2930829 - یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی
مجموعه فیش های تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با موضوع وحدت در پی می آید. به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه فیش های تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با موضوع وحدت در پی می آید.
-۱ اهمیت وحدت
۱. عدم اتحاد مساوی با عدم ایمان
لَنْ یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُومِنینَ سَبیلا نساء/ ۱۴۱.
اگر واقعا ما مؤمن باشیم، هرگز کافران راه نفوذ بر ما ندارند. این از یک سو،
و اگر واقعا ما متّحد باشیم، هرگز کافران راه نفوذ بر ما ندارند، پس عدم اتّحاد مساوی است با عدم
ایمان.
۲. وحدت در عرض اطیعوالله
أَطیعُوا اللّهَ (مکتب) وَ رَسُولَهُ (رهبر) وَ لا تَنازَعُوا (وحدت) انفال/ ۴۶.
۳. گوساله پرستی ترجیح بر تفرقه
إِنِّی خَشیتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَیْنَ بَنی إِسْرائیل طه/ ۹۴.
۴. صدقه برای تألیف قلوب
إِنَّمَا الصَّدَقاتُ لِلْفُقَراءِ وَ الْمَساکینِ وَ الْعامِلینَ عَلَیْها وَ الْمُولَّفَةِ قُلُوبُهُم توبه/ ۶۰.
۵. شرک در کنار تفرقه
لا تَکُونُوا مِنَ الْمُشْرِکینَ مِنَ الَّذینَ فَرَّقُوا دینَهُمْ روم/ ۳۲- ۳۱.
۶. وحدت، سفارشی به تمام انبیا
شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّینِ ما وَصّی بِهِ نُوحاً وَ الَّذی أَوْحَیْنا إِلَیْکَ وَ ما وَصَّیْنا بِهِ إِبْراهیمَ وَ مُوسی وَ عیسی أَنْ
أَقیمُوا الدِّینَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا فیهِ شوری/ ۱۳.
۷. اقدام برای وحدت در قرآن
۱. نساء، آیه ۸۵
مَنْ یَشْفَعْ شَفاعَةً حَسَنَةً
۲. نساء، آیه ۱۲۸
وَ الصُّلْحُ خَیْرٌ
۳. آل عمران، آیه ۱۳۹
وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الاعْلَوْن
۴. حجرات، آیه ۹
فَأَصْلِحُوا بَیْنَهُما بِالْعَدْلِ
فَقاتِلُوا الَّتی تَبْغی
۸. امر امیرالمؤمنین (علیه السلام) به کشتن تفرقه کن
اگر کسی مردم را به تفرقه دعوت کرد، او را بکشید؛ گرچه زیر عمّامه من باشد:
قَالَ أَمِیرُ الْمُومِنِینَ (علیه السلام) : وَ إِیَّاکُمْ وَ الْفُرْقَةَ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّیْطَانِ کَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ
لِلذِّئْبِ أَلا مَنْ دَعَا إِلَی هَذَا الشِّعَارِ فَاقْتُلُوهُ وَ لَوْ کَانَ تَحْتَ عِمَامَتِی هَذِهِ نهجالبلاغه، خطبه ۱۲۷.
(شرح مرحوم خویی (ره) میگوید مراد از شعار دعوت به تفرقه و استبداد رأی است و ابن ابی
الحدید میگوید مراد خوارج است.)
-۲محورهای وحدت
وحدت گاهی بر اساس مصالح سیاسی، تعصّب قبیلهای و نژادی، عامل جغرافیایی، تاریخ مشترک، مصالح طبقاتی، تمدّنها و منافع مادّی است؛
-۳ آثار وحدت
۱. قدرت وقهاریت
أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَیْرٌ أَمِ اللّهُ الْواحِدُ الْقَهّارُ یوسف/ ۳۹.
لایزالُ هذا الامر فی بنی أمیّة ما لمتختلفوا بینهم میزان الحکمة، ج ۳، ص ۷۵.
إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ صف/ ۴.
۲. عزت
وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُم انفال/ ۴۶.
بادی که به پرچم شما میخورد، بادی که کشتی شما را حرکت میدهد، نسیمی که روح تازه به
دیگران میدهد، همه در اثر تفرقه از کار میافتد.
۳. تعاون
فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَی الاخْری فَقاتِلُوا الَّتی تَبْغی حَتّی تَفیءَ إِلی أَمْرِ اللّهِ حجرات/ ۹.
۴. الطاف وامدادهای الهی
قَالَ أَمِیرُ الْمُومِنِینَ (علیه السلام) : إِنَّ یَدَ اللَّهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ نهجالبلاغه، خطبه ۱۲۷.
عَذاباً مِنْ فَوْقِکُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِکُمْ أَوْ یَلْبِسَکُمْ شِیَعاً انعام/ ۶۵.
إِنَّمَا الْمُومِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ حجرات/ ۱۰.
-۴ عوامل وحدت
۱. مکتب
مکتب و طرح آن: تَعالَوْا إِلی کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ آل عمران/ ۶۴.
لَوْ أَنْفَقْتَ ما فِی الارْضِ جَمیعاً ما أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِم انفال/ ۶۳.
۲. رهبر
سیره رسول خدا (ص) در تشکیل حکومتی از سیاه، سفید، عرب، عجم و ...
۳. مسجد و جماعت و جمعه
پیامبر (ص) دوشنبه وارد مدینه شدند و در اولین جمعه نماز جمعه خواندند.
۴. شعار وشرکت در مراسم حج و عزاداری امام حسین (علیه السلام)
شعائر و شرکت در مراسم حج، عزاداری امام حسین (علیه السلام)، جمعه و ...
۵. اخلاق
۶. عیادت
ملاقاتها اعم از عیادت، زیارت، تفقّد
۷. زیارت
انفاقها اعمّ از واجبات، مستحبّات، هدایا، ایثارها.
۸. انفاق
انفاقها اعمّ از واجبات، مستحبّات، هدایا، ایثارها.
۹. حمل بر صحت
۱۰. ایثار
ایثارها: وَ یُوثِرُونَ عَلی أَنْفُسِهِمْ حشر/ ۹.
۱۱. توجه به اهداف عالی
کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ آل عمران/ ۱۱۰.
جَعَلْناکُمْ أُمَّةً وَسَطاً بقره/ ۱۴۳. که با تفرقه میسور نیست.
۱۲. حذف امتیازات پوشالی
حذف امتیازات پوشالی و تکیه بر امتیازات علم و تقوا و جهاد
۱۳. توجه به مشترکات
تَعالَوْا إِلی کَلِمَةٍ سَواءٍ آل عمران/ ۶۴.
-۵ عوامل تحکیم وحدت
۱. نماز
با جماعت و جمعه خوانده شود.
۲. گرسنگی و روزه
تا درد دیگران را لمس کند.
۳. حج
عامل دیگر، با یک لباس و یک شعار و یک محور و یک حرکت و یک زمان و یک مکان و یک هیأت.
۴. زکات و خمس
برای کمک رسانی، که عامل وحدت میان طبقات مردم است: وَ الْمُولَّفَةِ قُلُوبُهُمْ توبه/ ۶۰.
۵. جهاد
برای نجات مستضعفان بوده و عامل دیگر وحدت است.
۶. امر به معروف و نهی از منکر
نشانه دلسوزی برای رخنه نکردن فساد در انسان و تمایل به نشر خوبیهادر جامعه است.
۷. توحید درمعبود
توحید در معبود، نژاد، زبان، رهبری، قانون
۸. اخلاق
ازدواج، صله رحم، سلام، عیادت، زیارت، هدیه، تفقّد، اطعام، قرض الحسنه، ادخال السّرور، تشییع
جنازه و همسایه داری در سایه وحدت است.
۹. دوری از اسباب تفرقه
آنچه سبب تفرقه میشود در اسلام ممنوع است؛ از قبیل: سوء ظنّ، تجسّس، غیبت، ناسزا، بد صدا
زدن، سخنچینی، حیله و غش، قطع رحم، حسد، قمار، تکبّر و ....
۱۰. برخورد منصفانه
إِنّا أَوْ إِیّاکُمْ لَعَلی هُدی أَوْ فی ضَلالٍ مُبینٍ سبأ/ ۲۴.
-۶عوامل تفرقه
۱. هواها وحب وبغض ها
در فضای اخلاص ... لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ بقره/ ۲۸۵.
قَالَ أَمِیرُ الْمُومِنِینَ (علیه السلام) : إِنَّمَا أَنْتُمْ إِخْوَانٌ عَلَی دِینِ اللَّهِ مَا فَرَّقَ بَیْنَکُمْ إِلا خُبْثُ السَّرَائِرِ وَ سُوءُ
الضَّمَائِرِ نهج البلاغه، خطبه ۱۱۳.
۲. خیالها و سوء ظن ها
نَحْنُ أَبْناءُ اللّهِ مائده/ ۱۸.
إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ حجرات/ ۱۲.
۳. آرزوها و تلقینات
وَ قالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصاری عَلی شَیْء بقره/ ۱۱۳.
۴. دوستان ناآگاه
دوستان ناآگاه و پذیرفتن هر سخن از آنان و تجلیلهای بیمورد از افراد و حسّاس کردن دیگران.
۵. دشمنان آگاه
ماجرای روضه حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم امام کاظم (علیه السلام) هر روز صبح
۶. بی خبری ازنقشه ها و دوری از واقعیات
بیخبری از نقشهها و دوری از واقعیات و افراد و مسائل و قضاوتهای غائبان
۷. ملی گرایی ونژاد پرستی
۸. توقعات نابجا
۹. حسادت
وَ ما تَفَرَّقُوا إِلا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیاً بَیْنَهُمْ شوری/ ۱۴.
حسد: وَ مَا اخْتَلَفَ فیهِ إِلا الَّذینَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ الْبَیِّناتُ بَغْیاً بَیْنَهُمْ بقره/ ۲۱۳.
۱۰. طاغوتها
وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیَعاً قصص/ ۴.
إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ حجرات/ ۶.
۱۱. سبّ
وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّوا اللّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ انعام/ ۱۰۸.
۱۲. برداشت های بد
وَ إِذا جاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الامْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذاعُوا بِهِ وَ لَوْ رَدُّوهُ إِلَی الرَّسُولِ وَ إِلی أُولِی الامْرِ مِنْهُمْ لَعَلِمَهُ
الَّذینَ یَسْتَنْبِطُونَهُ مِنْهُم نساء/ ۸۳.
۱۳. تنگ نظری ها
۱۴. ظلم
لَوْ شاءَ اللّهُ لَجَعَلَهُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ لکِنْ یُدْخِلُ مَنْ یَشاءُ فی رَحْمَتِهِ وَ الظّالِمُونَ ما لَهُمْ مِنْ وَلِیٍّ وَ لا نَصیرٍ
شوری/ ۸.
۱۵. دنیا خواهی
۱۶. فرقه گرایی
وَ لا تَکُونُوا مِنَ الْمُشْرِکینَ مِنَ الَّذینَ فَرَّقُوا دینَهُم روم/ ۳۲- ۳۱.
۱۷. دسیسه دشمن
لا تَتَّخِذُوا بِطانَةً مِنْ دُونِکُم آل عمران/ ۱۱۸.
۱۸. القائات شیطانی
إِنَّ الشَّیْطانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ اسراء/ ۵۳.
۱۹. تمسخر
لا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ حجرات/ ۱۱.
۲۰. القاب زشت
وَ لا تَنابَزُوا بِالالْقابِ حجرات/ ۱۱.
۲۱. غیبت
لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً حجرات/ ۱۲.
۲۲. فخر فروشی
نَحْنُ أَکْثَرُ أَمْوالا وَ أَوْلاداً سبأ/ ۳۵.
۲۳. مخالفت با عدل
قالَ مُتْرَفُوها إِنّا بِما أُرْسِلْتُمْ بِهِ کافِرُونَ سبأ/ ۳۴.
۲۴. نبود ایمان به مبدأ ومعاد
۲۵. اشرافی گری و خود برتر بینی
ما نَراکَ إِلا بَشَراً مِثْلَنا هود/ ۲۷.
۲۶. تحریک طاغوتها
یُریدُ أَنْ یُخْرِجَکُمْ مِنْ أَرْضِکُم شعراء/ ۳۵. .................................. برگرفته از مجموعه آثار استاد قرائتی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]
صفحات پیشنهادی
اولین سالگرد رحلت حجت الاسلام دعاگو برگزار می شود
فردا اولین سالگرد رحلت حجت الاسلام دعاگو برگزار می شود شناسهٔ خبر 2928601 - چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳ ۲۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی نخستین سالگرد حجت الاسلام دعاگو امام جمعه فقید شمیرانات نهم مهرماه در مسجد همت تجریش برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر نخستینکانال «اطلاع رسانی حجت الاسلام پناهیان» در تلگرام راه اندازی شد
کانال اطلاع رسانی حجت الاسلام پناهیان در تلگرام راه اندازی شد شناسهٔ خبر 2928787 - چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۲۵ دین و اندیشه > اندیشمندان همزمان با راه اندازی کانال های حوزه های مختلف در تلگرام کانال حجت الاسلام پناهیان در تلگرام راه اندازی شد به گزارش خبرگزاری مهردرددل حجتالاسلام قرائتی درباره فاجعه منا
درددل حجتالاسلام قرائتی درباره فاجعه منارئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت چه گرفتاری بالاتر از اینکه امروز مکه و کعبه در اختیار نوکران آمریکا است امروز رابطه آل سعود با آمریکا و اسرائیل به مراتب بیش از رابطه آنها با مسلمانان است به گزارش خبرگزاری فارس حجتالاسلام والمسلمین مبزرگداشت جانباختگان مکه و منا با حضور حجتالاسلام قرائتی در سمنان
یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۱۱ فرماندار سمنان از تشییع پیکر مطهر جانباختگان حادثه منا در مرکز استان در فردا 13 مهر خبر داد و گفت علاوه بر این امشب بزرگداشت این حجاج با حضور حجتالاسلام محسن قرائتی در سمنان برگزار میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه سمنان سیدعبدرددل حجت الاسلام قرائتی درباره فاجعه منا
رئیس ستاد اقامه نماز بیان داشت چه گرفتاری بالاتر از اینکه امروز مکه و کعبه در اختیار نوکران آمریکا است امروز رابطه آل سعود با آمریکا و اسرائیل به مراتب بیش از رابطه آن ها با مسلمانان است به گزارش راسخون به نقل از فارس حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز درحجت الاسلام و المسلمین قرائتی عنوان کرد: نماز اکسیژن ماست نه تابوتی که در آن می خوابیم!
نماز اکسیژن ماست نه تابوتی که در آن می خوابیم اما هنوز این اکسیژن وجود ندارد و باید در این راستا تلاش بیشتری شود به گزارش سرویس دین واندیشه سنگرما حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در همایش مسجد جلوه گاه هنر اسلامی در فرهنگ سلامت که امروز دوشنبه ۳۰حجت الاسلام قرائتی: دانشگاه ما نیز مریض است چون افراد لیسانس و فوق لیسانس آن مهارت ندارند
حجت الاسلام قرائتی دانشگاه ما نیز مریض است چون افراد لیسانس و فوق لیسانس آن مهارت ندارند جامعه > آموزش - ایسنا نوشت رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت یکی از مشکلات ما این است که مردم وارد دین شدهاند اما دین در دلها وارد نشده است و باید به قرآن برگردیم و تصمیم بگیریمگفتگوی شهرآرا با حجت الاسلام محمد جواد قاسمپور، محقق و ایده پرداز پارک های موضوعی به مناسبت اتمام نمایشگاه «ای
به گفته خودش از سال ٨٧-٨۶ با موضوع پارک های موضوعی در دنیا آشنا شده و کارهای تحقیقاتی اش را در فواصل مختلف انجام داده است در سال٩٠ به طور جدی وارد این موضوع می شود و با یک واحد خصوصی وارد نگارش پروپزال برای ساخت پارک های موضوعی می شود او و تیمش مدت زیادی است روی پارک های موضوعیحجت الاسلام فتحعلی زاده:اگر معرفت به اهل بیت داشته باشیم می توانیم کوه را جابه جا می کنیم+گزارش تصویری
در زیارت جامعه آمده که وقتی خدا خواست کلید و استارت عالم را بزند به وسیله شما این کلید را زد ابتدا و انتها دست شما است گزارش تصویری عقیق جشن ولادت امام هادی ع با سخنرانی حجت الاسلام فتحعلی زاده مدیحه سرایی حاج حسین سازور کربلایی حنیف طاهری و کربلایی محمد جواد پرچمی در هیئحجتالاسلام محمود رجبی: واقعه غدیر و نصب علی(ع) به امامت، نفی اسلام سکولار است
حجتالاسلام محمود رجبی واقعه غدیر و نصب علی ع به امامت نفی اسلام سکولار استقائممقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره گفت کنار زدن علی ع از منصب امامت و ولایت جامعه در صدر اسلام نقطه آغاز سکولاریسم در جامعه اسلامی است به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از khamenei ir مسئ-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها