تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفتاری از رحیم‌پور ازغدی: غدیر نشانه آینده‌نگری پیامبر (ص) بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفتاری از رحیم‌پور ازغدی:
غدیر نشانه آینده‌نگری پیامبر (ص) بود
غدیر شروع تشیع نیست اما از برجسته‌ترین نمادهای تشیع است. اعلامیه غدیر تصریحی بر آن چیزی است که پیامبر (ص) ظرف بیست و سه سال تلاش کرد تا به مردم بفهماند.

خبرگزاری فارس: غدیر نشانه آینده‌نگری پیامبر (ص) بود



خبرگزاری فارس ـ حسن رحیم پور ازغدی (نظریه پرداز فرهنگی): غدیر شروع تشیع نیست ولی شاید از برجسته ترین نماد تشیع باشد، اگر اتفاقات بزرگی که در این روز افتاد و بعد هم انکار و تحریف یا تفسیر به رأی شد حتی اگر روز خاص غدیر هم نبود و کسی بیست و سه سال رفتار پیامبر (ص) را از قبل و به دقت ملاحظه کند باز به منزلت علی بن ابی طالب (ع) نزد پیامبر (ص) می‌رسد اعلامیه غدیر در واقع تصریحی بود بر آنچه که ظرف بیست و سه سال پیامبر (ص) به همه فهمانده بودند، ایشان نگاهشان نسبت به آینده اسلام و حکومت و علی (ع) را به همه نشان داده بودند. هیچ کس همچون علی (ع) در دامن پیامبر (ص) تربیت نشده بود. غدیر جمع بندی یک تاریخ بیست و سه سال با تصریحی بود که اگر کسانی هنوز هم متوجه نیستند یا ممکن است به نحو دیگری ارتباطات و تأکیدات قبلی را تفسیر کنند، همه چیز آشکار شده باشد. بنابراین شروع تشیع با غدیر نیست بلکه غدیر نماد تشیع است و این یک نکته است. درباره تشیع و مسئولیت امروزمان نیز باید بگویم چند جریانی که در برابر اسلام علوی ایستادند هیچ کدام جزو کفار نبودند، همه مسلمان بودند و رو به کعبه نماز می‌خواندند و اهل نماز و روزه بودند و حتی برخی اهل جهاد هم بودند و از درون یاران خود علی (ع) نیز بیرون آمده بودند که علیه مکتب حضرت علی (ع) ایستادند. بنابراین این مسائل تنها برای دیروز نیست امروز هم با این مسائل روبه رو هستیم به عنوان نمونه یک جریان مرجعه و دوم جریان خوارج هستند که هر کدام از درون شیعه و سربازان امام علی (ع) خروج و انشعاب کردند و همه مدعی حب علی (ع) و اهل بیت(ع) بودند و در کنار او شمشیر زده بودند. یکی از وظایف طلبه‌ها در این راستا این است که جریانات و ریشه‌ها و آثار آنها را درست بشناسیم و با موارد مشابه آن هوشیارانه مواجه شویم بنابراین ما با اشخاص کار نداریم بلکه با جریانات سروکار داریم چرا که امروز اشخاص دیگر نیستند اما خطوط را باید درست بشناسیم تا دوباره گرفتار این چاه و چاله‌های فکری آنها نشویم. امروز نیازمند یک مرزبانی فکری هستیم باید شناخت صحیحی از شرایط روز داشته باشیم مرزبانی فکری احتیاج به ذخائر علمی، عملی و معنوی ، هوشیاری، شجاعت و معرفت و آگاهی است. بنابراین اگر هویت اعتقادی، ایمانی و دینی حفظ شود اما سرزمین مسلمین اشغال شود باز هم امیدی هست چرا که مجاهدان تلاش می‌کنند و مرزها را پس می‌گیرند اما اگر مرزهای فکری و هویت ایدئولوژیک حفظ نشد، به لحاظ فرهنگی یک ملت از دست می‌دهد و حتی اگر آن کشور اشغال هم نشود عملا سقوط شده و به دست دشمن افتاده است. انتهای پیام/  

94/07/11 - 15:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن