تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830447938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درپاسخ به مخاطبین جام /زنان پیامبرداخل در ثقلین اند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
جام نیو ز درپاسخ به مخاطبین جام /زنان پیامبرداخل در ثقلین اند

یاداشت؛
درپاسخ به مخاطبین جام /زنان پیامبرداخل در ثقلین اند
زنان پیامبر هرچند جزء خانواده پیامبر هستند ولی شامل این آیه تطهیر نمی شوند.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز، در پی درج نظری ذیل مطلب «حدیث ثقلین چگونه عصمت امامان را اثبات می کند؟ » توسط یکی از مخاطبین محترم ارائه توضیح و پاسخ ذیل ضروری به نظرمی رسد.
  این مخاطب محترم نوشته اند:

با این تفاسیر بقیه همسران پیامبر هم جزو اهل بیت بحساب میاند ؟
واهل سنت میتواند بگوید  اگر امام علی (ع) وحضرت فاطمه (س) وامام حسن (ع) و امام حسین (ع) جزو عترت هستند و هیچوقت از قران جدا نمیشوند، پس عایشه و ام سلمه و ... اینا هم جز اهل بیت هستندو... پاسخ : اینکه زنان پیامبر نیز جزء اهل بیت هستند یا خیر باید گفت: زنان پیامبراکرم صلی الله علیه واله  نیز جزء اهل بیت هستند چون زن خانه از اهل آن خانه حساب می شود، ولی آیاداخل درآیه تطهیر نیزهستند یا خیر؟ که با استناد به آیه شریفه إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَکُمْ تَطْهيراً، بتوان آنها را در کنار قرآن قرار داده وبه عنوان یکی از ثقلین برشمرد.   باتوجه به آیه تطهیر زنان پیامبر شامل حکم تطهیر نمی شود زیرا طبق آیات 32 و 33 و34 سوره احزاب وقتی زنان پیامبر مخاطب هستند ضمیر جمع مؤنث به کارمی رود مانند:  و من یقنت منکن -من یات منکن - لستن - ان اتقیتن - تخضعن - وقرن - بیوتکن و ... ولی در آیه تطهیر  ضمایر جمع مذکر به کار می رود مانند: لیذهب عنکم - ویطهرکم . پس  مخاطب در آیه تطهیر غیر از مخاطب در آیات قبل و بعد است.


همچنین خطاب آیه در خصوص زنان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله)(وقرن فی بیوتکن) است. که متعدد بودند و در خانه های مختلف زندگی می کردند و لذا اگر  آیه تطهیر شامل آن ها می شد باید جمله (اهل البیوت) می آمد و حال آن که (اهل البیت) آمده است.
علاوه بر اینها  طبق روایت صحیح مسلم از منابع معتبر علمای عامه  وقتی آیه تطهیر نازل شد رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) حضرت علی و فاطمه و حسن و حسین رافقط زیر کساء قرار داد و آیه شریفه را قرائت فرمودند.   روایت صحیح مسلم:
قَالَتْ عَائِشَةُ خَرَجَ النَّبِی صلى الله علیه وسلم غَدَاةً وَعَلَیهِ مِرْطٌ مُرَحَّلٌ مِنْ شَعْر أَسْوَدَ فَجَاءَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِی فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ جَاءَ الْحُسَینُ فَدَخَلَ مَعَهُ ثُمَّ جَاءَتْ فَاطِمَةُ فَأَدْخَلَهَا ثُمَّ جَاءَ عَلِی فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ قَالَ (إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا).صحیح مسلم: 7 /130 ح 6414.   پس زنان پیامبر هرچند جزء خانواده پیامبر هستند ولی شامل این آیه تطهیر نمی شوند. پس درنتیجه منظور از اهلبیت در حدیث  ثقلین آن اهل بیتی است که بتوان با تمسک به آن  همانند  قرآن از گمراهى نجات یافت.



۰۷/۰۷/۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن