تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815378931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگر عربستاني: دولت عربستان در حفاظت از جان زائران كوتاهي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
حادثه سقوط جرثقيل در مكه . بيت الله الحرام . سقوط جرثقيل پژوهشگر عربستاني: دولت عربستان در حفاظت از جان زائران كوتاهي كرد

حادثه سقوط جرثقيل؛
پژوهشگر عربستاني: دولت عربستان در حفاظت از جان زائران كوتاهي كرد
درخواست های زیادی وجود دارد که خواهان اداره این اماکن مقدس از سوی چندین کشور اسلامی هستند نه اینکه عربستان به تنهایی آن را اداره کند.



به گزارش سرويس ديني جام نيوز، «حمزه الحسن» محقق و پژوهشگر عربستانی، دولت عربستان سعودی را به کوتاهی و ناکامی در اداره موسم حج و حفاظت ازجان زائران بیت الله الحرام متهم کرد و خواستار اداره این مراسم از سوی بیش از یک کشور اسلامی شد.
 
وی با اشاره به اینکه عربستان به تنهایی قادر به اداره مراسم حج نیست و باید چندین کشور این مراسم را اداره کنند، تصریح کرد که هر گونه دعوت به محاکمه و مجازات عاملان هر حادثه ای همچون حادثه سقوط جرثقیل با سرزنش و بازداشت در عربستان همراه خواهد بود.
 
الحسن در گفت وگو با  شفقنا با بیان اینکه وقوع حادثه دردناکی که در حرم مکه رخ داد، تاسف بار بود و نشان داد که رژیم آل سعود هیچ تجربه ای در زمینه مدیریت ندارد، گفت: اینکه یک جرثقیل بر سر نمازگزاران سقوط کند، چه مفهومی دارد؟ نقش پلیس و نیروهای امنیتی قبل و بعد از این حادثه چیست؟ آیا حضور آنها در حرم تنها به منظور ایجاد محدودیت و مزاحمت برای یک مذهب خاص است؟
 
وی رژیم آل سعود را که به اشتباهات خود اعتراف نمی کند، مسئول این حادثه عنوان کرد و گفت: رژیم سعودی هر ساله مرتکب اشتباهاتی می شود اما از اشتباهات و حوادثی که در سال های گذشته رخ داده است، استفاده نمی کنند.
 
این پژوهشگر عربستانی  تصریح کرد: کشورهایی در جهان وجود دارد که میلیون ها زائر روانه آنها می شوند اما هرگز چنین اتفاقاتی درآنها رخ نمی دهد و این تنها عربستان است که ناکام است. هر گونه دعوت به محاکمه یا مجازات در این کشور، همواره با سرزنش و تهدید همراه است.
 
الحسن با اشاره به اینکه حادثه مسجدالحرام، دلیل ناکامی، بی توجهی و کوتاهی عربستان در اداره موسم حج را نشان می دهد،افزود: همواره انتقاد از نحوه برگزاری مراسم حج از سوی عربستان وجود داشته و دارد که این بی توجهی در موضوعات مختلف از جمله نحوه برگزاری، زمان بندی، توقف بدون دلیل، بی نظمی و از کار افتادن آسانسورها و پله های برقی خود را نشان داده است
 
وی مدعی شد: دولت عربستان، دولت فاسدی است که نمی تواند مراسم حج را اداره کند؛ درخواست های زیادی وجود دارد که خواهان اداره این اماکن مقدس از سوی چندین کشور اسلامی هستند نه اینکه عربستان به تنهایی آن را اداره کند.
 
 




۲۲/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن