تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798325855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌برداري از ۲۴۰۰ ميليارد تومان پروژه برقي در هفته دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۲۴ب.ظ)
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خبر داد: بهره‌برداري از ۲۴۰۰ ميليارد تومان پروژه برقي در هفته دولت موج - معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت: براي هفته دولت در سال جاري بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ ميليارد تومان پروژه در بخش‌هاي توليد، انتقال، فوق توزيع و توزيع نيروي برق در سراسر استان‌هاي کشور آماده بهره‌برداري ‌است.
به‌ گزارش خبرگزاري موج، هوشنگ فلاحتيان امروز، شنبه، با بيان اين که اين پروژه‌ها در قالب سه هزار و 587 پروژه آماده بهره‌برداري است، اظهار کرد: هم‌زمان با بهره‌برداري از اين پروژه‌ها عمليات اجرايي 511 پروژه جديد نيز به مبلغ بيش از 600 ميليارد تومان آغاز خواهد شد که تأمين برق مطمئن و پايدار براي متقاضيان و مشترکين برق را در پي دارد.
معاون وزير نيرو ادامه داد: در مجموع براي هفته دولت در سال جاري تلاش کرديم در زمينه‌هاي توليد، انتقال و تأمين برق شهرک‌هاي صنعتي، چاه‌هاي کشاورزي و ساير بخش‌هايي که نياز به برق داشتند، زيرساخت‌هاي مورد نياز را مهيا کنيم.
وي با اشاره به اين که در قالب اين پروژه‌ها 57 روستاي جديد نيز تأمين برق خواهند شد، افزود: با بهره‌برداري از اين 57 پروژه جمع روستاهاي برق‌دار کشور به 55 هزار و 721 روستا خواهد رسيد.
فلاحتيان با بيان اين که در سال جاري براي اولين بار با انتقال پساب تصفيه‌خانه فاضلاب همدان به نيروگاه اين شهر به منظور استفاده در سامانه خنک کننده و تبديل برج "تر" نيروگاه همدان به برج "خشک" گفت: اين دو پروژه در جهت صرفه‌جويي در مصرف آب اجرايي مي‌شود تا ضمن اين که خود وزارت نيرو به عنوان الگو در مصرف آب عمل کرده بتوان در مناطقي که داراي چالش کم‌آبي هستند، از شبکه‌هاي فاضلاب براي تأمين نياز برج‌هاي خنک کننده نيروگاه‌ها استفاده کرد تا خلل و توقفي در زمينه تأمين برق صورت نگيرد.
وي با بيان اين مطلب که در سال جاري عمليات 7 هزار مگاوات نيروگاه جديد آغاز خواهد شد، بيان داشت: هدف ما از اين کار تبديل نيروگاه‌هاي گازي موجود به سيکل ترکيبي است، تا راندمان نيروگاه‌ها از 32 درصد به 47 درصد افزايش يافته و صرفه‌جويي سوخت قابل‌ توجهي نيز نصيب کشور شود.

برنامه وزارت نيرو براي توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير
معاون برق وزير نيرو در خصوص فراگير شدن نيروگاه‌هاي خورشيدي و استقبال مردم از اين فرايند گفت: در حال حاضر حدود 95 درصد از توليد برق کشور توسط سوخت‌هاي فسيلي تأمين مي‌شود که بايستي به سمت استفاده انرژي‌هاي پاک و تجديدپذير حرکت کنيم و در همين راستا تشويق قابل توجهي را براي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي که مبادرت به احداث نيروگاه‌هاي بادي و خورشيدي نمايند را در نظر گرفته‌ايم.
وي افزود: وزارت نيرو خريد برق اين نيروگاه‌ها را به‌صورت تضميني براي يک دوره 20 ساله تعهد مي‌کند.
فلاحتيان با بيان اين مطلب که نيروگاه‌هاي خورشيدي از جمله نيرو گاه‌هايي هستند که مي‌توان آن را بر بام همه منازل نصب کرد، افزود: وزارت نيرو آمادگي دارد تا 50 درصد سرمايه‌گذاري سلول‌هاي خورشيدي را که مردم خودشان نصب کنند؛ به‌صورت بلاعوض به آنان پرداخت نمايد و برق توليدي نيروگاه‌هاي خورشيدي را نيز از آنان خريداري خواهد کرد.
وي در ادامه با بيان اين که اگر بر فرض،‌ يک کيلووات سلول خورشيدي بر بام يک منزل نصب شود و حدود هشت ميليون تومان هزينه داشته باشد، وزارت نيرو چهار ميليون تومان به‌ صورت بلا عوض در وجه مشترکان پرداخت خواهد کرد، تصريح کرد: ضمن پرداخت وجه فوق، برق توليدي اين نيروگاه را نيز به قيمت هر کيلووات ساعت حدود 970 تومان خريداري مي‌کنيم.
معاون وزير نيرو با اشاره به اين که برق تحويلي از سوي دولت به مردم حداکثر حدود 60 تومان به ازاي هر کيلو وات ساعت است که 10 تومان آن نيز به‌صورت يارانه به مردم عودت مي‌شود، گفت: مردم براي هر کيلو وات ساعت برق خريداري از دولت 50 تومان پرداخت مي‌کنند ولي برق توليدي نيروگاه خورشيدي خود را به ازاي هر کيلو وات ساعت 970 تومان به مدت 20 سال به دولت خواهند فروخت و اين حرکتي در جهت محيط زيست و کمک به فرهنگ‌سازي براي تأمين برق مورد نياز مردم از نيروگاه‌هاي تجديدپذير و خورشيدي و بادي خواهد بود.
وي ادامه داد: برآوردها نشان مي‌دهد که با توجه به وضعيت آب و هوايي و تابش خورشيد در کشور، در طول يک‌سال مي‌توان از 1800 کيلو وات ساعت انرژي خورشيدي براي يک ساختمان مسکوني استفاده کرد و متوسط مصرف ماهيانه خانه‌هاي مسکوني حدود 200 کيلو وات است که اين رقم در طول سال به دو هزار و 400 کيلو وات ساعت مي‌رسد.
فلاحتيان افزود: منازل مسکوني مي‌توانند 1800 کيلووات ساعت از انرژي مورد نياز خود را در طول سال از انرژي خورشيدي و 600 کيلووات ساعت انرژي الباقي را از شبکه‌هاي برق عمومي تأمين کنند.
وي تاکيد کرد: شرکت‌هاي توزيع نيروي برق در استان‌هاي مختلف کشور و واحدهاي تابعه آن‌ها آمادگي دارند تا متقاضيان را در اين زمينه ياري و راهنمايي کنند و اتصال آن‌ها را به شبکه‌هاي برق برقرار کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن