تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820680865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رادیو معارف 5 میلیون شنونده دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
رادیو معارف 5 میلیون شنونده دارد

تاریخ انتشار : شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 01:31 | شماره خبر : 2056125716345816936 تعداد بازدید: 1
پ پ









رادیو معارف بهمن سال 1377 و در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه‌(س) با الگوگیری از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت (س) و حوزه علمیه قم تأسیس شد. در سال‌های آغازین با هشت ساعت پخش، کار خود را آغاز کرد و از سال 1382 پخش آن 24 ساعته شد.با مجتبی تونه‌ای، مدیر رادیو معارف در آستانه سالگرد این شبکه رادیویی که روز یکشنبه 25 مرداد است گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانید.


در حال حاضر در رادیو معارف چقدر مخاطب دارید؟ براساس آخرین نظرسنجی‌ها بالغ بر پنج میلیون نفر شنونده رادیو معارف هستند که بیشتر آنان را نخبگان دینی تشکیل می‌دهند و شنوندگان این رسانه از برنامه‌های این رادیو بیش از 98 درصد رضایتمندی دارند. با توجه به اهمیت موسیقی و جایگاه آن در ساخت برنامه‌های رادیویی، برای جایگزینی آن در رادیو معارف چه اقدامی انجام داده‌اید؟ شناسه موسیقایی رادیو معارف متفاوت است. ما در رادیو معارف با بهره‌گیری از نغمات آیینی و سرودها و ابتهالات، فواصل برنامه‌ها را پر می‌کنیم. از ساز استفاده نمی‌کنیم، اما قطعات آوایی ما منطبق بر قواعد موسیقایی است که کارشناسان و مخاطبان هم آن را پذیرفته‌اند. اصالت بخشیدن به موسیقی در برنامه‌سازی کار درستی نیست. اصالت با محتوای پیام است. نحوه برنامه‌ریزی محتوایی در رادیو معارف چگونه است؟ از آنجا که تولید پیام دینی و برنامه معارفی نیازمند پشتوانه تحقیقی است لازم است برنامه‌ها پیش از تولید در مسیر پژوهش قرار گیرند. از جمله اقدامات رادیو معارف برای تقویت برنامه‌ها، اختصاص کارشناس مشاور برای برخی برنامه‌هاست. چقدر نظر شنوندگان برای شما اهمیت دارد؟ مخاطب سرمایه رسانه است. رسانه بی‌مخاطب، رسانه خاموش است. نه‌تنها در هر برنامه، امکان ارتباط با کارشناسان فراهم است، بلکه روابط عمومی رادیو معارف نیز بخشی را با عنوان «واحد ارتباطات» تدارک دیده که 24 ساعته در حال دریافت دیدگاه‌ها و انتقادهای شنوندگان درباره برنامه‌هاست. علاوه بر آن سامانه پیامکی و ایمیل نیز امکان دیگر ارتباطی مخاطبان با رادیوست. تعدادی از برنامه‌های رادیو معارف براساس نظرات مخاطبان تولید می‌شود. برای برنامه‌سازی در چه حوزه‌‌هایی بیشتر ورود می‌کنید؟ رهبر معظم انقلاب برای رسانه ملی یک مأموریت محوری معرفی کردند و آن مدیریت و هدایت فکر، فرهنگ، روحیه، اخلاق رفتاری جامعه، جهت‌دهی به فکر و فرهنگ عمومی، آسیب‌زدایی از فکر و فرهنگ و اخلاق جامعه، تشویق به پیشرفت و زدودن احساس عقب‌ماندگی است. رسالت امروز متولیان رسانه، تحقق بخشیدن به راهبرد رهبری است. از آنجا که دین در تمام شئون زندگی افراد حضور دارد لازم است به صورت متقن به این حوزه‌ها بپردازیم. آیا به شبهات دینی هم پاسخگو هستید و چگونه آنها را رصد می‌کنید؟ مدیران گروه‌های برنامه‌ساز رادیو با همکاری برخی موسسات علمی، شبهات مختلف در حوزه‌های دینی را شناسایی می‌کنند و پس از دسته‌بندی موضوعی آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌ها توسط کارشناسان، پاسخ‌های لازم و کافی داده‌می‌شود. از حضور مراجع عظام تقلید در برنامه‌ها چگونه بهره می‌برید؟ مدیران رادیو معارف در طول سال چند نوبت با مراجع عظام تقلید دیدار و از رهنمودهای آنان استفاده می‌‌کنند. علاوه بر آن مباحث تخصصی این بزرگان هر شب از ساعت 21 و 30 دقیقه به مدت دو ساعت در حوزه‌های فقه، اصول و تفسیر پخش می‌شود. مباحث آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی، شاهرودی، مؤمن، جوادی‌آملی و مظاهری و دیگر بزرگان پخش می‌شود.


تاریخ انتشار : شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 01:31 | شماره خبر : 2056125716345816936 تعداد بازدید: 1





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن