تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798386656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در امر نظارت و انتظام بخشي بر عملکرد پزشکان فعال هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۳۶ق.ظ)
در امر نظارت و انتظام بخشي بر عملکرد پزشکان فعال هستيم موج - جهانگيري گفت: برنامه ريزي خاصي را در خصوص محورهاي زيرساختي و اصولي جامعه پزشکي انجام داديم تا با جهشي چشمگير حقوق و مطالبات اين قشر را محقق کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جهانگيري، معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشکي، با اشاره به مصوبات شوراي عالي نظام پزشکي و شوراي معاونين در خصوص واگذاري مسائل و مأموريت‌هاي خاص به اين معاونت اظهار داشت: برنامه ريزي‌هايي را در خصوص مسائل فني و علمي جامعه پزشکي مانند تعرفه‌ها، ماليات، نظارت و امور انجمن‌ها و مؤسسات پزشکي انجام داديم که پس از آن به منظور تصميم سازي و تصميم گيري در جلسات کارشناسي و بين بخشي وزارتخانه‌هاي بهداشت و رفاه، سازمان‌هاي بيمه گر، کميسيون بهداشت و درمان مجلس، معاونت نظارت راهبردي رياست جمهوري و دبيرخانه شوراي عالي بيمه حضور فعال داشته‌ايم.
وي با اشاره به اين که اين امر موجب شد تا درخصوص طراحي کتاب ارزش گذاري نسبي جديد و بروز رساني تعرفه‌ها گام بزرگي برداريم افزود: با حمايت شوراي عالي نظام پزشکي و شوراي هماهنگي استان‌ها حقوق و مطالبات جامعه پزشکي را تا حدودي محقق نموديم و قسمت اعظمي از چالش‌هاي مرتبط با تعرفه‌ها را طي جلسات مشترکي که با وزارتخانه‌هاي بهداشت و رفاه و انجمن‌هاي علمي تخصصي داشتيم، مرتفع کرديم.
وي انتظام بخشي به عملکرد جامعه پزشکي را از ديگر فعاليت‌هاي معاونت نظارت و برنامه ريزي طي دو سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: با طراحي الگوي خاص و هماهنگي با انجمن‌هاي علمي تخصصي و روساي شوراي هماهنگي استان‌ها در امر نظارت و انتظام بخشي برعملکرد جامعه پزشکي فعال بوده‌ايم.
جهانگيري به صدور پروانه آنلاين براي اولين بار در سيستم سلامت کشور اشاره کرد و اذعان داشت: صدور پروانه مطب به‌صورت آنلاين سبب شفاف سازي و تسهيل در امور مربوط به صدور پروانه‌هاي جامعه پزشکي شده که در آينده نزديک نيز شاهد ارائه خدمات خاص به جامعه پزشکي خواهيم بود.
معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشکي ورود مباحث فناوري اطلاعات به سيستم بهداشتي و درماني کشور را از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده توسط اين معاونت عنوان کرد و بيان داشت: با آغاز فرايند کارشناسي در نسخه نويسي آ الکترونيک و برنامه ريزي در خصوص فرآيندهاي صدور مجوز در داروخانه‌ها توانستيم اقدامات خوبي را در اين عرصه انجام دهيم به‌طوري که شاهد نسخه نويسي الکترونيک در شهرستان بابلسر با محوريت سازمان نظام پزشکي و معاونت نظارت و برنامه ريزي اين سازمان هستيم.

سرکشي به حساب مالي جامعه پزشکي شايعه بود
جهانگيري با اشاره به اين که در سال جاري براي ماليات جامعه پزشکي تفاهم نامه اي با سازمان امور مالياتي نداشتيم، اذعان داشت: با پيگيري‌هاي مجدانه تفاهمي را در عرصه ملي انجام داديم تا تسهيلات لازم را در اختيار جامعه پزشکي قرار دهيم و بر اساس ماليات قطعي سال 92 به رايزني رشد مالياتي پرداختيم به‌ طوري که آن دسته از اعضا که ماليات قطعي آن‌ها در سال 92 زير يک ميليون تومان بوده 12 درصد بين 1 تا 5 ميليون 18 درصد و بالاتر از 5 ميليون نيز 24 درصد افزايش براي ماليات سال 93 لحاظ شود.
وي در خصوص شايعاتي که به منظور سرکشي به حساب جامعه پزشکي صورت گرفت، تصريح کرد: پيگيري مجدانه اي را در اين زمينه انجام داديم که معاون سازمان امور مالياتي اين امر را غير واقعي دانست و در برنامه تلويزيوني نبض نيز اين صحبت از سوي سازمان امور مالياتي را تکذيب نمود.
معاون سازمان نظام پزشکي در بخش ديگري از سخنان خود به تفاهم نامه اي که با مجمع انجمن‌هاي علمي تخصصي به امضا رسيده است، اشاره کرد و گفت: بانک اطلاعاتي خوبي را از انجمن‌ها جمع آوري نموده‌ايم تا همکاري بين بخشي در جهت ارتقاي توانمندي جامعه پزشکي و اهتمام به اخلاق حرفه اي و پزشکي با محوريت جامعه پزشکي و انجمن‌هاي علمي تخصصي داشته باشيم.
وي با بيان اين که عقد قرارداد بيمه‌هاي تکميلي با مؤسسات پزشکي در دستور کار اين معاونت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با سفرهايي که به استان‌هاي فارس، خوزستان، مشهد، اصفهان و لرستان داشتيم موضوع عقد قرارداد و تعرفه‌هاي استاني را مورد بررسي قرار داده و مطالبات و حقوق جامعه پزشکي را محقق نموديم و با پيگيري در شوراي عالي بيمه و سازمان بيمه مرکزي تفاهم خوبي در خصوص تعرفه و عقد قرارداد صورت گرفت، به‌ طوري که توانستيم قسمت اعظم مطالبات جامعه پزشکي را از سازمان‌هاي بيمه گر پايه و تکميلي محقق کنيم.
به گفته وي ارائه اطلاعات معاملات فصلي که پزشکان هر سه ماه يک‌بار بايد آن را به سازمان امور مالياتي تحويل مي‌دادند به معضلي براي جامعه پزشکي تبديل شده بود که معاونت نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشکي موفق به اخذ رأي ديوان عدالت اداري در خصوص ماده 169 مکرر شد که توانست اين رأي را لغو کند.

تشکيل ستادهاي استاني نظارت بزرگ‌ترين دستاورد سال‌هاي اخير
معاون سازمان نظام پزشکي تشکيل ستادهاي استاني نظارت با محوريت سازمان نظام پزشکي را از دستاوردهاي بزرگ سال‌هاي اخير دانست و اظهار داشت: با توجه به ارائه طرح برخورد با زيرميزي در مجلس و سپردن آن به دادگستري و تعزيرات حکومتي با برنامه ريزي‌هاي انجام شده در سازمان و تصويب شوراي عالي با مداخله هوشمند و قانوني ضمن احقاق حقوق بيماران از قداست و شان جامعه پزشکي دفاع نموديم.
به گفته جهانگيري با تشکيل اين ستادها و همکاري انجمن‌هاي علمي تخصصي و جامعه پزشکي توانستيم امر نظارت را با محوريت سازمان نظام پزشکي پيگيري کنيم و با کمترين آسيب از بروز فاجعه اي غير تخصصي پيشگيري کنيم.

بدون مشارکت جامعه پزشکي هيچ امري در سازمان نظام پزشکي ميسر نخواهد بود
وي با اشاره به اين که مشارکت جامعه پزشکي با معاونت نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشکي مطلوب بوده است، تصريح کرد: جامعه پزشکي نقطه نظرات خوبي را به ما ارائه کردند؛ بويژه در بحث نظارت که اگر همکاري و مشارکت اين قشر فرهيخته و هوشمند نبود نمي‌توانستيم اين موفقيت بزرگ را در سطح ملي به دست آوريم.
وي با تاکيد بر اين که با برنامه ريزي و سرمايه گذاري مي‌توان مشارکت جامعه پزشکي را به‌طور واقعي جلب نمود، اذعان داشت: چنان چه در راستاي احقاق حقوق بر حق جامعه پزشکي و افزايش کارايي آن‌ها اقدامات لازم انجام شود به‌طور حتم همکاري خوبي را با ما خواهند داشت و سهم عمده موفقيت سازمان نظام پزشکي نيز ناشي از حمايت و اعتماد اين قشر و مشارکت آن‌ها بوده است.
وي خاطرنشان ساخت: يقيناً نقاط ضعف و کاستي‌هايي داشته‌ايم که سعي مي‌کنيم آن‌ها را شناسايي و رفع کنيم و يکي از دلايل کاستي‌ها اين بوده که نتوانستيم مشارکت و اعتماد جامعه پزشکي را صد در صد جلب کنيم که بايد برنامه ريزي دقيقي در اين زمينه داشته باشيم.

رفع نقايص تعرفه اي در دستور کار معاونت نظارت و برنامه ريزي
جهانگيري در خصوص برنامه‌هاي معاونت نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشکي در سال جاري بيان داشت: بحث انتظام بخشي به تعرفه‌ها و رفع نقايص آن را در سرلوحه کار قرار داده‌ايم و از توان علمي و کاري انجمن‌هاي علمي تخصصي نيز بيشتر استفاده کرده و مشارکت فعالي با آن‌ها خواهيم داشت.
وي افزود: با شوراي عالي سازمان فناوري اطلاعات مشارکت خواهيم داشت زيرا اين معاونت نماينده سازمان نظام پزشکي در آن سازمان شده تا در حوزه فناوري اطلاعات تسهيلات خوبي را براي جامعه پزشکي فراهم کند.
وي گفت: در حوزه مالياتي نيز بر اساس درآمدهايي که جامعه پزشکي براي سازمان امور مالياتي دارد تسهيلات لازم را براي پزشکان فراهم کرده و مشاوره به آن‌ها مي‌دهيم.
معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشکي با اشاره به اينکه همکاري بين بخشي بين سازمان‌هاي مرتبط در دستور کار اين معاونت قرار گرفته است، تصريح کرد: امسال در حوزه نظارت بر تبليغات فعال تر عمل کرده و ساماندهي خوبي را در اين حوزه خواهيم داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن