تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798283029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ربیعی: توافق هسته ای ارمغان ایران برای کشورهای درحال توسعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: درضیافت شام وزیر خارجه زیمبابوه ربیعی: توافق هسته ای ارمغان ایران برای کشورهای درحال توسعه است حراره – ایرنا – علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه « تحریم و فشارهای ناشی از تحریم هزینه عزتی است که جوامع استقلال خواه داده و می دهند»، تاکید کرد: توافق هسته ای حقی بود که جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه 1+5 برای همه جوامع در حال توسعه به ارمغان آورد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ربیعی که در راس هیاتی اقتصادی، صنعتی ، بازرگانی وفرهنگی برای شرکت درهشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه در حراره به سر می برد، سه شنبه شب در ضیافت شامی که سیمباراشه مومونگگوی وزیر امور خارجه زیمبابوه به افتخار او و هیات ایرانی ترتیب داد، شرکت کرد.
وی در این ضیافت از ملت و دولت زیمبابوه از جمله وزیر امور خارجه ، خانم سیتمویزو نیونی وزیر شرکت های کوچک، متوسط و توسعه تعاونی ها و ژوزف ماده وزیر کشاورزی این کشور قدردانی کرد.
ربیعی از زیمبابوه به عنوان « کشور دوست و همراه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران » یاد کرد و گفت که با کمال مسرت اعلام می کنم روابط دو کشورهر روز شاهد گسترش روزافزون بوده است.
وزیر تعاون اظهارداشت که از خداوند متعال خواستارم تا هشتمین کمیسیون مشترک زمینه ساز پایه ریزی روابطی عمیق تر و بهتر برای مردم دو کشور باشد.
رییس ایرانی کمیسیون دائمی مشترک خطاب به وزیر امور خارجه زیمبابوه گفت: زیمبابوه حتما خانه ما است ، ایرانی ها همه ملت زیمبابوه را دوست دارند، ایران انقلابی همواره در کنار آفریقا و زیمبابوه انقلابی ایستاده است.
وی با بیان اینکه « ما یک روح هستیم برای استقلال خواهی ، عدالت و آزادی ، مبارزه با ظلم و کمک به مردمی که عقب نگه داشته شده اند»، تاکید کرد که ما به رغم تحریم های ظالمانه، مبارزه با فقر و نابرابری و تلاش برای بهبود زندگی مردمان خود را با شدت تمام و در کنار هم دنبال می کنیم.
ربیعی اظهارداشت: رهبران ایران و زیمبابوه اهتمام ویژه ای برای توسعه روابط داشته و پیشینه انقلابی و مبارزه با استعمار وجهه مشترک ما است و انرژی مضاعفی را به روابط دو کشور وارد کرده است.
وزیر تعاون با تاکید به اینکه « تحریم و فشارهای ناشی از تحریم هزینه عزتی است که جوامع استقلال خواه داده و می دهند»، خاطرنشان کرد که فشارهای ظالمانه دنیای استکباری علیه هر دو کشورهر گز نتوانسته است خللی در اراده ما برای پیشرفت و حرکت رو به جلو ایجاد کند.
وی با ابراز خرسندی از استقبال زیمبابوه از توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 ، تصریح کرد: توافق هسته ای را به شما هم تبریک می گویم و این حقی بود که جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه 1+5 برای همه جوامع در حال توسعه به ارمغان آورد.
رییس ایرانی کمیسیون دائمی مشترک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور نمایندگانی از تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران و نمایندگان بخش های خصوصی و دولتی در هیات همراه خود در سفر به زیمبابوه، افزود: خوشحالم که اکنون بخش خصوصی ایران آماده است از توانمندی های خود برای توسعه روابط با کشورهای درحال توسعه به خصوص زیمبابوه استفاده کند.
ربیعی خاطرنشان کرد: ایران و زیمبابوه ظرفیت ها فراوانی دارند که می تواند زمینه سازهمکاری های مناسب و نویدبخش آینده ای پر امید و بهتر برای ملت های هر دو کشور باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در این چند روز در زمینه همکاری های فنی و آموزشی، فرهنگی ، تولیدی صنعتی و کشاورزی و از جمله دارو گفت وگو کردیم و البته باید این مباحث را با دقت دنبال کنیم، برای هرکدام برنامه مشخص داشته باشیم تا به امید خداوند در اجلاس نهم کمیسیون مشترک دستاوردهای ملموسی را ارائه کنیم.
وی در ادامه سخنان خود گفت: زیبایی های خیرکننده زیمبابوه به همراه تاریخ پر افتخار آن در مبارزه با استعمار به این کشورعظمت زیادی بخشیده است.
ربیعی با بیان اینکه « نام رابرت موگابه برای ایرانی ها نامی آشناست»، افزود: رهبران انقلابی زیمبابوه همواره الهام بخش بسیاری از آزادی خواهان دربند جهان به ویژه در قاره آفریقا بوده اند.
وزیر تعاون همچنین یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و تاکید کرد که ایشان با انقلاب خودشان الهام بخش آزادی خواهان جهان شدند.
وی با بیان اینکه « ویژگی های زیمبابوه هر طرفی را وا می دارد تا به زیمبابوه و مردم آن احترام بگذارد»، اظهارداشت: جریان آبشارهای ویکتوریا با لطافت و قدرت، روح هر ناظری را آرام می کند ، او را به نشاط و شادمانی درونی می رساند و البته نجیبانه و با اقتدار او را در مقابل عظمت خود به اعتراف و احترام هم وا می دارد.
ربیعی تاکید کرد: حقیقت، این گونه حتی ذهن های سخت گیر و مصالحه ناپذیر را متواضع می کند.

** زیمبابوه خانه ایرانی ها
براساس این گزارش ، وزیران امور خارجه و شرکت های کوچک و متوسط زیمبابوه نیز در سخنانی از برگزاری هشتمین کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه و روند رو به گسترش همکاری ها و توسعه روابط و مناسبات تهران و حراره ابراز خرسندی کردند.
مومونگگوی و خانم نیونی در این ضیافت که هیات های دو کشور، محمد امین نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و نمایندگانی از کشورهای دیگر شرکت داشتند، از زیمبابوه به عنوان خانه دوم ایرانی ها یاد کردند و گفتند که دو کشور دارای ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری ها در بخش های مختلف هستند.
وزیر امور خارجه زیمبابوه ، ایستادگی ملت ایران برای دستیبابی به حقوق خود از جمله در زمینه هسته ای را ستود و آن را الگویی برای دیگر ملت های جهان دانست.
رییس زیمبابوه ای کمیسیون دایمی مشترک، با تبریک توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ، ابراز امیدواری کرد که در آینده دو کشور بتوانند برای گسترش رفاه ملت های خود بیشتر همکاری کنند زیرا این توافق زمینه توسعه مناسبات را فراهم کرده است.
براساس این گزارش وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در راس هیاتی اقتصادی ، بازرگانی ، صنعتی و فرهنگی برای شرکت در هشتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه وارد حراره پایتخت این کشور شد.
هفتمین اجلاس کمیسیون دایمی مشترک ایران و زیمبابوه سال 1391 در تهران برگزار شده است.
ربیعی صبح سه شنبه درهمایش بین المللی شرکت های کوچک و متوسط زیمبابوه شرکت و سخنرانی کرد.
خاورم ** 1324



























07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن