تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799123483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگیری 270 هزار تن در حوزه موادمخدر/ افزایش 15 درصدی متهمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس اعتیاد خبرداد؛ دستگیری 270 هزار تن در حوزه موادمخدر/ افزایش 15 درصدی متهمان تهران - ایرنا - رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستگیری 270 هزار تن در حوزه فروش و توزیع موادمخدر در کشور طی سال گذشته خبرداد.


سعید صفاتیان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا مطلب یاد شده را بر اساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر عنوان کرد.
صفاتیان اظهارداشت: این در حالی است که آمار دستگیری افراد توزیع کننده یا فروشنده موادمخدر در سال 92، 235 هزار تن بود و آمارها نشان می دهد که متهمان جرایم موادمخدر در کشور به میزان 15 درصد بیشتر شده اند.
وی در عین حال این موضوع را هم عنوان کرد که افزایش آمار دستگیری ها نشان از توان مقابله ای و عملیاتی بالای نیروی انتظامی است اما از سوی دیگر زندان های ما، دیگر گنجایش این همه زندانی را ندارد.
صفاتیان در خصوص تعداد زندانی شدن فعالان حوزه مواد مخدر هم اظهارداشت: 20 تا 30 درصد افراد دستگیر شده برای چندمین بار به دلیل فعالیت در حوزه موادمخدر دستگیر می شوند.
وی افزود: از سوی دیگر دستگیری در حوزه موادمخدر نیز تابع قوانینی است و بازداشت در بخش واردات، صادرات، تولید، توزیع و فروش و در بخش خرید، نگهداری و مخفی کردن موادمخدر به شیوه های مختلفی انجام می شود.
وی ادامه داد: اگر فردی در حوزه واردات، صادرات، تولید، توزیع و فروش موادمخدر فعالیت داشته باشد در صورتی که کمتر از 50 گرم تریاک، حشیش یا شیره تریاک همراه خود داشته باشد، فقط منجر به جریمه نقدی و شلاق می شود و بالاتر از این میزان است که دستگیر می شود.
مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: همچنین اگر فردی در حوزه خرید، نگهداری یا مخفی کردن موادمخدر فعالیت داشته باشد، بالای 500 گرم موادمخدر منجر به زندانی شدن این فرد می شود.
وی تصریح کرد: اما در مورد شیشه و هرویین این قضیه متفاوت تر است به شیوه ای که همراه داشتن یک گرم از این مواد ، فرد را راهی زندان می کند؛ چون عوارض شیشه و هرویین بیشتر از دیگر مواد مخدر است.

** ضعف اقتصادی از دلایل گرایش به فروش یا توزیع مواد مخدر
صفاتیان، ضعف شدید اقتصادی شماری از اقشار جامعه را یکی از دلایل گرایش برخی از افراد به فروش، توزیع و یا حمل موادمخدر عنوان کرد و افزود: بسیاری از توزیع کنندگان یا فروشندگان موادمخدر به دلیل مشکلات اقتصادی، وابستگی زیادی به این موضوع دارند و حتی اگر چندین بار دستگیر شوند باز هم به فروش موادمخدر روی می آورند.
وی گفت: متاسفانه برخی زندانی ها، اقداماتی برای فروش مواد مخدر در زندان انجام می دهند که باید از این موضوع نیز جلوگیری به عمل آید، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که خانواده های این افراد هم با مشکلات جدی مواجه می شوند.
صفاتیان تاکید کرد: باید بخش های حمایتی، خانواده های این افراد را تحت پوشش خود قرار دهند تا بتوان وابستگی تعدادی از این زندانیان را به فروش مواد کاهش داد و یکی از مواردی که در این زمینه می تواند کارساز باشد، افزایش میزان بودجه سازمان زندان ها و سازمان های حمایتی است.

** فعالیت اجتماعی جایگزین زندان شود
مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر اظهارداشت: باید فعالیت اجتماعی، جایگزین زندان شود. در برخی از کشورهای دنیا این امر رخ می دهد و به جای اینکه فرد روانه زندان شود در سازمان های خیریه فعالیت می کند.
وی ادامه داد: بهتر است افرادی که سابقه چندانی در حوزه توزیع و فروش موادمخدر ندارند بجای اینکه در زندان حبس شوند و خانواده هایشان با مشکلات جدی اقتصادی روبه رو شوند در سازمان های خیریه با مدت زمان مشخص فعالیت کنند تا علاوه بر کاهش آمار زندانیان، چاره ای برای کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده های آنان نیز اندیشیده شود.
صفاتیان گفت: هرچقدر وضعیت اقتصادی افراد نامناسب تر باشد، وابستگی افراد به فروش و توزیع موامخدر نیز بیشتر می شود اما در این میان افرادی نیز هستند که با درآمدهای آنچنانی برای افزایش سود در حوزه موادمخدر فعالیت می کنند.

** دستگیری،عامل بازدارنده ای نیست
رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستگیری به عنوان عاملی بازدارنده در حوزه موادمخدر نیست اما اگر دستگیر نکنیم، چه کنیم؟
صفاتیان در عین حال هم اظهارداشت: در هیچ جای دنیا موفقیت بازدارندگی در حوزه مواد مخدر بیش از 60 درصد نیست.
مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: هم اکنون در کشور، درصد موفقیت در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر خیلی کم است.
براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، در سال 93، 555 تن انواع مواد مخدر کشف شد که 78 درصد از این مواد مکشوفه تریاک، 14درصد حشیش، پنج درصد هروئین و مرفین، کمتر از یک درصد شیشه و دو درصد سایر موادمخدر بوده است.
اجتمام(4)**7268**1776



05/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن