تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798537436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس ارشد فرانسوی: اتحادیه اروپا با تحریم ایران خود را مجازات کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در آستانه سفر فابیوس به تهران کارشناس ارشد فرانسوی: اتحادیه اروپا با تحریم ایران خود را مجازات کرد تهران - ایرنا - تارنمای رادیو فرانسه گزارش داد: پس از توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 که در آن لغو تحریم ها پیش بینی شده است، تهران در انتظار هجوم سرمایه گذاران خارجی به سر می برد.


رادیو فرانسه با اشاره به سفر هیات های خارجی به ایران و در راس آن ها آلمان و فرانسه با تی یری کوویل کارشناس مسائل ایران گفتگو کرد.
این پژوهشگر موسسه روابط بین الملل و راهبردی پاریس گفت: سال های 2005 - 2006 و پیش از تحریم ها، ایران نخستین بازار خاورمیانهای فرانسه بود. باید بدانیم این کشور 80 میلیون نفر جمعیت دارد و تقریبا هیچگاه مشکل پرداخت پول ندارد. میزان طبقه متوسط و آماده مصرف در این کشور حائز اهمیت است و تقریبا در همه بخش ها ظرفیت های قابل توجهی دارد.
وی افزود: بازارهای این چنینی، با جمعیت قابل توجه و بدون مشکل پرداخت که از منظر جغرافیایی نیز فاصله زیادی از فرانسه ندارند، فرصت بزرگی محسوب می شوند.
کارشناس مسائل ایران در پاسخ این سوال که چه بخش هایی برای سرمایه گذاری اولویت دارند؟ از بخش انرژی نام برد و اظهار کرد: توتال 0شرکت نفتی فرانسوی) فعالیت قابل توجهی در ایران داشته است. وقتی از انرژی سخن می گوییم به یاد نفت می افتیم، اما گاز طبیعی هم در این گروه قرار دارد. ایران در فکر توسعه گاز طبیعی است. این مساله به نفع ما اروپایی ها هم هست زیرا در پی استقلال از گاز روسیه هستیم.
وی افزود: مسلما ما به صنعت خودرو هم می اندیشیم. شرکت پژو سال های 2010 و 2011 و پیش از خروج داوطلبانه اش از ایران به دلیل اعمال تحریم های بین المللی 450 هزار دستگاه خودرو به ایران می فروخت. پژو با اجرای تحریم ها هزاران فرصت شغلی را از دست داد. شرکت رنو هم امروز با خودرو لوگان در تهران حضور دارد.
وی با بیان این که فراتر از خودرو و انرژی، سرمایه گذاری خارجی می تواند شامل بخش های صنعت مواد غذایی، هتل داری، گردشگری و فنآوری اطلاعات شود؛ ایران را "بازار تازه" ای برای خارجی ها خواند.
کوویل در پاسخ به این سوال که با توجه به تحریم های 10 ساله آیا مردم ایران می توانند به سرعت شاهد ثمره این سرمایه گذاری ها باشند، گفت: مشکل، تحریم ها و بیش از آن کاهش بهای نفت از تابستان 2014 بود. ایران به شدت به درآمد نفتی وابسته است به گونه ای که درآمد این بخش نیمی از بودجه را تشکیل می دهد. رشد اقتصادی این کشور یک تا دو درصد و بسیار اندک است و این در حالی است که نرخ تورم نیز 15 درصد اعلام می شود. با لغو تحریم ها می توان احیای اقتصاد و رشد 4 تا 5 درصدی را در سال 2016 انتظار داشت.
وی افزود: بیکاری مشکل نخست است که دولت امید دارد با بهبود فعالیت های اقتصادی در سال 2016، نرخ بیکاری کاهش یابد.
پژوهشگر موسسه روابط بین الملل و راهبردی پاریس در مورد رقابت فرانسه و آلمان برای از سرگیری سرمایه گذاری در بازار ایران، گفت: آلمان به طور سنتی بخش قابل توجهی از بازار ایران را در اختیار داشته است. فرانسوی ها هم وجهه بسیار خوبی در میان شرکت های ایرانی دارند، اما معلوم نیست این امر کافی باشد. مشکلات دیپلماتیک میان ایران و فرانسه وجود دارد اما در سفر ماه مه (اردیبهشت/ خرداد) به ایران متوجه شدم که در این جامعه شرکت های فرانسوی شناخته شده و مورد توجه هستند.
کوویل در پاسخ به این سوال که آیا موضع بسیار سرسختانه فرانسه در مذاکرات، سرمایه گذاری فرانسوی را با مشکل مواجه نمی کند، عنوان کرد: فکر نمی کنم. مسلما فضای دیپلماتیک خوب نیست اما در عرصه تصمیم گیری، ایرانی ها در مورد قیمت و کیفیت عملگرا هستند. مساله دیگری که باید بدانیم این نکته است که آسیایی ها، شرکت های چینی، کره ای، هندی و ترک که امروز در ایران حضور دارند، بخش هایی از بازارهای فرانسه و اروپا را نیز در اختیار گرفته اند. از سوی دیگر کشورهای دیگری همچون آمریکا نیز در حال گفتگو و ورود به بازار ایران هستند. باید منتظر رقابت سختی باشم.
وی همچنین این مساله را که ایتالیا نیز در این کارزار یک «رقیب جدی» است، تایید کرد و افزود: مساله کل اروپا مطرح است. اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری ایران محسوب می شد و به همین دلیل نیز تحریم ها اعمال شد. اروپا به شدت تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد و خود را مجازات کرد، زیرا سهم ما در بازار این کشور کاهش یافت. شرکت های چینی به ویژه در بخش خودرو و شرکت های هندی، چینی و ترک در بخش انرژی از این وضعیت بهره بردند. حالا باید این سهم از دست رفته را بازیافت.
کارشناس فرانسوی در مورد چگونگی انتخاب ایران در میان گزینه های سرمایه گذاران خارجی، گفت: در این انتخاب، مساله قیمت و کیفیت مطرح است. تصمیم گیرندگان ایجاد رقابت می کنند و اکنون در ایران اهداف راهبردی مطرح است.
وی افزود: تصمیم گیرندگان (ایرانی) می خواهند وابستگی نفتی خود را کاهش دهند و اراده قاطعی برای از سرگیری تولیدات ملی دارند. این واژه در ایران به کرات مورد استفاده قرار می گیرد. ایرانیان خواهان انتقال فنآوری هستند و نمی خواهند که پول، صرف واردات و مصرف شود.
کوویل افزود: به نظرم، شرکت هایی که انتقال فنآوری از اهدافشان باشد با بهبود رقابت در صنایع ملی ایران و ایجاد امکان افزایش صادرات غیرنفتی می توانند در مقایسه با سایر شرکت ها موقعیت بهتری در رقابت ها داشته باشند.
وی در مورد عوارض جانبی تحریم هایی که قرار است سال 2016 لغو شود، گفت: نگرانی مهم در ایران وجود گروه هایی است که لغو تحریم ها را راهی برای کسب سودهای کلان از طریق واردات اجناس تجملی می بینند. این اجناس مورد مصرف قرار می گیرد، اما هیچ گونه عایدی ندارند. این بحث در داخل ایران نیز مطرح است؛ گروهی تنها به واردات خودروهای گران قیمت می اندیشند و این در حالی است که بخشی از دولت به لزوم بهبود صنعت ملی فکر می کند.
کوویل معتقد است: مساله دیگر آن است که مردم فکر کنند با لغو تحریم ها همه مشکلاتشان از میان خواهد رفت؛ اما دولت به آن ها می گوید «حواستان جمع باشد، همه مشکلات برطرف نخواهد شد.»
این کارشناس مسائل ایران در پایان گفت: مشکلات بسیار بزرگی چون وابستگی به درآمد نفت، کاغذبازی، فضای پیچیده بخش خصوصی و ... در اقتصاد ایران وجود دارد. بخش خصوصی در ایران تنها 15 درصد صنعت را در اختیار دارد. تصمیمات دشواری پیش رو خواهد بود؛ دولت نمی تواند به سرعت همه چیز را در اختیار مردم قرار دهد. به این ترتیب دوره ای بسیار حساس برای دولتی آغاز می شود که باید انتظارات بالای مردم را مدیریت کند.
براساس برنامه اعلام شده، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه قرار است هفته آینده به تهران سفر و در باره گسترش همکاری های اقتصادی با ایران مذاکره کند.
اروپام ** 9053**1485**1516



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن