تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816094308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدیه جنجالی به پاپ


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
هدیه عجیب پاپ هدیه جنجالی به پاپ

در سفر پاپ به بولیوی صورت گرفت؛
هدیه جنجالی به پاپ
رییس جمهور بولیوی در جریان دیدار پاپ فرانسیس از این کشور به او هدیه ای غیر منتظره اهدا کرد که بین طرفداران کاتولیک جنجالی به راه انداخته است.



به گزارش سرویس دینی جام نیوز، ایوو مورالس، رئیس جمهور چپگرای بولیوی در سفر اخیر پاپ فرانسیس به بولیوی هدیه ای به او اهدا کرده که جنجال های بسیاری را به همراه داشته است. این تندیس ترکیبی از یک داس و چکش است که یک نفر در حالتی که به صلیب کشیده شده روی چکش آن حک شده است.   "بی بی سی" مدعی است این تندیس، ترکیبی از نمادهای مذهب کاتولیک و کمونیسم است. و "سی ان ان" از آن تعبیر به "صلیب کمونیستی" می کند. داس و چکش (☭) یکی از نمادهای کمونیستی است و کاربرد آن از سوی فرد یا یک گروه نشانگر گرایش آن فرد یا گروه به مرام کمونیسم است.   پاکو ماریانلا، وزیر ارتباطات بولیوی در این مورد به رادیوی این کشور گفت: "داس نماد دهقان، چکش نماد نجار است که نماینده کارگران فروتن، این بندگان خدا هستند." او اضافه کرد که ابن هدیه "هیچ" انگیزه دیگری نداشته است.
  اما فدریکو لومباردی سخنگوی واتیکان گفت به احتمال زیاد پاپ فرانسیس از چنین هدیه‌ای ابراز تعجب کرده است. وی افزود: "با این حال من فکر نمی‌کنم این نماد را در محراب کلیسا جای بدهم."
 


تصویر/ نماد کمونیسم و هدیه پاپ   لازم به ذکر است داس و چکش به حالت برعکس این تندیس، نمادی است که کمونیست ها از آن بسیار استفاده می کنند. در این نماد، داس نشانه کشاورزان و چکش نشانه طبقه کارگران صنعتی است و کنار هم نهادن این دو ابزار نشانه‌ای از یکپارچگی کارگران صنایع و کشاورزان است. این نماد در زمان انقلاب بلشویک ابداع شد و استفاده از آن در پرچم اتحاد جماهیر شوروی به آشنایی جهانیان با آن انجامید. دیگر پرچم‌ها و نشان‌ها نیز از نماد داس و چکش استفاده کرده‌اند.   ظاهرا صدای فلش و لنز عکاسان سبب شده است که پاسخ پاپ به هنگام دریافت این نماددقیقا شنیده نشود اما سخنگوی واتیکان گفته است این نماد در کلیسا قرار نخواهد گرفت و بیش از آنکه نمادی ایدئولوژیک باشد نمادی از گفت و گو است.
  بر اساس گزارش ها رییس جمهور مورالس به پاپ گفته است این نماد توسط کشیش لوییس اسپینال که در سال 1980 توسط راستگراها ترور شد طراحی شده است.
  یادآور می شود پیوند دادن مسیحت واتیکان با کمونیسم از موضوعات بسیار حساسیت برانگیز در آمریکای جنوبی است و این نماد در حقیقت به یکی از جنجالی ترین موضوعات در آمریکای جنوبی ورود کرده است.  



۲۰/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن