تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798500377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گیاه خرفه و خاصیت اعجاب انگیز آن در ماه مبارک رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛
گیاه خرفه و خاصیت اعجاب انگیز آن در ماه مبارک رمضان
مهمترین گیاهان دارویی مورد استفاده در جهان گیاه خرفه است. خرفه خواص دارویی بسیاری داشته و سرشار از امگا 3 و ویتامین‌های دیگر است که در ماه مبارک رمضان برای رفع تشنگی می‌توان از این گیاه اعجاب انگیز استفاده کرد.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ خرفه که معمولا به صورت خود‌رو در باغچه‌ منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می‌روید، شاید زیاد مورد توجه نباشد اما اکنون کشف‌های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global Panacea) به آن داده شده است و متداول‌ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان ذکر شده است.


نوزاد متخصص طب سنتی، با اشاره به گیاه خرفه و توضیح آن در قرآن کریم افزود: گیاهی به نام خرفه وجود دارد که پیامبر (ص) می‌فرماید از این گیاه پر منفعت‌تر نداریم گیاهی که در پارک‌ها، باغچه‌ها و هرجایی که آب وجود دارد این گیاه را خواهید دید.


نوزاد درباره این گیاه و خاصیت آن گفت: این گیاه شبیه شنبلیله است و برگ‌های روغنی مانندی دارد، ساقه‌اش هم مایل به قرمزی است، کاملا روی زمین پهن می‌شود، جنوبی‌ها خیلی از این گیاه استفاده می‌کنند، بوعلی سینا معتقد است که خرفه حرارت و عطش صفرا را رفع می‌کند.


وی اظهار داشت: خرفه به محیطی با نور زیاد و دمای 25 درجه سانتی گراد نیاز دارد، خاک مناسب برای رشد و پرورش آن مخلوطی از خاک باغچه، رس و مقداری ماسه است. بذر خرفه را باید در فاصله ماه‌های اردیبهشت تا تیر در باغچه یا گلدان بکارید و چون این گیاه به آب فراوان نیاز دارد باید به صورت مرتب و منظم آبیاری شود.


متخصص طب سنتی بیان کرد: مصرف خرفه خشکی گرمی و حرارت را فرو می‌نشانند و باعث برطرف شدن و از بین رفتن دردهایی که ناشی از حرارت و گرمی در بدن است می‌شود، بنابراین با این گیاه در ماه مبارک رمضان می‌توان در بدن رفع تشنگی کرد.


وی در ادامه با اشاره به منابع معدنی و ویتامین‌های این گیاه علفی عنوان کرد: آنچه این گیاه را متمایز می‌کند وجود اسید چرب امگا 3 زیاد در برگ آن (قسمت رویشی) است البته دیگر گیاهان مثل کلزا یا بذر کتان نیز امگا 3 دارند ولی این ماده در بذرهای آن یافت می‌شود، حدود 70 درصد اسیدهای چرب تشکیل دهنده روغن آن غیر اشباع بوده و حدود 50 درصد آن را تنها اسید چرب امگا 3 تشکیل می‌دهد.


وی ادامه داد: علاوه بر وجود امگا 3 در قسمت رویشی آن، مواد معدنی مثل منیزیم، پتاسیم، کلسیم و همچنین ویتامین (ث) 16 میلی گرم در 100 گرم ماده‌تر به مقدار زیاد در بافت‌های آن وجود دارد، غنی بودن از اکسیدان‌ها (رنگ قرمز ساقه) از دیگر مزیت‌های این گیاه است، خرفه سرشار از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین آ) ، B1,B2 نیز می‌باشد.


خواص تخم خرفه و تسکین دهنده تشنگی


نوزاد متخصص طب سنتی با اشاره به خواص تخم خرفه و رفع تشنگی گفت: تخم آن ضد کرم کدو است و عصاره ساقه و برگ آن برای بیماری‌های کبد و بیماریهای کمی ویتامین C بسیار مفید است. البته کمتر از شاهی، زیرا در خرفه تا حد 25 گرم در 100 گرم برگ ویتامین C دارد و به عنوان رژیم غذایی اشخاص مبتلا به اسکوروی تجویز می‌شود.


نوزاد با اشاره به تسکین تشنگی با این گیاه اذعان داشت: از خواص تخم خرفه می‌توان به تصفیه کنندگی خون، رفع التهابات گوارش، رفع سرفه و تسکین دهنده تشنگی اشاره کرد، تخم خرفه همچنین در شیرینی پزی و برای تزئین، بخصوص تزئین شیرینی‌ نان برنجی استفاده می‌شود و برای تقویت قوای عمومی بدن مورد استفاده است.


متخصص طب سنتی خاطر نشان کرد: خرفه مختص جاهای گرم است، مردم جزایر گرم اروپایی کمتر دچار سکته‌های قلبی و مغزی می‌شوند و در بررسی‌ها مشخص شده است که ساکنان جزایر گرم اروپایی از سبزی خرفه زیاد استفاده می‌کردند چرا که خرفه التهابات درون را فرو می‌نشاند و سرشار از امگا 3 است.


امروزه خرفه را می‌توان به عنوان یک گیاه کامل و پر ویتامین معرفی کرد که این گیاه باعث رفع تشنگی شده و تسکین دهنده تمام دردهایی در بدن است.






انتهای پیام/ 





اخبار مرتبط

آخرين وضعیت تب كريمه كنگو در کشور/ صدور حکم حبس قصور پزشکی زیر نظر رئیس دستگاه قضاء
مصرف بیش از حد نشاسته به کبد آسیب می‌زند
یکی از ظرفیت‌های مهم طب سنتی این است که ریشه در فرهنگ و اعتقادات مردم دارد
غذاهای كارخانه‌ای بايد برچسب اطلاعات صحيحی داشته باشد
نوشیدن آب هم قانون دارد
هزینه ایجاد هر تخت بیمارستانی حداقل 450 میلیون تومان است
علت فوت ۴ زائر عربستانی در مشهد
روشن کنندگی دستها با انجام چند اقدام ساده
ژلوفن گیاهی، هیچ عارضه‌ جانبی ندارد
پاکسازی کبد از دیدگاه طب سنتی و مدرن




۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن