تبلیغات
تبلیغات متنی
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
طراحی سایت فروشگاهی فروشگاه آنلاین راهاندازی کسبوکار آنلاین طراحی فروشگاه اینترنتی وبسایت
بهترین دکتر پروتز سینه در تهران
محبوبترینها
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
بهترین ماساژورهای برقی برای دیسک کمر در بازار ایران
آفریقای جنوبی چگونه کشوری است؟
بهترین فروشگاه اینترنتی خرید کتاب زبان آلمانی: پیک زبان
با این روش ساده، فروش خود را چند برابر کنید (تستشده و 100٪ عملی)
سفر به بالی؛ جزیرهای که هرگز فراموش نخواهید کرد!
از بلیط تا تماشا؛ همه چیز درباره جشنواره فجر 1403
دلایل ممنوعیت استفاده از ظروف گیاهی در برخی کشورها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
خصوصیات نگین و سنگ های قیمتی از نگاه اسلام
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1860653060
![نمایش مجدد: نیامدن نام امیرالمؤمنین(ع) در قرآن refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
نیامدن نام امیرالمؤمنین(ع) در قرآن
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: امام علی(ع) پس از جنگ نهروان در خطبهای که ایراد کردند، فرمودند: من در قرآن اسمهایی دارم که آن اسامی خاص من است و شما باید در این زمینه پرهیز کنید تا مبادا مغلوب شوید که اگر این اتفاق افتاد شما گمراه خواهید شد
آیتالله سیدمحمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم به بیان برخی نکات پیرامون «ویژگیهای امیرالمؤمنین علی بی ابیطالب(ع) به روایت خودشان» پرداخته است که در ادامه به آن اشاره میشود:*هنگامی که علی(ع) از علی(ع) میگوید جابر جعفی از امام باقر(ع) نقل کرده است که: «خَطَبَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ بِالْکُوفَةِ بَعْدَ مُنْصَرَفِهِ مِنَ النَّهْرَوَان» حضرت از جنگ نهروان بر میگشتند که به ایشان خبر رسید «وَ بَلَغَهُ أَنَّ مُعَاوِیَةَ یَسُبُّهُ وَ یَلْعَنُهُ وَ یَقْتُلُ أَصْحَابَه» که معاویه به صورت علنی بنای سب و لعن حضرت را گذاشته و اصحابش را به قتل میرساند. «فَقَامَ خَطِیباً»، امام در آنجا خطبهای خواندند که نقل شده از آخرین خطبههای حضرت بود، «فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَیْهِ وَ صَلَّى عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَ و ذَکَرَ مَا أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَى نَبِیِّهِ وَ عَلَیْه»، پس حمد و سپاس خدا را کردند و درود بر رسولش فرستادند و آنچه خدا از نعمت به نبیش و به ایشان داده را بر شمردند. ثُمَّ قَالَ لَوْ لَا آیَةٌ فِی کِتَابِ اللَّهِ مَا ذَکَرْتُ مَا أَنَا ذَاکِرُهُ فِی مَقَامِی هَذَا»، بعد فرمودند: اگر نبود یک آیه در کتاب خدای متعال، این اموری را که میخواهم در باب مقامات خودم ذکر کنم را نمیگفتم و آن آیه این است: «وَ أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ»(ضحی/۱۱)، من باید آنچه را که خدا به من داده بگویم تا شناخته بشوم. بعد نعمتهای خدا را حمد کردند و فرمودند: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ بَلَغَنِی مَا بَلَغَنِی وَ إِنِّی أَرَانِی قَدِ اقْتَرَبَ أَجَلِی وَ کَأَنِّی بِکُمْ وَ قَدْ جَهِلْتُمْ أَمْرِی»، این اخبار به من رسیده و احساس میکنم که به اجل نزدیک هستم و احساس میکنم که هنوز مرا نشناختهاید. «وَ إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمْ مَا تَرَکَهُ رَسُولُ اللَّهِ ص کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی»، من بین شما همان دو چیزی را می گذارم که پیامبر گذاشته است، کتاب و عترت خودم که همان عترت نبی اکرم است. بعد حضرت فرمودند: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ لَعَلَّکُمْ لَا تَسْمَعُونَ قَائِلًا یَقُولُ مِثْلَ قَوْلِی بَعْدِی إِلَّا مُفْتَر»، این مطالبی را که من راجع به خودم میگویم اگر کسی بعد از من ادعا کرد، حتماً دروغگو است. بعد شروع کردند و مقامات خودشان را بیان کردند تا این فراز «أَلَا وَ إِنِّی مَخْصُوصٌ فِی الْقُرْآنِ بِأَسْمَاءٍ احْذَرُوا أَنْ تَغْلِبُوا عَلَیْهَا فَتَضِلُّوا فِی دِینِکُم»، من در قرآن اسامی دارم که آن اسامی خاص من است و شما باید در این زمینه پرهیز کنید تا مبادا مغلوب شوید؛ یعنی دیگران این اسامی را برای کس دیگری بیان کنند و شما بپذیرید و مغلوب دیگران شوید؛ که اگر این اتفاق افتاد شما گمراه خواهید شد. چون میدانید که امیرالمؤمنین در نهج البلاغه فرمودند: «هر چه در فضایل من بود، وارونه کردند و آن را بر دیگران نوشتند»، بعد امیرالمؤمنینیک سری آیات را که در آن اسامی ایشان با عناوین خاص آمده بیان کردند، که من فقط به این ها اشاره ای می کنم. * أَنَا الْمُؤَذِّنُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ/ مؤذن صحنه قیامت «أَنَا الْمُؤَذِّنُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ»، آن مؤذنی که خبر الهی را در دنیا و آخرت ابلاغ می کند، من هستم و بعد حضرت این آیه مبارک را خواندند: «فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَیْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِین(اعراف/۴۴)»، در این آیه بحث در مورد قیامت است که وقتی جهنمیان از بهشتیان جدا می شوند، مؤذنی بین بهشتیان و جهنمیان اعلام می کند که لعنت خدا بر ظالمین باشد. تفصیل آیه این است: «وَ نَزَعْنَا مَا فىِ صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ تَجرِى مِن تحتهِمُ الْأَنهار»(اعراف/۴۳)، بهشتیان وارد بهشت میشوند و خداوند قلوبشان را نسبت به هم پاک میکند و هر چه که نگرانی و غلی از هم داشتهاند، چون نفسانی نبوده است، خدا آن را بر میدارد تا میرسد به آنجا که «وَ نَادَى أَصحابُ الجنَّةِ أَصحابَ النَّار» اصحاب بهشت به اصحاب نار ندا میدهند که ما آنچه خدا به ما وعده داده بود را یافتیم، آیا شما هم به تهدیدهایی که به شما داده شده بود رسیدید؟ «قَالُواْ نَعَمْ فَأَذَّنَ مُؤَذِّنُ بَیْنهمْ أَن لَّعْنَةُ اللَّهِ عَلىَ الظَّالِمِین»، ندا آمد: بله و بعد مؤذنی ندا میدهد که لعنت خدا بر ظالمین باد که این مؤذن صحنه قیامت، امیرالمؤمنین(ع) است. بعد فرمودند: «وَ أَذانٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ» (توبه/۳) فَأَنَا ذَلِکَ الْأَذَان، آن اذانی هم که خدا در سوره توبه فرموده من هستم. تفصیل آیه این است که در روز حج اکبر قرار شد کسی برود و پیغام پیامبر(ص) را برای مشرکان ببرد، مفاد این پیغام این بود که از این به بعد دیگر حق رفت و آمد به مکه را ندارید و همه عهدهایی که با هم بسته بودیم به پایان رسیده است. بردن این پیغام کار بسیار کار دشواری بود که پیامبر(ص) آن را به امیرالمؤمنین واگذار کردند و حضرت هم این کار را انجام دادند. *و أَنَا الْمُحْسِنُ این ظاهر کار است، ولی باطنش از این هم بالاتر است، خود این اذان و اعلام در حقیقت وجودی ایشان مجسم شد و همین باعث شد که این اعلام صورت بگیرد و الا این مطلب به این راحتی قابل اعلام کردن نبود. بعد فرمودند: «و أَنَا الْمُحْسِنُ»، من آن محسنی هستم که خداوند فرمود: «وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنینَ»(عنکبوت/۶۹)، کسانی که در راه خدا مجاهده می کنند، ما آنها را هدایت می کنیم و خداوند با محسنین است. پس اینکه در روایت است «الحق مع علیّ»، یعنی همین محسن حقیقی امیرالمؤمنین(ع) است و بقیه شعاع ایشان هستند، حسکانی که از اعلام قرن پنجم و حنفی مذهب است، کتابی به عنوان شواهد التنزیل دارد که در آن آیاتی که تفسیر به امیرالمؤمنین(ع) شده است را جمع کرده است. او در این کتاب روایاتی را از ابن عباس نقل میکند، از جمله آنکه میگوید: «هیچ آیهای نیست که در آن خطاب به مؤمنین شده باشد، مگر اینکه امیرالمؤمنین امیر آنها است و اصل خطاب متوجه ایشان است». خطاب به تبع ایشان به بقیه مؤمنین میرسد، یعنی اینکه وقتی میفرماید: «یا ایها الذین آمنوا» این گونه نیست که به تک تک مؤمنین خطاب شده باشد، بلکه خطاب به اصل ولی میشود و بعد به تبع ایشان آنها هم مورد خطاب قرار میگیرند. *وَ أَنَا ذُو الْقَلْبِ بعد فرمودند: «وَ أَنَا ذُو الْقَلْبِ فَیَقُولُ اللَّهُ- إِنَّ فِی ذلِکَ لَذِکْرى لِمَنْ کانَ لَهُ قَلْب»(ق/۳۶) آن کسی که قرآن آن را صاحب قلب میداند من هستم؛ یعنی قلبی که حقایق الهی در آن منعکس می شود و اذکار الهی در آن است امیرالمؤمنین است. *وَ أَنَا الذَّاکِرُ «وَ أَنَا الذَّاکِرُ یَقُولُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ- الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیاماً وَ قُعُوداً وَ عَلى جُنُوبِهِم»(آل عمران/۱۹۱) ذاکری که در قرآن آمده من هستم. «إِنَّ فىِ خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلَافِ الَّیْلِ وَ النهَّارِ لایَاتٍ لّأوْلىِ الْأَلْبَاب» اولوالالباب کسانی هستند که دائم در حال ذکر هستند. هیچ غفلتی ندارند و حتی در خواب هم ذاکر هستند. *وَ نَحْنُ أَصْحَابُ الْأَعْرَاف «وَ نَحْنُ أَصْحَابُ الْأَعْرَاف …، یَقُولُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَ- وَ عَلَى الْأَعْرافِ رِجالٌ یَعْرِفُونَ کُلًّا بِسِیماهُم»(اعراف/۴۸) اصحاب اعراف افرادی هستند که در قیامت با سیما افراد را میشناسند؛ در ظاهر همه سرشت گذشته و آینده افراد را میبینند. حضرت میفرماید: ما اعراف هستیم «أَنَا وَ عَمِّی وَ أَخِی وَ ابْنُ عَمِّی»، من و رسول خدا و برادرم و پسرعمویم حمزه سیدالشهدا. *أَنَا الصِّهْرُ/ وَ أَنَا الْأُذُن الْوَاعِیَةُ «أَنَا الصِّهْرُ یَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ هُوَ الَّذِی خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً فَجَعَلَهُ نَسَباً وَ صِهْرا»(فرقان/۵۴) که اینها باید در جای خودش معنا شود. باز فرمودند: «وَ أَنَا الْأُذُن الْوَاعِیَةُ یَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ- وَ تَعِیَها أُذُنٌ واعِیَة»(حاقة/۱۲) من آن گوش شنوایی هستم،که ظرفی است که همه حقایق در آن واقع میشود. حضرت همه وجودشان اذن است و کلام الهی را دریافت میکند. در مورد تذکراتی که قرآن میدهد، گوشهایی هستند که ظرفیت دارند و وعای این پند و اندرزها هستند و حضرت فرمود: من اذن واعیة هستم که کلام الهی را میشنوم. *وَ أَنَا السَّلَمُ لِرَسُولِهِ بعد فرمود: «وَ أَنَا السَّلَمُ لِرَسُولِهِ یَقُولُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَ وَ رَجُلًا سَلَماً لِرَجُل(زمر/۲۹)»، من تسلیم محض رسول الله هستم، و آن مثلی که در قرآن است و میفرماید که یک کسی است که شرکای متشاکس دارد و کس دیگری هم است که تسلیم یک نفر بیشتر نیست، (البته ظاهر آیه در مورد موحدین و مشرکین است. موحد فقط تسلیم خداست ولی مشرک تسلیم آلهه متعدد است.) آن رجلی که «رَجُلًا سَلَماً لِرَجُل» من هستم. *وَ مِنْ وُلْدِی مَهْدِیُّ هَذِهِ الْأُمَّة/ بِمَحَبَّتِی امْتَحَنَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِین بعد از ذکر فضائلشان میفرمایند: «وَ مِنْ وُلْدِی مَهْدِیُّ هَذِهِ الْأُمَّة»، یکی از فرزندان من حضرت مهدی(عج) است که همه هدایت به دست او واقع میشود، بعد هم فرمودند: «أَلَا وَ قَدْ جُعِلْتُ مِحْنَتَکُمْ بِبُغْضِی یُعْرَفُ الْمُنَافِقُونَ وَ بِمَحَبَّتِی امْتَحَنَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِین»، من موضوع امتحان مؤمنین هستم و با محبت و بغض من مؤمنین و منافقین شناخته میشوند. *چرا نام حضرت امیر(ع) در قرآن نیامده است؟ بعضی میگویند: چرا اسم حضرت امیر(ع) در قرآن نیامده است؟ در جواب میگوییم اگر اسمی میخواهید که اهل دل آن را ببینند و بفهمند و با آن اسامی راهشان را پیدا کنند و شئون حضرت را بفهمند و به آن شئون متمسک بشوند، این اسامی اختصاصاً برای ایشان است و در قرآن هم آمده است. لذا از همین روایت مرحوم بحرانی صاحب تفسیر البرهان الهام گرفتهاند و کتابی به نام «اللوامع النورانیة فی اسماء علی و اهل بیته» نوشتهاند و قریب هزار آیه را در این کتاب آوردهاند.*فارس ابن حجر عسقلانی که از متعصبین عامه است در «سوائق المحرقه» از ابن عباس نقل میکند که ۳۰۰ آیه در مورد امیرالمؤمنین در قرآن است که ۷۰ آیه آن فضایل منحصر به فرد امیرالمؤمنین(ع) را نقل میکند و هر فضیلتی که برای دیگران ذکر شده، امیرالمؤمنین(ع) در آن شریک هستند، بعد از ابن عباس نقل می کند که هیچ کسی نیست، الا اینکه قرآن نسبت به او یک توبیخی دارد الا امیرالمؤمنین که همه جا مدح شده است.فرهنگ نیوزمطالب مرتبط:نیامدن نام حضرت فاطمه (س) در قرآنكدام آیه در قرآن دلالت بر عید غدیرخم دارد ؟سخن امیرالمومنین(ع) در وصف بیارزشی دنیالقب اعطایی امیرالمومنین(ع) به مختاردعای سریع الاجابه از حضرت علی (ع)
سه شنبه 2 تیر 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]
صفحات پیشنهادی
مشاوره پایاننامههای میانرشتهای در نمایشگاه بینالمللی قرآن
مشاوره پایاننامههای میانرشتهای در نمایشگاه بینالمللی قرآن شناسهٔ خبر 2771875 - چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰ ۳۰ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی جلسات مشاوره پایاننامههای میانرشتهای قرآن در غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه بینالمللی قرآن برگزار میشود به گزارش خبرگزارثبتنام ۳۴۵ نفر در دورههای تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم
ثبتنام ۳۴۵ نفر در دورههای تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم شناسهٔ خبر 2771007 - دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶ ۵۸ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی با نام نويسی ۳۴۵ نفر در دورههای حفظ و تلاوت قرآن كريم مركز آموزشهای تخصصی سازمان دارالقرآن الكريم تعيين سطح اين افراد از امروز آغاز شدویژهبرنامههای تابستانی و ماه رمضان رادیو قرآن تشریح شد
در برنامه رادیویی افق ویژهبرنامههای تابستانی و ماه رمضان رادیو قرآن تشریح شد شناسهٔ خبر 2779838 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸ ۲۸ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی ویژه برنامههای تابستانی و ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی قرآن در برنامه رادیویی افق تشریح شد به گزارش خبرگزاری ماجرای برنامه قرآنی استاد علوم قرآنی ایران در دانشگاه اندونزی
اجرای برنامه قرآنی استاد علوم قرآنی ایران در دانشگاه اندونزی شناسهٔ خبر 2784071 - یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵ ۰۵ دین و اندیشه > اسلام در جهان همزمان با ورود استاد علوم قرآنی ایران به كشور اندونزی برنامه قرائت قرآن در مهمترین دانشگاه اندونزی اجرا شد به گزارش خبرگزاری مهر حجتآموزش قرآن به کودکان در برنامه باغ رویایی
با آغاز ماه مبارک رمضان آموزش قرآن به کودکان در برنامه باغ رویایی شناسهٔ خبر 2779786 - سهشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹ ۴۸ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی باغ رویایی به تهیه کنندگی پرویز امیری و طراحی مرضیه منصوری کاری از گروه آموزش شبکه قرآن سیماست که همزمان با آغاز ماه مبارک رمضبرنامههای نمایشگاه قرآنی «شبهای نورانی مصلی» تشریح شد
در نشست خبری برنامههای نمایشگاه قرآنی شبهای نورانی مصلی تشریح شد شناسهٔ خبر 2783287 - شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۵۳ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی برنامههای نمایشگاه قرآنی شبهای نورانی مصلی طی نشستی خبری توسط مسئولان بخشهای مختلف این نمایشگاه تشریح شد به گزارش خبرنگاتجلیل از مقام اول مسابقات مالزی/ انتقاد از گمنامی قهرمانان قرآنی
تجلیل از مقام اول مسابقات مالزی انتقاد از گمنامی قهرمانان قرآنی شناسهٔ خبر 2780704 - سهشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶ ۴۷ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی رئیس سازمان اوقاف ضمن تقدیر از محسن حسنی کارگر نفر اول پنجاه و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مالزی از وی خواست برایبرنامههای حرم حضرت معصومه(س) و چند مرکز قرآنی در ماه مبارک رمضان
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷ ۱۴ معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه س به تشریح برنامههای رمضانی حرم پرداخت و گفت طبق روال سالهای قبل مراسم ترتیل خوانی و تفسیر قرآن ویژه اقشار و گروههای مختلف مردمی در حرم دایر است به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجتالنمایشگاه قرآن امسال با برنامه های متنوع تر
دبیر بیستوسومین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم نمایشگاه قرآن امسال با برنامه های متنوع تر نشست خبری بیست و سومین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم با حضور ضرغامی در سالن اجتماعات اداره کل ارشاد استان تهران برگزار شد به گزارش سرویس دینی جام نیوز نشست خبری بیست و سومین دوره نماحمایت از پایاننامههای میانرشتهای در نمایشگاه بینالمللی قرآن
حمایت از پایاننامههای میانرشتهای در نمایشگاه بینالمللی قرآن شناسهٔ خبر 2771041 - سهشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۱ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی اولین فراخوان حمایت از پایاننامههای میان رشتهای قرآن کریم ویژه نمایشگاه قرآن از سوی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور اتدوین اولین فرهنگنامه سبک زندگی در آموزههای قرآن و اهل بیت(ع)
حجت الاسلام عیسی زاده عنوان کرد تدوین اولین فرهنگنامه سبک زندگی در آموزههای قرآن و اهل بیت ع شناسهٔ خبر 2770913 - سهشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۶ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسیزاده مدیر گروه فرهنگنامههای قرآنی از تهیه اولین فرهنگ نامه سبمتولیان مسجد چرا مانع برگزاری برنامههای قرآنی در مسجد میشوند!
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد متولیان مسجد چرا مانع برگزاری برنامههای قرآنی در مسجد میشوند شناسهٔ خبر 2779386 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی حجت الاسلام حشمتی گفت متولیان مساجد چرا اجازه برگزاری برنامههای قرآنی را در مساجد نمیدهندثبت نام ۹۵۰ هزار نفر در طرح حفظ قرآن/ راه واکسینه معنوی فرزندان
موسوی خبر داد ثبت نام ۹۵۰ هزار نفر در طرح حفظ قرآن راه واکسینه معنوی فرزندان شناسهٔ خبر 2779274 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۵ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی دبیر کمیته طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت تاکنون در مرحله چهارم اجرای طرح ملی تربیت حافظاتشریح برنامههای نمایشگاه قرآن/ زمان بازدید؛ از ۷ تا ۱۲ شب
در نشست خبری عنوان شد تشریح برنامههای نمایشگاه قرآن زمان بازدید از ۷ تا ۱۲ شب شناسهٔ خبر 2784819 - دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۱۶ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی دبیر نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از برگزاری نمایشگاه قرآن در تاریخ هفتم تا بیست و هفتم رمضان در باغ موزه دفاع مقآغاز ثبت نام چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم
آغاز ثبت نام چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم شناسهٔ خبر 2779382 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۵۹ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی علاقه مندان به شرکت در چهارمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم از ۲۵ خردادماه تا ۳۱ تیرماه فرصت شرکت در این رقابت ها را دارند به گزارش خبرگزاری مهآغاز ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآن «تلاوت»
آغاز ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآن تلاوت شناسهٔ خبر 2779348 - دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۵ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی ثبت نام سومین دوره مسابقات قرآن تلاوت از امروز ۲۵ خردادماه توسط سایت تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز شد به گزارش خبرگزاری مهر ثبت نام سومین دبرنامههای قرآنی رايزنی فرهنگی ايران در اتريش اعلام شد
ويژه ماه مبارک رمضان برنامههای قرآنی رايزنی فرهنگی ايران در اتريش اعلام شد شناسهٔ خبر 2783881 - یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴ ۱۱ دین و اندیشه > اسلام در جهان رايزنی فرهنگی ايران در وين در ايام ماه مبارك رمضان به اجرای برنامههای قرآني اعماز كلاسهای آموزشی طرح قرائت ترتیل يك-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها