تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802741273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حوزه علمیه نهضت احیاء فقه بازار را گسترش دهد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حوزه علمیه نهضت احیاء فقه بازار را گسترش دهد
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه حوزه علمیه نهضت احیاء فقه بازار را گسترش دهد، گفت: فعالیتی که در حوزه علمیه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برای رونق کسب و کار حلال در قم آغاز شده کار بسیار مبارکی است.
کد خبر: ۵۱۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ - 18 June 2015




آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید با تاکید بر اینکه حوزه علمیه نهضت احیاء فقه بازار را گسترش دهد، گفت: فعالیتی که در حوزه علمیه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برای رونق کسب و کار حلال در قم آغاز شده کار بسیار مبارکی است.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم، افزود: حرکتی که مدیران حوزه در این زمینه آغاز کرده اند که به نشر احکام کسب و کار و بازار می پردازند بسیار پسندیده است و به همین جهت اطمینان داریم این حرکات و این برنامه ها موجبات رضایت و خشنودی امام زمان(عج) را فراهم می آورد.

آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: برنامه هایی که حوزه در این زمینه پیاده می کند قطعا موجب احیای امر اهل بیت(ع) و بزرگان دین ماست، زیرا باید احکام دین و ارتباط بازاریان متدین با حوزه ها حفظ شود؛ در گذشته نیز سوابق بسیار خوبی در این زمینه وجود داشته و بازاریان ارتباط خوبی با مراکز دینی داشتند.

وی گفت: در گذشته های دور به خاطر داریم افراد بسیاری بودند که از جماعت بازاریان همیشه معتقد به حرکت روحانیت بودند و با علمای ما نیز ارتباط داشتند و بازاریان متدین بسیاری از برنامه های دینی را در شهرها پیاده می کردند.

وی با اشاره به انتشار کتب مفیدی از جمله کتاب انیس التجار، اظهار کرد: باید کاری کنیم که مردم به خصوص قشر تاثیرگذار جامعه ارتباط بیشتری با حوزه پیدا کند و از پس این ارتباط یک بازاری می تواند ناشر دین و مذهب شود.

این مرجع تقلید گفت: اگر امروز مردم با حوزویان ارتباط بیشتری پیدا کنند خودشان می توانند همه امور را در عرصه های مختلف مطابق با احکام شرع پیاده کنند؛ از اینکه این حرکت در ماه مبارک رمضان آغاز شده است بسیار خرسندیم.

وی بیان کرد: مدیران حوزه باید نسبت به این امور اهتمام داشته باشند و مردم و طلاب را برای تبلیغ و بیان احکام امور اجتماعی از جمله کسب و کار تشویق کنند.

وی تاکید کرد: این حرکت باید ماندگار شود؛ متاسفانه این امور درحال فراموشی بود و نسل جوان بازار ارتباط گسترده ای که در گذشته بین بازار و حوزه بود را ندارند باید این ارتباط قوی تر شود.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: در زمان ائمه اطهار(ع) هم بسیاری از روایات ما توسط همین شاگردان بازاری امام(ع) بیان می شد که در زمان امام باقر و امام صادق(ع) این مساله بیشتر نمود داشت و بسیاری از بازاری ها مروجان دین بودند که در کوی و برزن و بازار به نقل احادیث می پرداختند.

وی ابراز امیدواری کرد: این موج که از حوزه علمیه قم آغاز شده به یک نهضت مبارک فراگیر و سراسری مبدل شود و در همه شهرها جاری باشد، زیرا این مساله مانند امر به معروف و نهی از منکر است و مسیر و خط جامعه را تغییر خواهد داد.



** آیت الله حسینی بوشهری: مبادی حلال و حرام به بازاریان و کسبه آموزش داده می شود

مدیر حوزه های علمیه نیز در این دیدار گفت: با فرصتی که حوزه و مراجع عظام ایجاد کردند مبادی حلال و حرام در قم و کل کشور به بازاریان و کسبه آموزش داده می شود.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، با اشاره به حرکت حوزه در نشر احکام کسب و کار، اظهار داشت: مناسب است حوزه های علمیه با حمایت مرجعیت، سنت های حسنه ای که از گذشته در ارتباط با حوزه و کسب و کار مردم وجود داشته را احیا کند.

وی تصریح کرد: در این ماه رمضان بنا به شرایط خاص معنوی که ماه خدا دارد این حرکت در قم آغاز شده و به سرعت در سراسر کشور نیز انشالله استمرار پیدا خواهد کرد، بنابراین اگر این مساله در یک فضای عام تری دنبال شود در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که بسیاری از مسائلی که مایه نگرانی مراجع است، حل شود و مردم و کاسبان با مبادی حلال و حرام آشنا شده و لقمه ای که سر سفره خود می برند بدون شبهه باشد.

عضو خبرگان رهبری گفت: به دلیل ارتباطی که بین حوزه، مومنین و کسبه وجود داشت، بازاریان مسائل شرعی خود را از روحانیت می پرسیدند و معمولا بازارها هم در کنار مدارس علمیه ایجاد شده است؛ بازاریان مقید بودند که مسائل حلال و حرام خود را ازحوزه های علمیه و مدراس دینی فرا گیرند تا معاملاتشان خالی از هر نوع مشکلی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: در حال حاضر هدف این است در قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) این سنت احیا شود و مساجد و مدارس دینی به گونه ای که بازاریان می خواهند با مسائل شرعی آشنا شوند و آیت الله صافی با اجازه ای که در خصوص آغاز این حرکت در مسجد امام حسن عسکری(ع) دارند پیشگام این حرکت هستند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بیان کرد: آیت الله صافی دستور داد، مسجد امام حسن عسکری(ع) به عنوان پایگاهی مهم برای بیان کسب های حلال و حرام در آید؛ زیرا این بحث در تاریخ مورد عنایت خود امیرالمومنین (ع) بوده و حضرت امام(ره) هم در بازار متوجه کسب حلال و حرام مردم بوده اند و به کسبه تذکرهای جدی می دادند.

وی خاطرنشان کرد: این سیره در زمان غیبت معصومین(ع) هم در زمان مراجع عظام تقلید که نواب عام حضرت هستند رواج داشت، لذا امیدواریم بتوانیم در مسجد امام حسن عسکری(ع) و همه نقاط کشور، این طرح را عملیاتی کنیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن