تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806377289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است/ علوم باید متناسب با فطرت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آیت الله جوادی آملی در دیدار با رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین:
ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است/ علوم باید متناسب با فطرت باشد

جوادی


شناسهٔ خبر: 2767815 - پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
دین و اندیشه > اندیشمندان

آیت الله جوادی آملی در دیدار با رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین گفت: ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است و هیچ بدنی پاره تن خود را رها نمی‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو کرد.آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار با بیان اینکه ملت و کشور بوسنی پاره تن اسلام است و هیچ بدنی پاره تن خود را رها نمی کند، گفت: یکی از وظایف اصلی علما به ویژه علمای اسلامی کشورهای اروپایی، تأسیس حوزه علمیه است، چون حوزه ها و علمای دین هستند که با عقل و درایت جامعه را اداره و مردم را هدایت می کنند.

وی اظهار داشت: رهبران دینی و اسلامی با تأسیس حوزه و دانشگاه، معارف دینی و ارزشی علوم آل محمد(ص) را در جامعه تبیین و نشر و توسعه می دهند و از این طریق مردم را با آثار مکتب اهل بیت(ع) آشنا و سپس جذب دین می کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به ثمرات مثبت ترویج اندیشه ناب اسلامی در جوامع خاطرنشان کرد: تبیین عالمانه و محققانه از اسلام دو اثر مهم دارد، یکی استحکام بخشی دائمی به دین و دیگری جذب دیگران به اسلام، چراکه علوم برگرفته از قرآن و مکتب اسلام ناب محمدی با ارزش ترین، دقیق ترین و قوی ترین علوم در بین سایر علوم می باشند و از این لحاظ چون نوری می مانند که در قلب مردم اثرگذار و دلپذیر است.

این مفسر بزرگ قرآن کریم با بیان اینکه باید علوم تحصیلی در دنیا متناسب با علم فطرتی درون انسان باشد، بیان داشت: خدا انسان را به عنوان لوح نانوشته خلق نکرده است چراکه یک گنجینه در درون آدمی به عنوان مجموعه ای از ارزشها دینی، نهادینه کرده و این را در اختیار همه انسانها از شرق و غرب عالم قرار داده است. و از بشر در برابر آن عهد و پیمان گرفته است اما بعضی این گنجنیه را درون خود دفن کردند و بعضی ها آن را شکوفا ساخته اند.

معظم له ابراز داشت: اگر حوزه دینی بوسنی تقویت شود، علمایی تربیت می کند که قرآنی فکر کنند و قرآنی هم سخن بگویند؛ و چون مردم اروپا هم مدتهاست از جنگ و خونریزی خسته شده اند و منتظر بهتر زیستن هستند، می توانند برای آنها این بهتر زیستن را از قرآن و سنت پیامبر خاتم(ص) تبیین کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی افزود: قرآن کریم و دین خاتم(ص) دینی جهانی و پیامی بین المللی و همگانی دارد و یک پیام نورانی او این است که انسان در مصاف با مرگ پیروز خواهد بود و سخن تازه خدا این است که انسان مرگ را می میراند، نه اینکه مرگ او بمیراند در نتیجه انسان باید ابدی بیاندیشد چرا که موجودی ابدی است.

وی ابراز داشت: کار اصلی علما باید این باشد که با علم و عقل مردم و جامعه را حفظ کنند و امروز این انقلاب و اسلام به برکت عالم وارسته ای چون امام خمینی(ره) و هزاران شهید، تاکنون به حیات خود ادامه داده است و توانسته است پیام خود را به جهان صادر کند.

در ابتدای این دیدار حسین افندی کاوازویچ، رئیس العلمای بوسنی، هدف از حضور در ایران را، دیدار با علما، بزرگان و رهمنود گرفتن از این بزرگان برای ادامه فعالیتها و آشنایی بیشتر با مراکز و مؤسسات دینی و اندیشمندان شیعه دانست.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن