تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799017560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام مسوول: ساخت جاده جنگل ابر از نظر سازمان جنگل ها مردود است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقام مسوول: ساخت جاده جنگل ابر از نظر سازمان جنگل ها مردود است گرگان - ایرنا - قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ساخت جاده در جنگل ابر از نظر این سازمان کاملا مردود است.


ناصر مقدسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: مطابق بررسی ها و از نظر علمی اجرای این جاده مورد تایید نیست زیرا منطقه جنگل ابر در استانهای گلستان و سمنان از تنوع زیستی خاصی برخوردار است.
وی تأکید کرد: در این نقطه درختان ممنوع القطعی وجود دارد که ممنوعیت قطع آن نه تنها مربوط به منطقه بلکه در همه مناطق کشور بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد: مجلس قانون حفاظت از گونه های نادر جنگلی را تصویب کرده و درختان منطقه جنگل ابر نیز مشمول این مصوبه هستند.
مقدسی گفت: در ماههای گذشته نیز شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، منطقه جنگل ابر را جزء مناطق حفاظت شده به تصویب رساند که با این مصوبه عملا دیگر نمی توان هیچ کاری در این زمینه انجام داد.
جنگل ابر قسمتی از قدیمی ترین و زیباترین جنگل های هیرکانی با گونه های گیاهی و جانوری نادر با ۳۵ هزار هکتار وسعت است.
این منطقه در ادامه جنگل های سرسبز شمال کشور به دلیل این که در اغلب مواقع فضای آن را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است.
در این جنگل ابرها آن قدر به درخت ها نزدیک اند که به نظر می رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می توان در میان ابرها گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم اندازهای طبیعت ایران و حتی جهان محسوب می شود.
این جنگل یکصد و چهاردهمین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۰ بهمن ۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.
در جلسه شورای عالی محیط زیست در 29 بهمن سال 93 نیز جنگل ابر منطقه حفاظت شده اعلام شد و در فهرست مناطق چهارگانه سازمان حفاظت از محیط زیست در آمد.
قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم کشور در سیطره بیابان و مناطق کویری است باید در حفظ میراث طبیعی، فکر اساسی کنیم.
به گفته مقدسی حدود 14 میلیون هکتار جنگل در کشور وجود دارد که شش میلیون هکتار مربوط به زاگرس، چهار میلیون هکتار در مرکز و شرق کشور، دو میلیون هکتار در سواحل و نواحی جنوبی کشور و 1.9 میلیون هکتار مربوط به شمال است.
وی در مورد خروج جاده ترانزیتی از جنگل ملی گلستان نیز گفت: بدون شک این جاده نه تنها برای گیاهان که حتی برای جانوران آسیب رسان است و باید تلاش شود منابع مالی جدیدی پیدا کرد تا جاده از جنگل گلستان خارج شود.
مقدسی با بیان اینکه جنگل های شمال تحت فشارهای مختلف هستند، گفت: از جمله عوامل تهدید این جنگل ها می توان به فعالیت های ناسازگار با جنگل مانند کارهای معدنی و عمرانی نامناسب، توسعه روستاها و سکونت گاهها و ویلاسازی ، مصارف روستایی، قاچاق چوب، تغییرات اقلیمی و افزایش دما و کم شدن بارش و وجود 5 تا 6 میلیون واحد دامی سرگردان در جنگل ها اشاره کرد.
قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: اکنون فشار بر جنگل ها بیش از توان اکولوژیک آنهاست و بهره برداری از جنگل باید برای یک دوره معین متوقف شود و ما برای برنامه ششم توسعه پیشنهاد کرده ایم تا از ابتدای این برنامه برداشت از جنگل ها متوقف شود.
وی افزود: توقف برداشت از جنگل ها الزاماتی دارد و یکی از این الزامات داشتن متولی و مجری برای طرح هاست، جنگل اگر رها شود آسیب پذیر می شود و طرح های جدید به جای بهره برداری رویه حفاظتی دارند و بنا بر این تعداد نیروهای انسانی مانند قرق بان، جنگلبان، نگهبان و محافظ جنگل باید افزایش یابد و از فناوری های نوین نیز برخوردار شویم.
مقدسی اظهار کرد: در برابر خطرات و تهدیدهایی مانند آتش سوزی و آفات و بیماری ها باید به فناوری نوین مجهز شویم که اکنون میزان استفاده از تکنولوژی ها برای صیانت از جنگل ها در سطح قابل قبولی نیست.
قائم مقام سازمان جنگل ها افزود: نیاز به همکاری و انسجام سازمانی نیز داریم و جایگاه جنگل باید در سند چشم انداز استان گلستان تعریف و تبیین و در همه فعالیت ها سطح جنگل در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: یک دستگاه به تنهایی نمی تواند از جنگل محافظت کند و نگران جنگل های شمال هستیم و بسته سیاستی ما برطرف کردن تهدیدها از جمله بهره برداری از جنگلها است.
قائم مقام سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری به منظور حضور در کارگاه سه روزه آموزشی نقش شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی، به گرگان مرکز استان گلستان سفر کرده است.
در این دوره کارگاهی که رؤسای شبکه سمن های محیط زیستی کشور حضور دارند، آشنایی نمایندگان سمن های شبکه استانی با برنامه های جشنواره بین المللی فیلم سبز و بازدید از تالاب های بین المللی آلاگل، آجی گل و آلماگل پیش بینی شده است.
3014/6159/6203/ 6508



31/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن