تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803916140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قائم مقام سازمان جنگل ها:خواستار توقف قطع درختان هیرکانی در جنگل های شمال شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قائم مقام سازمان جنگل ها:خواستار توقف قطع درختان هیرکانی در جنگل های شمال شد گرگان - ایرنا - قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تأکید بر اهمیت توقف قطع درختان هیرکانی در جنگل های شمال گفت: یکی از راهبردهای اصلی کاری این سازمان، مبتنی بر همین موضوع است.


ناصر مقدسی روز سه شنبه در مراسم گشایش نخستین کارگاه آموزشی "نقش شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی برای ارتقاء اجتماعی" در گرگان افزود: وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به رییس جمهوری پیشنهاد کرده است در کنار راهبرد حفظ جنگل ها و شرایط موجود، باید به سمت جنگل های دست کاشت و سریع حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: جنگل های هیرکانی شمال در واقع موزه نادر تاریخ طبیعی ما هستند که متاسفانه سطح آن نزول یافته و باید به سمتی برویم که خدمات شایسته ای به منظور حفظ و نگهداری از آن ها انجام دهیم.
وی با بیان این که تشکل های مردم نهاد به عنوان سرمایه های اجتماعی ارزشمند محسوب می شوند گفت: نیروها، امکانات و وضعیت موجود جوابگوی حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نیست بنا بر این ساماندهی و هدایت تشکل های مردم نهاد در کمک به سازمان های مسوول به منظور صیانت از محیط زیست تأثیرگذاری زیادی دارد.
قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین گفت: باید با ایجاد اقتصاد سبز، اقتصاد کم کربن، فرهنگ سازی استفاده از منابع طبیعی و انسجام شبکه های مردم نهاد، روند موجود (نابودی جنگل ها) را دگرگون کنیم.
وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در ضرورت حفظ محیط زیست خاطرنشان کرد: همچنان مشاهده می شود که در مباحث توسعه ای، به شدت قانون گریزی در حفظ محیط زیست صورت می گیرد.
مقدسی یادآور شد: متأسفانه بسیاری از طرح ها بدون استعلام های مربوطه اجرا می شوند که هزینه های هنگفت و بعضا جبران ناپذیری برای جامعه دارند که در این رابطه نیازمند فرهنگ سازی هستیم و باید اذعان کرد که فرهنگ محیط زیست به سطح نازلی سقوط کرده است.
نخستین کارگاه کشوری و آموزشی نقش شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیستی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی به مدت سه روز با حضور تشکل های محیط زیستی در گرگان فعال است.
در قالب این دوره پنج کارگاه با موضوع ویژگی های سازمان های مردم نهاد، وضعیت توسعه و برنامه ریزی کلان در کشور (محیط زیست)، نحوه تبدیل تشکل های مردم نهاد به مقام مشورتی در سازمان ملل، مدیریت شبکه پس از شکل گیری شبکه های استانی و مدیریت حوزه آبخیز برگزار می شود.
در استان گلستان 38 تشکل زیست محیطی وجود دارد که 11 مورد آن ثبت شده و فعال هستند.
جنگل های هیرکانی در کمربندی به طول 800 کیلومتر (از آستارا تا شرق گرگان) و عرض تقریبی 110 کیلومتر، دامنه های شمالی رشته کوه البرز را از سطح دریا تا خط مرزی جنگل (ارتفاع 2800 متر از سطح دریا) پوشش می دهند.
کل مساحت منطقه جنگلی بیش از 8/1 میلیون هکتار را می پوشاند که 1/1 درصد سرزمین ایران است.
این جنگل بخش هایی از پنج استان مرزی شمال ایران (از غرب به شرق شامل اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان) را در بر می گیرد.
از لحاظ تاریخی گیلان، مازندران و گلستان که بیشتر در سرزمین جنگلی قرار گرفته اند با نام "هیرکانی" انس گرفته اند.
این منطقه امروزه به نام "منطقه اکولوژیکی جنگل مخلوط هیرکانی خزر" شناخته شده است که یکی از 200 منطقه اکولوژیکی جهان توسط بنیاد جهانی حمایت از حیات وحش معرفی شده است.
جنگل هیرکانی بازمانده دوره سوم زمین شناسی و غنی از نظر گونه های بومی و باستانی است و تنوع گیاهی غنی چشم انداز هیرکانی، به تنوع بالای جانوری نیز منجر شده است.
پارک های ملی در چشم انداز هیرکانی خزر شامل پارک ملی بوجاق در گیلان و پارک ملی گلستان در استان گلستان هستند. همچنین 9 پناهگاه حیات وحش، پنج اثر طبیعی ملی و 21 منطقه حفاظت شده دیگر در این منطقه وجود دارد.
3014/6203/ 6075



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن