تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816459171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همشهری در یک نگاه- چهارشنبه سی ام اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همشهری در یک نگاه- چهارشنبه سی ام اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه همشهری در شماره روز چهارشنبه عنوان های «تکلیف برخورد با موسسات مالی غیرمجاز معلوم شد» و «خاکستر ویرانی از عدن تا کوبانی» را برای انتشار در صفحه نخست برگزیده است.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع تکلیف برخورد با موسسات مالی غیرمجاز معلوم شد، نوشت: یک روز پس از آنکه برخی مقامات دولت مانند وزیر اقتصاد از تداوم فعالیت مؤسسات مالی غیرمجاز انتقاد تند به عمل آوردند، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت از مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره مؤسسات مالی غیرمجاز خبر داده و گفته است: در ارتباط با برچیده شدن مؤسسات پولی و مالی غیرمجاز، این اراده بانک مرکزی است و شورای عالی امنیت ملی نیز تصویب کرده و به همه دستگاه های انتظامی تأکید شده که با بانک مرکزی در این باره همکاری کنند. نوبخت این خبر را روز گذشته در نشست هفتگی اش با خبرنگاران اعلام و تصریح کرد: این حرف نادرستی است که بگوییم تعدادی از این مؤسسات ورشکسته شده اند، بانک مرکزی نظارت دارد و هرجا ورود کند، ابتدا چتر حمایت نسبت به حقوق سرمایه گذاران را برافراشته و سپس اقدامات خود را آغاز می کند. البته نوبخت در شرایطی از ورود شورای عالی امنیت ملی به بحث مؤسسات مالی غیرمجاز خبرداده که برخورد با چنین مؤسساتی به یکی از ضرورت های اقتصادی کشور تبدیل شده است اما در همان حال مقامات مسئول بانک مرکزی با ابهام درباره این مؤسسات سخن می گویند. مثلا ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی روز دوشنبه در نشستی در اتاق بازرگانی ایران گفت که قرار نیست بانک مرکزی مدام در پی شناسایی مؤسسات مالی غیرمجاز باشد.
روزنامه همشهری با انتخاب عنوان خاکستر ویرانی از عدن تا کوبانی، نوشت: شهـرهای گمـشده جهان افسانه نیستند؛در تاریخ جهان شهرهای پرجمعیتی بوده اند که در گذر زمان به خاطر دلایل مختلف نابوده شده اند و حالا دیگر به جز خرابه ای اثری از آنها باقی نیست. بقایای ناچیز این شهرها حالا تبدیل به محل گردشگری شده اند و خیلی ها افسوس می خورند که چرا از آن تمدن و تاریخ چیزی باقی نمانده است. تاریخ جهان حالا شاید در حال تکرار است. اگر در سال 79پس از میلاد شهری مانند پمپی در ایتالیای فعلی به همراه ساکنانش زیر فوران ناگهانی آتشفشان مدفون شد حالا این جنگنده های پیشرفته، حملات هوایی، آتش جنگ و تروریست هایی همچون داعش هستند که کمر به تخریب شهرها و نمادهای تمدن بشر بسته اند. خاورمیانه از نخستین خاستگاه های تمدن جهان بوده و شهرهای آن همیشه به عنوان مهدهای تمدن بشر مطرح بوده اند اما حالا هر روز خبر از تخریب و ویرانی شهری در میان ناآرامی های این منطقه به گوش می رسد. یمن با آن نام مشهورش در تاریخ حالا هر روز زیر حملات هوایی کشورهای عربی بیشتر از روز قبل تخریب و محو می شود. یمن در این میان تنها نبوده است. طیف گسترده ای از شهرها در عراق، سوریه، فلسطین و لیبی بوده اند که طی چند سال گذشته زیر سایه جنگ و درگیری و بمباران تخریب شده اند. از عدن تا کوبانی شهرهایی هستند که از آنها بیش از خرابه ای نمانده و باید امیدوار بود که شاید روزی به حیات گذشته خود برگردند.
بحث داغ شورایاری ها در شورای شهر، تیتر دیگر این روزنامه است. جلسه شورای شهر به دلیل نطق پیش از دستور یکی از اعضای شورای شهر درباره فعالیت شورایاری ها برای دقایقی دچار التهاب شد. این در حالی است که دو لایحه مهم مرتبط با محیط زیست هم در جلسه علنی شورای شهر تهران تصویب و بررسی شد.بنابراین گزارش، منظور از انرژی های نو و تجدید پذیر استفاده از انرژی خورشیدی، آبی، بادی، زمین گرمایی و پیل سوختی درحوزه های مختلف شهری شامل ابنیه و ساختمان ها و فضاهای عمومی و تاسیسات شهری و وسایل حمل ونقل عمومی ا ست. اعضای شورای شهر تهران دراین باره به طرح اظهارنظرهای مختلف پرداختند و درنهایت قرار شد تا مواردی به این لایحه اضافه شود، مثلا به دلیل گرانی این نوع انرژی ها قرارشد پیش بینی مشوق های لازم در آیین نامه های اجرایی برای کسانی که به سمت استفاده از این انرژی های تجدید پذیر حرکت می کنند درنظر گرفته شود، از طرفی قرار شد تا ابتدا در ساختمان ها ی متعلق به شهرداری و ساختمان های دولتی این برنامه به اجرا درآید و هزینه های مورد نیاز شهرداری نیز در قانون بودجه سال آینده پیش بینی شود. همچنین نظر اعضا استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر با تکیه بر تکنولوژی بومی و تولیدات داخلی بود به همین دلیل مقرر شد درساختمان های جدید هم استفاده از اینگونه انرژی های نو تکلیف شود. در مورد ساختمان های قدیمی نیز موتورخانه ها و شوفاژ خانه ها به سنسورهایی مجهز خواهند شد که به اصلاح و کاهش مصرف انرژی تا 40درصد کمک خواهد کرد، علاوه براین قرارشد گزارش عملکرد این اقدامات هر 6 ماه یک بار به صحن شورای شهر ارائه شود. در جدول شماره یک اظهارنظر اعضا درباره این لایحه را می خوانید.
روزنامه همشهری با انعکاس موضوع پیروزی شیرین پرسپولیس برابر الهلال عربستان، نوشت: تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین لحظات مقابل الهلال به پیروزی رسید تا کمی آسوده تر به بازی برگشت که سه شنبه آینده در ریاض برگزار می شود پا بگذارد. تیم های پرسپولیس و الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و در بازی رفت از ساعت 19:30 امروز (سه شنبه) در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده کشورمان خاتمه یافت. تک گل این دیدار را دیگائو در دقیقه 2+90 به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.
این روزنامه با بازتاب عنوان وام مسکن خانه اولی ها 80 میلیونی شد، نوشت: شورای پول و اعتبار سقف وام جدید خرید مسکن خانه اولی ها را 40، 60 و 80 میلیون تومان برای مناطق مختلف کشور تعیین کرد. همچنین براساس این مصوبه، امکان اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن توسط کلید بانک های دولتی و خصوصی از محل منابع خود در قالب سقف های مشخص فراهم شد.
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن