تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798445044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق در یک نگاه- چهارشنبه سی ام اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق در یک نگاه- چهارشنبه سی ام اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه شرق با عناوین «دانشگاه بدون آزادی مرده است» و «قطع موبایل ها در تبریز امنیتی نبود» در شماره روز چهارشنبه انتشار یافت.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع دانشگاه بدون آزادی مرده است، نوشت: مراسم سی وسومین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته در واحد علوم تحقیقات تهران این دانشگاه برگزار شد و رئیس جمهوری، سخنران اصلی آن بود. حسن روحانی رییس جمهوری با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قدمی مهم برای توسعه فضای علم و دانش در کشور بود، گفت: «آغاز راه تأسیس دانشگاه آزاد، با مشکلات فراوانی توأم بود و در آن روزها شعارهایی مبنی بر اینکه همه چیز باید دولتی باشد در کشور حاکم بود». او با تأکید بر اینکه دانشگاه یک محیط آزاد علمی و محیط نقد، سخن، اشکال و اعتراض است، گفت: «من معتقدم هنوز حوزه های علمیه ما در زمینه آزادی در بحث از دانشگاه هایمان جلوتر هستند. در حوزه های علمیه شاگردان به راحتی در برابر اساتید خود انتقاد و ایستادگی می کنند و حرف می زنند؛ اما ممکن است در دانشگاه ها آن قدر آزادی وجود نداشته باشد که چنین فضایی حاکم شود». رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه جامعه آزاد علمی یکی از امتیازات دانشگاه هاست، ادامه داد: «اگر از دانشگاه ها استقلال و آزادی را بگیریم در آن زمان دانشگاه مرده است؛ البته باید در دانشگاه ها اخلاق حاکم باشد و هویت دینی و ملی مورد احترام قرار بگیرد؛ اما در دانشگاه ها باید آزادی، استقلال علمی و آکادمیک برقرار باشد». او افزود: «باید از فضاهایی که در آن عده ای می خواهند در دانشگاه ها دخالت کنند تا حد امکان خارج شویم». روحانی با تأکید بر اینکه باید بگذاریم دانشگاه ها روی پای خود بایستند، گفت: «من از روز اول همواره در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرده ام که وظایف این شورا باید محدود شود و باید بگذاریم که دانشگاه ها روی پای خود بایستند؛ چرا که اساتید هم بهتر بلدند و هم می دانند که در دانشگاه ها چه خبر است. آنها از دیگران دلسوزتر هستند».
روزنامه شرق با انتخاب عنوان قطع موبایل ها در تبریز امنیتی نبود، نوشت: روز گذشته ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری، پذیرای خبرنگارانی بود که برای جلسه نشست خبری «محمدباقر نوبخت» سخنگوی دولت به این محل رفته بودند. «نوبخت» در پاسخ به سؤال دیگری در مورد هم زمانی تقریبی سفر رییس جمهوری به آذربایجان شرقی و اتفاقات مسابقه فوتبال تراکتورسازی تبریز و نفت تهران و شرایط اجتماعی این شهر به دلیل اتفاق مذکور، گفت: «این سفر مانند بقیه سفرهای استانی انجام می شود و در راستای توسعه این استان برنامه هایی در دست انجام است». سخنگوی دولت با بیان اینکه براساس دستور رئیس جمهوری 960 میلیارد تومان به طرح های عمرانی آذربایجان شرقی اختصاص داده ایم، گفت: «این سفر نیز با دست پر انجام خواهد شد و رئیس جمهوری با مردم تبریز ملاقات خواهند کرد. براساس آنچه می دانیم استقبال از رییس جمهوری نیز پرشور و مردمی خواهد بود». او با بیان این مطلب که اتفاقات افتاده در مسابقه فوتبال ربطی به دولت ندارد، اما براساس وظیفه ای که رییس جمهوری تشخیص دادند، دستور رسیدگی فوری نسبت به این مسئله را دادند، در پاسخ به این سؤال که آیا قطع شدن موبایل ها و اینترنت در آن شرایط از سوی دستگاه های امنیتی را تأیید می کنید یا خیر، گفت: «من چنین چیزی را تأیید نمی کنم، اما قطعا می توانیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم. البته قاعدتا مسابقه فوتبال و نتیجه آن ربطی به اینترنت ندارد. اما قطعا مسئله تبریز و مسابقه فوتبال پیگیری و رسیدگی خواهد شد».
طالبان در تهران، تیتر دیگر این روزنامه است. خبری در میانه تأیید و تکذیب؛ صبح روز گذشته «تسنیم»، خبر داد هیأت سیاسی طالبان افغانستان برای دیدار با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده اند. همان صبح بود که سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هفتگی در پاسخ به سؤال خبرنگار همین خبرگزاری که در مورد سفر این گروه می پرسید، اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «نمی توانم تأیید کنم، این مسئله با عقل من هم جور درنمی آید». بااین حال، این خبر به سرعت در رسانه های دیگر هم بازنشر شد. خبر اولیه حاوی اطلاعات کمی بود و حاکی از سفر هیأتی متشکل از اعضای دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر بود که به رهبری فردی به نام «طیب آغا»، مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر، به ایران سفر کرده اند. براساس این خبر، هیأت سیاسی طالبان افغانستان در سفر به تهران با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل منطقه ای به ویژه مسائل جهان اسلام و همچنین مسائل مربوط به مهاجران به بحث و تبادل نظر پرداختند. درحالی که بسیاری از مقامات افغان، از این سفر اظهار بی اطلاعی می کردند، «محمد اسماعیل قاسم یار»، عضو کمیته روابط بین الملل شورای عالی صلح افغانستان، این خبر را تأیید کرد و به خبرنگار «شرق» گفت: «از دفتر سیاسی طالبان یک گروه هفت تا هشت نفره که مقیم دوحه قطر هستند، به تهران سفر کرده اند و ملاقات هایی داشته اند».
روزنامه شرق با انعکاس موضوع ٢ کارت زرد از بیخ گوش دولت گذشت، نوشت: جمعیتی از زنان و مردان خودشان را به نرده های در شمالی مجلس رسانده اند، نیروهای حراست بیرون آمده اند و رفتار آنها زیر نظر است. آفتاب نیمه داغ اردیبهشت روی سر جمعیت است و صدای اعتراض شان بالا رفته؛ موضوع «مسکن مهر» است و تحقق نیافتن وعده ها. آنها جز بی مهری از این مسکن، چیز دیگری ندیده اند. مرد میان سالی با صدایی پراندوه می گوید «٢١ میلیون تومان پول را دو سال است که پرداخت کرده ام و آجری پیشرفت در ساختمان دیده نمی شود». صدای خانم ها بالا رفته و مدام از مسئولان حراست مجلس می خواهند، نماینده ای را به میان شان بفرستد. در شمالی برای دقایقی بسته است و ورود به آن دشوار. همین که با پادرمیانی نگهبان قصد ورود دارم، خانمی مچ دستم را می گیرد و التماس دعا دارد که «بگویید این آقای «هاشم زهی»، چند دقیقه بیاید و حرف ما را بشنود». پسر جوانی آن طرف تر می گوید، قبل انتخاب شدن همین آقایان نماینده هزار وعده می دهند و حالا یک دیدار مردمی نمی گذارند، گویا سرشان خیلی شلوغ است. دیروز 2 وزیری به صحن علنی بهارستان آمدند که چند روزی است حاشیه ها درباره رفتن آنها یا تغییر احتمالی شان به گوش می رسد، بااین حال تلاش برخی نمایندگان در ارائه کارت زرد به «عباس آخوندی»، وزیر مسکن و «علی ربیعی»، وزیر کار، راه به جایی نبرد و در نهایت سخنان و توضیح این دو وزیر نمایندگان مجلس را قانع کرد.
این روزنامه با بررسی عنوان ٤٦ درصد مبتلایان به ایدز ٢٠ تا ٣٠ ساله اند، نوشت: موج سوم ابتلابه ایدز (ابتلا از طریق روابط جنسی)، شانه به شانه موج دوم ابتلا به این بیماری (ابتلا از طریق تزریق مشترک)، درحال پیشروی است. هشدارهای کارشناسان و رسانه ها در پنج سال اخیر مبنی بر اینکه موج سوم، درحال پیشرویِ بیشتر در ایران است، حالا به حقیقت پیوسته و جزئیات آماری نشان از آن دارد که این موج بیش از پیش دامن زنان را گرفته است. علاوه براین، سن ابتلا به ایدز نیز درحال کاهش است؛ مسئله ای که روز گذشته به تأیید رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت نیز رسیده است. او می گوید: ٤٦ درصد مبتلایان، افرادی هستند که بین ٢٥ تا ٣٤ سال دارند و اگر فرض کنیم چهار سال زمان می برد تا فرد برای آزمایش ها مراجعه کند، به این نتیجه می رسیم که سن ابتلای این ٤٦ درصد ٢٠ تا ٣٠ سال است.
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن