تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819560486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اطلاعات در یک نگاه- چهارشنبه سی ام اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اطلاعات در یک نگاه- چهارشنبه سی ام اردیبهشت تهران- ایرنا- «دانشگاه باید محیط آزاد علم اندوزی نقد و سخن باشد»، «استفاده بهینه از شرایط و ابزار جدید شرط بقا و تکامل است» و «فواد معصوم خواستار تداوم کمک های ایران به عراق شد» خبرهای روزنامه اطلاعات در شماره روز چهارشنبه محسوب می شود.


این روزنامه تیتر یک را با عنوان دانشگاه باید محیط آزاد علم اندوزی نقد و سخن باشد، بازتاب داد و نوشت: رییس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه استادان و فرهیختگان یک سرمایه برای کشور محسوب می شوند، گفت: چرا این واقعیت را باور نمی کنیم که ایران از آن تمام ایرانیان جهان است. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن آوری ، با تاکید بر این که دانشگاه آزاد اسلامی قدمی مهم برای توسعه فضای علم و دانش در کشور بود، خاطرنشان کرد،اگر در آن زمان همت، تلاش و پیگیری آیت الله هاشمی رفسنجانی و موافقت امام(ره) نبود شاید تاسیس چنین دانشگاهی در آن روزگار کاری غیرممکن بود. وی با تاکید بر این که دانشگاه یک محیط آزاد علمی و محیط نقد، سخن، اشکال و اعتراض است، گفت: من معتقدم که هنوز حوزه های علمیه ما در زمینه آزادی در بحث از دانشگاه هایمان جلوتر هستند. در حوزه های علمیه شاگردان به راحتی در برابر استادان خود انتقاد و ایستادگی می کنند و حرف می زنند اما ممکن است در دانشگاه ها آنقدر آزادی وجود نداشته باشد که چنین فضایی حاکم شود. رییس جمهور با تاکید بر اینکه جامعه آزاد علمی یکی از امتیازات دانشگاه ها است، گفت: اگر از دانشگاه ها استقلال و آزادی را بگیریم در آن زمان دانشگاه مرده است البته باید در دانشگاه ها اخلاق حاکم باشد و هویت دینی و ملی مورد احترام قرار بگیرد اما در دانشگاه ها باید آزادی، استقلال علمی و آکادمیک برقرار باشد.
روزنامه اطلاعات با انتخاب موضوع استفاده بهینه از شرایط و ابزار جدید شرط بقا و تکامل است، نوشت: یادگار حضرت امام(ره) دیروز در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت وظایف رسانه های خبری گفت: در این میان، ارزش مجموعه ایرنا بر کسی پوشیده نیست و همه دوستان بر این مساله واقفند؛ واقعیت این است که در مسیر زمان و روزگار که جلو می رویم، نقش ابزارهای خبررسانی تغییر می کند و اگر مجموعه ها خودشان را با این نقش سازگار نکنند، هم آرام آرام حذف می شوند و هم بعضا ممکن است برای هدفی که از ابتدا به خاطر آن شکل گرفته اند، مضر باشند. حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی با تاکید بر این که امپراتوری خبری دوره های قبل، امروز به یمن تکنولوژی شکسته است، گفت: یک زمان می گفتند فضای جهانی همه رسانه های گروهی در اختیار صهیونیست هاست، اما امروز این امپراتوری شکسته و واقعیت این است که شکست آن مرهون تکنولوژی است. وی با تاکید بر این که استفاده بهینه از شرایط و ابزار جدید، شرط بقا و تکامل است، افزود: اصل انقلاب در روزگار خود به انقلاب نوار معروف بود؛ آن امر استفاده از تکنولوژی روزگار خودش است؛ امام (ره) به صورت بسیار توانمند و حرفه ای از فضای رسانه در دوره انقلاب استفاده کردند؛ در بعد جهانی استفاده از ابزارهای جهانی و در بعد داخلی، استفاده از نوار و تلفن.
فواد معصوم خواستار تداوم کمک های ایران به عراق شد، تیتر دیگر این روزنامه است. رییس جمهوری عراق دیروز در دیدار با وزیر دفاع ایران، بار دیگر بر ادامه کمک ها و حمایت های تهران از دولت بغداد تاکید کرد. به گزارش ایرنا، فواد معصوم دراین دیدارافزود:2 کشور درهمه زمینه ها از روابط خوبی برخوردارند و ما همواره از کمک ها و حمایت های ایران در تمام سطوح استفاده کرده ایم. وی با بیان این که تفکر داعش یک تفکر افراطی قومی و مذهبی است، افزود: فرماندهان این گروه تروریستی همان فرماندهان بعثی عراقی هستند که همان روحیه وحشیانه صدام را دارند. رییس جمهوری عراق اضافه کرد: این تفکر صدامی بود که 2 میلیون از شهروندان ایرانی و عراقی را قربانی کرد و جنگی به ایران تحمیل کرد که هیچ فایده ای برای عراق نداشت، با این وجود ایران از آوارگان و پناهندگان عراقی استقبال کرد و مخالفان صدام را مورد حمایت قرارداد.
روزنامه اطلاعات با انعکاس عنوان پنتاگون: در عملیات بازپس گیری «رمادی» با شیعیان همکاری می کنیم، نوشت: واشنگتن ضمن اقرار به سقوط شهر رمادی عراق اعلام کرد،حاضر است در جنگ سخت عراق برای بازپس گیری این شهر با شبه نظامیان شیعه همکاری کند. آمریکا که همواره با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی شیعه در آزادسازی مناطق سنی نشین مخالفت می کرد، با شکست ارتش و نیروهای محلی در الانبار، بزرگترین استان عراق به ناچار پذیرفته تا درکنار نیروهای شیعه در عملیات آزادسازی این استان مشارکت کند.استیون وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن اقرار به سقوط مرکز استان الانبار، به دست داعش گفت: ما همواره گفته ایم که عملیات در الانبار عملیات جنگ و گریز و پیروزی و شکست خواهد بود و آنچه که در حال حاضر رخ داده، شکست محسوب می شود. وی با اعلام آمادگی پنتاگون برای مشارکت در آزادسازی الانبار بدون مداخله زمینی تاکید کرد،به عقیده من شبه نظامیان عراقی نیز مادامی که تحت کنترل بغداد باشند می توانند در جنگ برای بازپس گیری رمادی نقش ایفا کنند .اشاره وی به نیروهای مردمی شیعه عراقی است که با درخواست نخست وزیر این کشور آماده مشارکت در عملیات بازپس گیری الانبار هستند.
این روزنامه با انتخاب موضوع بررسی زندگی و زمانه جلال آل احمد در دانشگاه علامه طباطبایی،آورد: «کنگره زندگی و زمانه یک نویسنده تاثیرگذار جلال آل احمد با رویکردی جامعه شناختی» با حضور پژوهشگران و محققان و دوستداران آثار او در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. دکتر مرتضی کتبی نویسنده، مترجم و محقق با بیان این که جامعه شناسی ادبیات دارای سه بعد نویسنده، ناشرین و مصرف کنندگان است، گفت: جلال آل احمد به حلقه اول و کمی هم به حلقه دوم تعلق داشت. در جامعه شناسی ادبی او، موضوع فکر، ذهنیت و فکر نویسنده و پیوند آن با ساختارهای اجتماعی مطرح است. و این که نویسنده چقدر نزدیک به ساختارهای اجتماعی و مردم حرکت می کند. دکتر حسین میرزایی، جلال آل احمد را جستجو گری دانست که تا زمانی که به چیزی نرسیده از آن تمکین نمی کند و به چیزی که آن را باور دارد، عمل می کند.
گروه اطلاع رسانی**9348**9131



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن