تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798612333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق در یک نگاه- سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شرق در یک نگاه- سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه شرق با بررسی عنوان های «تحقیق و تفحص از سازمان زندان ها در ابهام»، «جنگ جایگزین تحریم نیست» و «قصه ها پر از امید است» در شماره روز سه شنبه به چاپ رسید.


این روزنامه با اختصاص موضوع تحقیق و تفحص از سازمان زندان ها در ابهام، برای تیتر یک نوشت: اواخر فروردین سال ١٣٩٣ برای اولین بار موضوع تحقیق وتفحص از سازمان زندان ها مطرح شد. این رویداد در پی انتشار اخباری مبنی بر درگیری در بند ٣٥٠ زندان اوین رخ داد. در همان مقطع برخی از نمایندگان مجلس مانند علی مطهری اقدام به تشکیل کمیته ای جهت پیگیری این حادثه کردند. از طرفی دولت هم با تشکیل کمیته حقیقت یاب به بررسی موضوع پرداخته و اعلام شد نتیجه بررسی های این کمیته به اطلاع عمومی خواهد رسید. گزارش دولت تا به امروز منتشر نشده است، اما از همان زمان موضوع تحقیق وتفحص از سازمان زندان ها بارها تکرار شد تا اینکه در نهایت روز ٢٠ اردیبهشت سال ٩٤ به تصویب کمیسیون قضائی مجلس رسید. دبیر کمیسیون قضائی مجلس، ابوالفضل ابوترابی، در گفت وگو با فارس، با اشاره به جلسه کمیسیون در بیستم اردیبهشت گفت: «در این جلسه که رئیس سازمان زندان ها نیز در آن حضور داشت، پس از توضیحات رئیس سازمان زندان ها، تحقیق و تفحص از سازمان زندان ها در کمیسیون به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید. برهمین اساس مسئولان دستگاه های مرتبط با این موضوع در جلسات هفته آینده در کمیسیون حاضر شده و به سؤالات نمایندگان در این باره پاسخ خواهند داد».
روزنامه شرق با انتشار عنوان جنگ جایگزین تحریم نیست، نوشت: رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق آمریکا، در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه تلویزیونی «سی بی اس» در مورد مذاکرات هسته ای ایران سخن گفته است. او در پاسخ به سؤالی درباره نامزدهای کنونی انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ گفته است که «اگر بخواهم صریح صحبت کنم باید بگویم به طور خاص تاکنون تحت تأثیر هیچ نامزدی قرار نگرفته ام». رابرت گیتس به دلیل ثروتش بسیار مورد توجه جمهوری خواهان است. حمایت مالی او از یکی از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ می تواند در پیروزی وی بسیار مؤثر باشد. اما وزیر دفاع سابق که خود نیز عضو حزب جمهوری خواه است، می گوید گمان نمی کنم حمایت از یک نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو کار درستی باشد. وزیر دفاع سابق آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود می گوید: فکر نمی کنیم جایگزین عدم توافق هسته ای با ایران، جنگ باشد. به نظر من، احتمالا دوباره به سراغ تحریم ها خواهیم رفت. توافق نامه ای باید با این کشور منعقد شود که به هم پیمانان ما اطمینان بدهد یا اینکه دست کم آنها را خیلی نترساند. اگر آنها (ایرانی ها) بخواهند پای میز مذاکره بازنگردند و به جای آن به سرعت به سمت سلاح هسته ای حرکت کنند، در این صورت حدس می زنم که این اقدام آنها نشان خواهد داد که آنها در همه این مدت قصد داشتند چنین کاری کنند، هر چند اظهار کردند هیچ علاقه ای به سلاح هسته ای ندارند. به نظر من پتانسیل دستیابی به یک توافق بهتر وجود دارد.
این روزنامه با انتخاب موضوع «قصه ها» پر از امید است، نوشت: عد از چهارسال، «قصه ها » از محاق درآمد و اکران عمومی شد؛ فیلمی که جنجال های زیادی را پشت سر گذاشت و منتقدان محتوایی اش، آن را مصداق بارز «سیاه نمایی» عنوان کردند؛ نکته ای که تا امروز برسر آن توافقی همه گیر وجود ندارد. با همه این حرف ها، آنچه سرش کلاه رفته، سینمای اجتماعی ایران است که با ورود و ظهور و بروز هر مدیری و با هر گرایشی، موقعیتش متزلزل می شود و فیلم ساز هم ناچار است دست به عصا سراغ موضوعات مبتلابه جامعه برود. سینمای اجتماعی قرار است آینه جامعه با همه آسیب ها، قوت ها و ضعف هایش باشد؛ سینمایی که دردها را بیان کند، بدون اینکه نسخه ای بپیچد. اگر چهارسال پیش رخشان بنی اعتماد فیلم «قصه ها » را ساخت، در دوره اصلاحات هم فیلم «زیر پوست شهر» را ساخت. در هردو زمان، فیلم ها منتقدانی داشتند که به دنیای فیلم ها کاری نداشته و ندارند و فقط حواشی را دنبال می کنند، از بس که سایه سیاست روی این نوع سینمای مهم - بخوانید حساس - سنگینی می کند. با اکران فیلم «قصه ها»، سراغ رخشان بنی اعتماد و باران کوثری رفتم و آنها هم درباره فیلم گفتند. نکته مهم این بود که هردو دلشان می خواست تماشاگر را به متن فیلم ارجاع دهند و نه ورای متن... . رخشان بنی اعتماد در بخشی از گفت و گو با شرق می گوید: تعبیرهایی مثل سیاه نمایی و تلخی چیزی نیست که آدم های مختلف برداشت یکسانی از آنها داشته باشند و تازه وقتی با نگاه سیاسی به این چیزها نگریسته می شود، متأسفانه قضیه به یک سوءتفاهم تبدیل می شود؛ چون در آن صورت نمی دانیم برای رفع اتهام چه باید بکنیم. من همه چیز را تلخ نمی بینم؛ هرچند ممکن است تلخی ها را ببینم. اهل سیاه نمایی هم نیستم؛ اما سیاهی ها را می بینم. فکر می کنم وظیفه سینما، وظیفه رسانه و وظیفه سینمای اجتماعی این است که لایه هایی از جامعه را که کمتر دیده می شوند ببینند و به دیگران نشان بدهند. دغدغه من دیدن این چیزها و رفتن در موقعیت های آسیب زاست تا وسیله ای برای بیان این موقعیت ها پیدا کنم. برای همین سعی می کنم به مسائل نزدیک شوم و حرفم را بزنم. حالا اگر به جای گفتن این حرف ها مجبور باشم حرف دیگری بزنم، که دیگر من نیستم! من این حرف ها را می زنم. شاید فیلم ساز دیگری بتواند آن حرف ها را بزند. از نظر من در پسِ سیاهی ها و تلخی هایی که در فیلم دیده می شوند، روزنه ای به روشنی و امید هست. مقاومت آدم ها و واندادن در برابر شرایط آسیب زا، نشان از بارقه های امید دارد؛ اینکه حتی شخصیت ها وقتی در برابر تنگناها قرار می گیرند به انحراف کشیده نشوند. این چیزی است که من اسمش را می گذارم امید.
روزنامه شرق با بازتاب عنوان زنجانی گفت آدم چند وزارتخانه ام، نوشت: در اوج روزهایی که برخی در مجلس «بابک زنجانی» را «سرمایه دار کارآفرین» می خواندند، هشدار داده بود رمزوراز پیچیده ای در پسِ پرونده او پنهان مانده است و در قالب کمیته ای ویژه تلاش کرد گوشه و کنار زوایای مگوی پرونده زنجانی را آشکار کند. مدتی بعدتر با یکی، دو شکایت مواجه شد و به توصیه رئیس مجلس کمتر درباره موضوع پرونده گفت وگو کرد. بااین حال این روزها دوباره کاسه صبر امیرعباس سلطانی لبریز شده است و می گوید «در دوران جنگ یکی، دو بار تا سردخانه رفته ام. در پیگیری این پرونده نیز هیچ ترسی از کسی ندارم. مدتی است نمایندگان را در جریان روند پیگیری پرونده قرار نمی دهند و گنجینه ارزشمند فایل های صوتی ضبط شده زنجانی در آرشیو کمیسیون انرژی مجلس خاک می خورد». منظورش فایل های صوتی ای است که در روزهای پیش از دستگیری زنجانی در آمد و شد این فرد به کمیسیون انرژی مجلس ضبط شده است و به گفته او حاوی نکاتی کلیدی است؛ یکی از نکات ناگفته ای که سلطانی حالا در لابه لای حرف هایش به آن اشاره دارد این است که زنجانی در همان دیدارها خودش را آدم چند وزارتخانه معرفی کرده بود و اینکه او بی گناه است. البته سلطانی تأکید دارد صحت وسقم گفته های زنجانی هنوز تأیید نشده و باید دید منظورش از این حرف ها چه بوده است. گفت وگو با سلطانی در لابی ورودی مجلس انجام می شود. روی مبل‏های چرمی لابی نشسته و خستگی از چهره اش می بارد، از اینکه پرونده، بایکوت خبری شده است گله دارد و می گوید «نباید اجازه دهیم بابک زنجانی فراموش شود».
این روزنامه با انعکاس موضوع دشمن با بهانه هایی نظیر «مذهب» و «قومیت» اختلاف افکنی می کند، نوشت: پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد که در تاریخ 1394.2.14 برگزار شده بود، صبح دیروز (دوشنبه) در این کنگره در شهر سنندج منتشر شد. حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با تقدیر از گرامیداشت یاد شهیدان پیشمرگان مسلمان کُرد، به فداکاری و ازجان گذشتگی این جوانان مؤمن و بااخلاص اشاره کردند و گفتند: «پیشمرگان مسلمان کرد با حضور در میدان، هم جان خود را به خطر می انداختند و هم گروهک های ضدانقلاب آرامش خانواده های آنها را تهدید می کردند، اما این جوانان شجاع، حقا و انصافا امتحان بسیار خوبی دادند». مقام معظم رهبری با اشاره به ناکام ماندن سیاست دشمن در استفاده از عناصر «قومیت» و «مذهب» برای ناامن کردن منطقه کردستان و تبدیل این منطقه به نقطه آسیب زننده به انقلاب افزودند: «در سال های اول انقلاب، ضدانقلاب همه توان خود را به کار گرفت تا این منطقه را ناامن کند اما همت و دل مردم و علمای کُرد همراه با انقلاب بود و آنها حتی برخی از علمای کُرد را به شهادت رساندند، که در آخرین مورد چند سال قبل، شخصیت خالص و پاکی همچون مرحوم شیخ الاسلام را شهید کردند».
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به این واقعیت که «دشمن آرام نمی نشیند و تا جایی که بتواند با استفاده از ابزارهای فراوان امنیتی، تبلیغاتی و مالی که در اختیار دارد، دشمنی خواهد کرد» خاطرنشان کردند: «البته در ایران دشمن از تحریکات قومیتی در مورد کُردها نمی تواند استفاده کند، اما یکی به دنبال برانگیختن آتش تعصبات مذهبی و اختلاف شیعه و سنی علیه یکدیگر هستند و عده ای نیز از روی غفلت بازیچه و اسیر این نقشه ها می شوند». مقام معظم رهبری با تأکید بر ضرورت هوشیاری عناصر دلسوز و علاقه مند در مقابل این توطئه، افزودند: «هم آن کسی که در کِسوَت طرفداری از تسنن بنا به دشمنی و حمله کردن به شیعه می کند، در واقع علاقه ای به تسنن و اسلام ندارد و هم آن کسی که در شیعه محرک آتش تعصب بر ضداهل تسنن است، هیچ گونه انگیزه دینی ندارد».
گروه اطلاع رسانی**2002**9131



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن