تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه روزان در یک نگاه- سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزنامه روزان در یک نگاه- سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه روزان با عناوین «بازگشت به دوران طلایی نفت» و «اعتدال به معنای سهم بیشتردادن به مخالفان نیست» در شماره روز سه شنبه انتشار یافت.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع بازگشت به دوران طلایی نفت، نوشت: بشکه های نفتی ایران، بی سر و صدا و چراغ خاموش راه حضور در بازارهای جهانی را در پیش گرفته اند. هنوز تحریم های بین المللی علیه ایران پابرجاست، اما چند هفته ای می شود که پایانه های نفتی ایران میزبان نفتکش های اروپایی و آسیایی شده است. طی چند ماه گذشته دستگاه دیپلماسی ایران مذاکرات متعددی را با کشورهای 1+5 برای دستیابی به توافق جامع هسته ای و لغو تحریم ها آغاز کرده اما هنوز هیچ یک از تحریم های بانکی و مالی، بیمه ای و حمل نفت خام ایران بطور رسمی لغو نشده است. نقل و انتقال ارز، تامین پوشش بیمه ای و ممنوعیت ورود کشتی های نفتکش به پایانه نفتی ایران در خلیج فارس؛ سه محور اصلی تحریم های نفتی را در طول چند سال گذشته هستند. در همین حال طی روزهای گذشته یک مدیر ارشد شرکت ملی نفت ایران به مهر از بازگشت قابل توجه کشتی های نفتکش خارجی برای حمل و بارگیری نفت خام صادراتی ایران به پایانه های نفتی کشور در منطقه خلیج فارس خبر داده است. به گفته مسئولان وزارت نفت هم اکنون تمامی زیرساخت ها برای میزبانی نفتکش های خارجی و بین المللی در پایانه های نفتی ایران بویژه پایانه خارگ ایجاد شده است. بر این اساس در شرایط تحریم نوسازی و بازسازی کامل اسکله ها و پایانه های نفتی ایران انجام شده و در حال حاضر بالاترین استانداردها برای بارگیری و صادرات نفت ایران وجود دارد. پیش از این بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران با بیان اینکه در دوران تحریم حدود 60 درصد سهم بازار نفت ایران به سایر تولیدکنندگان واگذار شده، گفته بود که در صورت لغو کامل تحریم در مدت چند ماه تولید و صادرات نفت ایران افزایش می یابد.
روزنامه روزان با انتخاب عنوان اعتدال به معنای سهم بیشتردادن به مخالفان نیست، نوشت: پس از آنکه حسام الدین آشنا از تغییراتی در کابینه دولت خبر داد سیاسیون واکنش های متفاوتی نسبت به ضرورت این تغییرات نشان دادند.در این میان اصلاح طلبان بیش از دیگر جریانهای سیاسی خواهان اقدام هرچه سریعتر رئیس دولت در این زمینه شدند.چراکه صاحبنظران این طیف براین باورند که تعلل رئیس جمهور در تغییر برخی وزرا و استانداران می تواند به عدم موفقیت دولت در اجرای برنامه هایش منتهی شود. درواقع اصلاح طلبان که بدنه اجتماعی حسن روحانی محسوب می شوند انتظار دارند کسانی در کابینه جایی داشته باشند که به شعارهای کاندیدای مورد حمایتشان در انتخابات 92نزدیکتر باشند. حامیان دولت معتقدند برخی از مدیران حاضر در دولت نه تنها سنخیتی با برنامه ها و سیاست های آقای روحانی ندارند بلکه آنها همچنان وابسته و دلبسته به محمود احمدی نِژاد هستند. در همین راستا محمد علی ابطحی،معاون پارلمانی رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با خبرنگار روزان گفته است: وقتی در دولت ،اعتدال اینگونه تعریف می شود که سهم بیشتری از امکانات کشور در اختیار جبهه اصولگرایان قرار بگیرد طبیعتا در بین وزرا هم اعتدال همین معنا را پیدا می کند. من فکر می کنم، دولت آقای روحانی نتوانسته برای اعتدال تعریف درستی داشته باشد. آنها اعتدال را بیشتر به حمایت و جانبداری از جبهه اصولگرایان و مخالفانشان تعبیر کردند. یعنی کافی بود کسانی که مخالف سیاست های آقای روحانی هستند بیشترین امکانات و سهم مدیریتی را در کشور بگیرند .درواقع وقتی در دولت ،اعتدال اینگونه تعریف می شود که سهم بیشتری از امکانات کشور در اختیار جبهه اصولگرایان قرار بگیرد طبیعتا در بین وزرا هم اعتدال همین معنا را پیدا می کند. به خصوص اینکه حتی مجموعه ای از وزرایی که منتسب به جبهه اصلاحات بودند هم متاسفانه امتحان خوبی پس ندادند و پیش از آنکه به فکر اعتدال باشند به فکر سهم دهی به جناح و جبهه مخالف دولت یا اصولگرایان بودند.
رهبر معظم انقلاب:دشمن با بهانه هایی نظیر «مذهب» و «قومیت» اختلاف افکنی می کند، تیتر دیگر این روزنامه است. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد که در چهاردهم اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی برگزار شده بود، صبح روز دوشنبه در این کنگره در شهر سنندج منتشر شد. ایشان در این دیدار با تقدیر از گرامیداشت یاد شهیدان پیشمرگان مسلمان کرد، به فداکاری و از جان گذشتگی این جوانان مومن و با اخلاص اشاره کردند. رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: دشمن از روز اول روی منطقه کردنشین تکیه کرد؛ به دو جهت: یکی به خاطر قومیت، یکی به خاطر مذهب؛ امیدوار بودند که بتوانند از این نقطه نفوذ کنند؛ در بلوچستان به یک نحو، در ترکمن صحرا به یک نحو، در کردستان به یک نحو. این اسناد و مدارک فراوان مربوط به منطقه کردستان که در نهانخانه های امنیتی رژیم طاغوت بود، همه افتاد دست ما؛ ما فهمیدیم سیاست های اینها آنجا چه بوده است و چه کار می کردند. اینها از این سیاست ها می خواستند بعد از پیروزی انقلاب استفاده کنند و منطقه کردستان را تبدیل کنند به یک نقطه آسیب پذیر و آسیب زن نسبت به انقلاب؛ هدف این بود. حالا شعارهای گوناگونی می دادند؛ بعضی شان شعار چپ می دادند، بعضی حتی شعارهای اسلامی می دادند. در همین منطقه کردستان از ضد انقلابِ معارض با نظام اسلامی، کسانی بودند که آیه قرآن می خواندند - که خب همه یادمان هست؛ کسانی که در این قضیه بودند، یادشان هست - اما در واقع داشتند برای ضد انقلاب، برای امریکا، برای رژیم صهیونیستی کار می کردند، تلاش می کردند؛ و همه نیروی خودشان را هم مصرف کردند بلکه بتوانند آن منطقه را ناامن کنند؛ خب این منطقه ناامن نشد.
روزنامه روزان با انعکاس موضوع طرح جمع آوری ماهواره ها از سر گرفته شد! نوشت: خبر کوتاه است و تکراری. «طرح جمع آوری دیش های ماهواره توسط نیروی انتظامی از سر گرفته شد.» سردار حسین اشتری دوباره این طرح را از سر گرفته است. وارد خانه ها می شوند، به پشت بام می روند و دیش ها را جمع می کنند. با این اقدام نیروی انتظامی، برای خرید دوباره تجهیزات ماهواره چیزی حدود 150 هزار تومان خرج روی دست خانواده ها می ماند و آنها حداکثر یک هفته ارتباطشان با شبکه های آن ور آبی قطع می شود. در هفته اخیر بحث ماهواره و شبکه هایش دوباره داغ شده. بسیج شهرداری تهران اقدام به نصب پوسترهایی در متروی تهران کرده است که در آن از ضررهای شبکه های ماهواره ای نوشته. ضرغامی، رئیس اسبق صدا و سیما از 60 درصد تهرانی ها گفته بود که ماهواره را به رسانه ملی ترجیح دادند و جنتی از بی اثریِ پایین کشیدن دیش ها.
این روزنامه با بررسی عنوان دستور روحانی به وزیر ورزش برای رسیدگی به وقایع تبریز، نوشت: حسن روحانی در جلسه هیات دولت دستور رسیدگی به اتفاقات دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت را صادر کرد. این دستور رئیس جمهور به دنبال گزارشی بود که وزیر ورزش در جلسه روز یکشنبه هیات دولت ارائه داد. در آستانه سفر رئیس جمهور به تبریز بازی تراکتور سازی و نفت حاشیه های زیادی در این شهر به دنبال داشت. آنطور که حاضرین در ورزشگاه یادگار امام(ره)در شهر تبریز نقل کردند در دقایق پایانی بازی تراکتور سازی و نفت تهران،شایعه تساوی دو تیم سپاهان و سایپا و همچنین قطع ارتباط موبایلی و رادیویی با خارج از ورزشگاه سرنوشت را برای تیم تراکتورسازی به گونه ای دیگر رقم زد. این تیم درحالی که خود را برای برگزاری جشن قهرمانی آماده کرده بود اما وقتی با شایعه تساوی سایپا و سپاهان مواجه می شود به نتیجه تساوی رضایت می دهد چراکه دراین شرایط تیم تراکتورسازی جام قهرمانی را در دستان خود می دید. خوشحالی که با اعلام نتیجه واقعی بازی سایپا و سپاهان دوامی نیاورد و قهرمان واقعی مشخص شد. این اتفاق اعتراض و درگیری هایی را در این شهر به دنبال داشت چراکه مسئولان و کادر فنی دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران اقدامات رخ داده در این ورزشگاه را مشکوک ارزیابی کرده بودند.
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن