تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807479397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه روزان در یک نگاه - یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روزنامه روزان در یک نگاه - یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت تهران- ایرنا- روزنامه روزان با عناوین «8 دقیقه چرک تاریخ فوتبال» و «چهره جدید احمدی نژادی ها» در شماره روز یکشنبه انتشار یافت.


این روزنامه با اختصاص تیتر یک به موضوع 8 دقیقه چرک تاریخ فوتبال، نوشت: رقابت های این فصل لیگ برتر جام خلیج فارس در حالی با قهرمانی تیم سپاهان اصفهان به پایان رسید که شاهد اتفاقات عجیب و غریب زیادی در هفته پایانی این رقابتها بودیم. اتفاقات عجیب و نادری که این هفته به خصوص در دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و نفت تهران افتاد باعث شد تا شبهات و سوالات زیادی در ذهن علاقه مندان به فوتبال ایجاد کند. اتفاقات عجیبی که در تبریز رقم خورد شاید از طرفی به سود آبی های استقلالی باشد که همه یادشان برود در دربی 80 چه گذشت و به این فکر کنند که چه شد تا مراسم قهرمانی در تبریز برگزار نشود. برخی معتقد بودند دلایل این اتفاق امنیتی ا ست و مسئولان برای جلوگیری از شلوغ شدن استادیوم به تبریزی ها اعلام کردند که قهرمان شده اید! اما به واقع کدام مسئول امنیتی وجود دارد که نداند با این کار فجایع بیشتری به وقوع می پیوندد. کدام فردی می تواند ادعا کند که از امنیت و کنترل خشن سر در می آورد و برای همین هم چنین تصمیمی گرفته است. این اتفاق شاید در هیچ کجای جهان نیفتد، اما در فوتبال ایران افتاده است و مثل اینکه در پایان بازی به بازیکنان و طرفداران تراکتورسازی گفته بودند که بازی سپاهان و سایپا مساوی شده و این شما هستید که قهرمان شده اید.بر اساس شایعات مطرح شده این اتفاق به این دلیل افتاده تا امنیت ورزشگاه حفظ شود و صندلی های بیشتری شکسته نشود. البته شاید هم اشتباهی رخ داده که این اتفاق افتاده است.اما یک روایت دیگر می گوید که یکی از مسئولان منتسب به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ حوالی دقیقه 80 به تونی اولیویرا گفته است که سپاهان و سایپا بازیشان دو بر دو شده و به همین دلیل تراکتورسازان به دستور تونی عقب کشیده اند. البته این موضوع هم تایید شده نیست.یکی از عکاسها که دور زمین بوده دیده که یکی از مسئولان به نیمکت تراکتورسازی گفته که بازی سپاهان و سایپا دو بر دو شده و حتی با دوربین تلویزیون هم مصاحبه کرده است.بسیاری از هواداران تراکتورسازی هم از نتیجه بازی سپاهان و سایپا با خبر نبودند و اینترنت در ورزشگاه قطع شده بود و به همین دلیل از نتیجه بازی سپاهان با خبر نبودند. جمعیت کثیری از تماشاگران به وسط چمن ورزشگاه هجوم بردند که مأموران نیروی انتظامی تلاش کردند آنها را کنترل کنند. شماری از تماشاگران در تبریز مصدوم و مجروح شدند که آنها را به بیرون ورزشگاه هدایت کردند. طرفداران تراکتورسازی همین که فهمیدند گول خورده اند و به آنها دروغ گفته شده نیم دیگر صندلی ها را که نشکسته بودند، شکستند و قسمتی از ورزشگاه را هم آتش زدند.
روزنامه روزان با انتخاب عنوان چهره جدید احمدی نژادی ها، نوشت: در لغتنامه سخن، جلد نخست، در تعریف واژه «پدیده» چنین آورده اند: شخص، چیز یا حادثه چشمگیر... بی گمان توصیف محمود احمدی نژاد با چنین واژه ای که به لحاظ دستور زبان«وصف» نیست در میان اهالی سیاست سرزمین مان خالی از لطف هم نیست ! البته لطف جناح اصلاح طلب که در دوران قدرت او منکوب و مطرود بودند طبیعی است و منطقی، ولی جالب آنجاست که یاران و هواداران اصولگرایش هم او را پدیده به شمار آورند؛ شخصی که بدون پشتوانه اجرایی قابل توجه برکشیده می شود، به مقام شهرداری پایتخت و تقریبا بلافاصله به مرکب زین شده بالاترین مقام اجرایی و دومین شخص مهم مملکت بر می جهد، مرکبی که زین و یراقش را هم دوستان سابق اصولگرا، زرّین و جواهر نشانش ساخته بودند و اتفاقا با نگاهی اجمالی به کارنامه فعالیت کاری و دولتی وی در می یابیم که طولانی ترین مسند کاری او هم بوده است! تمام این خواب ها، سفرهای داخلی و خارجی و نقل خاطرات محمود احمدی نژاد در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیام های متعددی را به ذهن ها متبادر می کند. نمی توان انکار نمود کسانی را که هنوز او را ناجی خود می دانند و به امید بهبود وضعیت معیشت شان به او نامه می نویسند.هرچند افشای مفاسد صورت گرفته توسط دولت او و تبری جوییدن خیل عظیمی از اصولگرایان از وی، تاحدودی حلقه یارانش را تنگ تر کرده و او را به انزوا کشانده اما سایه تهدید بازگشت وی بر سر جامعه هنوز سنگینی می کند.
خلیج فارس ناامن، برای همه ناامن خواهد بود، تیتر دیگر این روزنامه است. در خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، رهبر انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، محور اصلی سیاست های خباثت آلود استکبار در منطقه را، در شرایط کنونی، ایجاد جنگ های نیابتی خواندند و تأکید کردند: آنها به دنبال منافع خود و پر کردن جیب کمپانی های اسلحه سازی هستند، بنابراین کشورهای منطقه باید هوشیار باشند تا اسیر این سیاست ها نشوند. ایشان یکی دیگر از ادعاهای دروغین امریکا را، ادعا درخصوص امنیت منطقه خلیج فارس دانستند و افزودند: امنیت خلیج فارس مربوط به کشورهای این منطقه است که دارای منافع مشترک هستند و نه امریکا. بنابراین امنیت منطقه خلیج فارس باید به وسیله کشورهای همین منطقه تأمین شود. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امریکا به دنبال تأمین امنیت منطقه خلیج فارس نیست و صلاحیت اظهار نظر در این خصوص را هم ندارد، گفتند: اگر منطقه خلیج فارس امن باشد، همه کشورهای منطقه از این امنیت بهره مند خواهند شد اما اگر خلیج فارس ناامن شود، برای همه کشورهای منطقه ناامن خواهد بود. حضرت آیت الله خامنه ای نمونه دیگر از دروغ بودن ادعای امریکایی ها مبنی بر تلاش برای حفظ امنیت منطقه را، اوضاع تأسف بار یمن خواندند و افزودند: امروز یمن به صحنه کشتار کودکان و زنان بیگناه تبدیل شده است که عامل آن کشورهای به ظاهر مسلمان هستند اما طراح و عامل اصلی آن، امریکا است. ایشان با اشاره به ادعای دروغین دیگر امریکایی ها مبنی بر حمایت ایران از تروریسم، خاطرنشان کردند: ملت ایران با تروریسمی که با پول و حمایت امریکا، در داخل کشور، سربلند کرده بود، قاطعانه مقابله کرد، آن وقت ایران متهم به حمایت از تروریسم می شود! در حالی که آن کسی که آشکارا از تروریسم حمایت می کند، امریکا است.
روزنامه روزان با انعکاس موضوع رهبری چه کتابهایی را به خانه برد؟ نوشت: خبر حضور رهبری در نمایشگاه کتاب به خودیِ خود، خبری بود که خیلی ها انتظارش نداشتند؛ چون معتقدند رهبری وقتی به نمایشگاه کتاب سر می زند که از اوضاع نشر به یک رضایت نسبی رسیده باشد. اما پس از گذشت چند روز از این بازدید متنی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که تعجب خیلی ها را به همراه داشت. متن در مورد حاشیه ای بود که خبر حضور رهبری در نمایشگاه را به حاشیه برد. جزییاتِ دیدار رهبری و اینکه در این بازدید به غرفه چه ناشرانی رفته و چه کتاب هایی را با خود به منزل برده است. نامِ کتاب هایی آورده شد که بعضی هایشان چپ می زدند و ناشرانی که پاتوق هرکسی هست جز بچه حزب الهی ها. اینکه او چه کتاب هایی می خواند و چقدر در رابطه با این آثار اطلاعات دارد برای خیلی ها یک شوک بود. یک شوک برای کسانی که دوست دارند تصورات خودشان را به رهبری وصله کنند. وب سایت فارسی آیت الله خامنه ای یک نقل قول موثق از این اتفاق بر روی خروجی اش قرار داده که بر اساس آن بازدید از نشر نی شروع شده است. کتاب هایی را ورق می زند که شاید برای اصولگرایان جالب نباشد. «جنبش دانشجویی پلی تکنیک تهران»؛ را ورق می زند نام عباس عبدی روی آن خورده است. تضاد دولت و ملت، نظریه تاریخ و سیاست در ایران» نوشته محمدعلی همایون کاتوزیان کتاب بعدی ا ست. «نواندیشان ایرانی» هم ورق می خورد تا ببیند سیدعلی محمودی در مورد چهره های بزرگ ایران معاصر چه نوشته است. ایستگاه بعدی نشر مرکز است. رهبری کتاب «برادران کارامازوف» از داستایوفسکی را که انگار از قبل تصمیم خریدنش را داشت تهیه می کند. انتشارات بعدی که حاشیه های زیادی را به همراه داشت نشر ققنوس بود. «جنبش های فاشیستی» کتابی است که نویسنده ای آلمانی دارد و برای رهبری جالب بود. این کتاب ها و کتاب های بسیار دیگری که مورد توجه همگان بود اظهارات متفاوتی را در پی داشت
این روزنامه با بررسی عنوان نشست کاخ سفید با اعضای شورای خلیج فارس در استراحتگاه اوباما بر گزار شد، نوشت: عکس یادگاری باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با شیخ نشینان خلیج فارس در استراحتگاه کمپ دیوید حکایت از یک مهمانی پر رونق برای اعضای شورای همکاری خلیج فارس داشت. منطقه کمپ دیوید در حافظه تاریخی خود قراردادهای مهمی را به خاطر دارد. این بار اما حکایت دیگری است. این مهمانی که در نوع خود و با توجه به تحولات جاری در منطقه بسیار حائز اهمیت بود از همان ساعات اولیه اعلام آن که پس از تفاهم سوئیس از سوی اوباما اعلام شد پیشگویی های تحلیل گران حوزه خلیج فارس را در پی داشت. هر چند کاخ سفید ماه هاست که تلاش های بی وقفه ای را برای قانع ساختن شرکای سیاسی آمریکا در منطقه خلیج فارس برای کوتاه آمدن شیوخ عرب از مواضع خود بعنوان مخالفان اصلی توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه اتمی آغاز کرده است اما نشست کمپ دیوید بزرگترین فرصت اوباما بود که بتواند اوباما را به هدف نزدیک سازد. به رغم خبرها و واکنش های اولیه بعد از اتمام این نشست مهم اما هنوز نمی توان در خصوص نتیجه این نشست تحلیل واقعی داشت. هنوز نه از متن گفتگو ها خبری است و نه از قراردادهای نظامی امنیتی احتمالی بین طرف های این نشست. اما خوشبینی رئیس جمهور آمریکا پنهان کردنی نیست. خوشبینی ای که در لبخند مهمان کمپ دیوید در قاب عکس یادگاری موج می زند.
گروه اطلاع رسانی**9128**9131



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن