تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798449158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين‌تکليف مسکن مهر شيرين‌شهر تا پايان سال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۸:۵۹ق.ظ)
تعيين‌تکليف مسکن مهر شيرين‌شهر تا پايان سال موج-مديرعامل شهر جديد شيرين‌شهر در استان خوزستان از تکميل جاده جديدي در حد فاصل اهواز تا اين شهر جديد خبر داد و گفت: طبق برنامه دولت تدبير و اميد تمام اهتمام را بر آن گذاشته‌ايم تا در سال ۹۴ وضعيت مسکن مهر شيرين‌شهر تعيين تکليف شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد رکابي، مديرعامل شهر جديد شيرين‌شهر در استان خوزستان، با بيان اين‌که شهر جديد شيرين‌شهر در زميني به مساحت ۱۰۰۸ هکتار در ۲۵ کيلومتري کلان‌شهر اهواز واقع شده است، درباره وضعيت شهر و جمعيت‌پذيري آن توضيح داد: اين شهر براي اسکان جمعيتي بالغ‌بر ۷۵ هزار نفر پيش‌بيني شده است، در حال حاضر پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جديد شيرين‌شهر با زيرساخت‌هايي مانند آب، برق، گاز، در آن در حال ساخت است و پيشرفت فيزيکي کل پروژه‌ها به طور ميانگين ۵۷ درصد برآورد مي‌شود.
وي درباره امکانات اين شهر براي اشتغال‌زايي و ويژگي‌هايي که مي‌تواند انگيزه‌اي براي جذب افراد به اين شهر باشد، ادامه داد: حدود ۶۰ هزار هکتار زمين زير کشت نيشکر در اين شهر وجود دارد و صنايع نيشکر در شيرين‌شهر جايگاه ويژه‌اي دارد، ضمن اين‌که بالغ‌بر ۶۰ درصد شکر مورد نياز کشور در آنجا تأمين مي‌شود که ظرفيت خوبي براي اشتغال‌زايي محسوب مي‌شود، در شهر جديد شيرين‌شهر به منظور ايجاد اشتغال، ۱۵۰ هکتار از اراضي را به عنوان سايت صنعتي در نظر گرفتيم تا سرمايه‌گذاران با استفاده از اين زمين‌ها نسبت به احداث کارگاه‌هاي کارخانه‌هاي توليدات صنعتي و زيردست نيشکر اقدام کنند.
وي با بيان اين‌که تمامي واحدهاي ساخته شده و در حال ساخت در شهر جديد شيرين‌شهر مسکن مهر هستند درباره زمان تکميل پروژه‌ها گفت: طبق برنامه دولت تدبير و اميد تمام اهتمام را بر آن گذاشته‌ايم تا در سال ۹۴ وضعيت مسکن مهر شيرين‌شهر تعيين تکليف شوند، يعني در اين شهر واحدهايي که متقاضي دارند تکميل شوند و واحدهاي بدون متقاضي به وزارت راه و شهرسازي يا شيرين‌شهر واگذار شوند تا در فرايندهاي بعدي براي آن‌ها برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت بگيرد.
رکابي بحث اصلي در تکميل واحدهاي مسکن مهر را آورده متقاضيان دانست و افزود: تکميل آورده متقاضيان مي‌تواند به پيشرفت سريع پروژه‌ها کمک کند.
مديرعامل شهر جديد شيرين‌شهر روند تأمين تأسيسات و خدمات زيربنايي را در اين شهر مناسب دانست و گفت: از اين نظر در شهر شيرين‌شهر کمبودي احساس نمي‌کنيم؛ زيرا آب، برق و گاز و امکانات روبنايي مانند مدرسه در اين شهر وجود دارد.
کمبود نيروي انتظامي يکي از معضلاتي بود که رکابي به آن اشاره کرد و افزود: تکميل جاده جديد شيرين‌شهر در حد فاصل اهواز تا شهر جديد شيرين‌شهر را از ۴۲ کيلومتر به ۲۲کيلومتر کاهش مي‌دهد نيز مي‌تواند در استقبال متقاضيان از اين شهر بسيار مؤثر باشد. طبق گزارشي که به مديرعامل شرکت عمران شهرهاي جديد ارائه کرديم قرار شد اين شرکت در کنار شرکت عمران شهر شيرين‌شهر و اداره راه و شهرسازي استان خوزستان باهم براي تکميل اين پروژه اقدام کنند، اميدواريم اين پروژه نيز در سال جاري تکميل شود.
رکابي با بيان اين‌که حدود ۳۵۰ واحد آمده تحويل در اين شهر وجود دارد، اظهارکرد: تحويل آن‌ها منوط به تکميل آورده متقاضيان است. خدمات زيربنايي مانند آب و گاز تا نزديک واحدها هم وجود دارد و بعد از تکميل آورده متقاضيان کنتورهاي لازم نصب خواهد شد، در حال برنامه‌ريزي هستيم تا يک ماه آينده بتوانيم امکان سکونت متقاضيان اين واحدها را فراهم کنيم.
وي درباره ديگر اقدامات در حال انجام در شيرين‌شهر توضيح داد: دانشگاه چمران اهواز به عنوان يکي از قطب‌هاي علمي کشور خواستار چندين هکتار زمين به منظور تأسيس پژوهشکده‌هاي کشاورزي و دامپروري و مطالعه ريزگردهاي استان خوزستان در شيرين‌شهر شده است، احداث پارک علم و فناوري استان خوزستان در شيرين‌شهر نيز درخواست ديگري بود که در حال پيگيري آن هستيم، با ورود اين تيم دانشگاهي و علمي چشم‌انداز خوبي را براي اين شهر متصور هستيم.
نزديک‌ترين مسکن مهر به مرکز استان خوزستان شهر جديد شيرين شهر است که در سال ۱۳۸۳ به تصويب شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور رسيد، اين شهر جديد در ۲۳ کيلومتري جنوب غربي اهواز و در شرق پر آب‌ترين رودخانه ايران (رودخانه کارون) و در مجاورت ۱۳۲ هزار هکتار چشم‌انداز بسيار زيبايي از کشتزاران سبز نيشکر و در بطن جلگه سرسبز و حاصلخيز خوزستان واقع شده است.
اين شهر براي اسکان يک‌صد هزار نفر مطالعه و برنامه‌ريزي شده است که تمامي سرانه‌ها، ايده‌ها و الگوهاي جديد شهري از قبيل بهداشت، آموزش، درمان، ورزش، فضاي سبز، آموزش عالي، قطار شهري، مکان‌هاي تفريحي و توريستي، رفاهي، فرهنگي، تجاري برابر با استانداردهاي شهرسازي براي اين شهر جديد در نظر گرفته شده است.
با توجه به همجواري رودخانه کارون در کنار اين شهر جديد امکان استفاده از اين رودخانه را در ساختار کالبد شهر به عنوان يک محور طبيعي-تفريحي، توريستي به وجود آورد که در واقع مي‌توان محور ساحلي شرق کارون را از اهواز تا شيرين شهر تبديل به يک محور گردشگري و تفريحي بي‌نظير در کرانه‌هاي سرسبز کارون در سطح استان کرد.
شيرين شهر نزديک‌ترين شهر به کلان‌شهر اهواز است که در سال ۱۳۸۰ تصويب و با سياست مسکن مهر قريب به ۷۱۵۰ واحد در شهر در حال احداث بوده و اين شهر جديد وارد مرحله جديدي از فعاليت‌هاي خود شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن