تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798265991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاومت هموارکننده راه بازگشت به فلسطین/ سکوت و جنایات برخی سران عرب، نکبتی بزرگتر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شصت وهفتمین سالگرد«روز نکبت»/ اختصاصی مقاومت هموارکننده راه بازگشت به فلسطین/ سکوت و جنایات برخی سران عرب، نکبتی بزرگتر بیروت – ایرنا - شصت و هفت سال پیش درچنین روزی مردم فلسطین و جهان عرب شاهد اتفاقی غم انگیز و شکستی تلخ بودند که« روز نکبت» نام گرفت و بعدها باعث تغییردرچهره منطقه شد.


به گزارش روز جمعه ایرنا، روز نکبت، روزی است که ارتش های عرب در دفاع از فلسطین شکست خوردند و باندهای صهیونیستی در سایه حمایت های انگلیس و دیگر کشورهای غربی توانستند بذر شوم رژیمی اشغالگر را در قلب جهان عرب بکارند.
روز شوم نکبت یادآور اشغال و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه جغرافیایی حد فاصل مصر با سرزمین شام است و ازحیث جمعیت شناسی باعث پراکندگی و آوارگی مصیبت بار فلسطینی ها شد.
این روز شوم و نکبت در بعد سیاسی نیز آثار و تبعات آن همواره بر سر فلسطینی ها سایه افکنده و در همه تحولات سیاسی و مردمی جهان عرب از سال 1948 تا به امروز عنصری موثر بوده است.
روزها و هفته های پس از روزنکبت، دوران سردرگمی و آوارگی بود و باندهای صهیونیستی توانستند با خلع سلاح نیروهای مقاومت مردمی و ترور رهبران آنها در سایه سکوت کشورهای عرب، زیرساخت های جامعه فلسطین را نابود کنند.
سکوت ننگین سران برخی کشورهای عربی آنچنان مرگبار بوده و هست که عده ای آنها را همدست در همه جنایات دشمن صهیونیستی می دانند.
با این وجود مردم فلسطین نشان داده اند که همچنان اصرار به مقاومت در برابر صهیونیست ها دارند و تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین شان و بازگشت همه پناهجویان و اوارگان دست از مقاومت و مبارزه برنمی دارند. ‍‍‍‍‍‍‍‍
در شصت و هفتمین سالگرد روز نکبت، با وضع پیچیده ای در مساله فلسطین مواجه هستیم، اوضاع کشورهای عربی باعث به حاشیه رفتن مساله فلسطین شده و موضوعات درجه دوم را جایگزین آن کرده است.
از سوی دیگر شاهان و امیران نالایق توان نظامی ، اقتصادی و سیاسی کشورهای عربی را صرف برپا کردن جنگ های بی نتیجه علیه ملت های خود و یا دیگر ملت های عرب کرده که نمونه آن را در تجاوز نظامی سعودی ها علیه ملت مظلوم یمن مشاهده می کنیم.
علاوه بر این ها، اختلافات داخلی و دو دستگی بین فلسطینی ها به مثابه ضربه ای است که بر قلب فلسطین وارد شده است.
فلسطینی ها مرحله کنونی را جزو مراحل بسیار حساس و خطرناک قلمداد می کنند به ویژه این که فلسطین در رده بندی اولویت های جهان عرب به پایین ترین رتبه سقوط کرده است.
مروان عبدالعال از اعضای جبهه مردمی فلسطین در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: هر سال که به سال های « روزنکبت» افزوده می شود به معنی آن است که پیامدهای این اتفاق شوم همچنان ادامه دارد.
عضو جبهه مردمی فلسطین این پیامدها را خطرناک تر از خود اشغالگری دانست.
عبدالعال در خلال صحبت های خود به ظهور مجدد عوامل نکبت آفرین اشاره کرد که باعث شده وضعیت به ویژه در سال جاری شباهت زیادی به شرایط سال 1948 پیدا کند.
وی افزود: ظرف دو سال گذشته، تفرقه و اختلافات در جهان عرب به اوج خود رسیده و دست هایی در کار است تا فلسطین را از زندگی عرب ها و مسلمانان و سیاست گذاری های کشورهای عربی و اسلامی خارج سازد.
این فعال فلسطینی با حسرت از جنگ سعودی ها علیه ملت مظلوم یمن سخن گفت و اظهار داشت: معلوم شد عرب ها همه چیز دارند، اسلحه، پول، قدرت تصمیم گیری.. اما همه این ها علیه ملت های عربی استفاده می شود نه برای آزاد سازی فلسطین.
عضو جبهه مردمی فلسطین گفت: جنگ علیه یمن در راستای اجرای دستورات آمریکایی ها به راه افتاد و هدف واشنگتن هم مشغول ساختن ارتش های عربی در جنگ های داخلی است، سران برخی کشورهای عربی ماموریت های محوله از سوی آمریکا را انجام می دهند و امکانات امت عرب را در جای نادرست استفاده می کنند.
علی فیصل از اعضای ارشد جبهه دموکراتیک فلسطین نیز با انتقاد از این وضعیت اسف بار جهان عرب، گفت : دودستگی و جنگ های داخلی بین عرب ها نقش مهمی در نابودی ارتش های عرب و ثروت های مردم این منطقه داشته است.
وی تلاش برخی حکومت های عربی را صرف تشکیل ائتلاف ها و شکل دهی به جبهه گیری های داخلی مخالف یکدیگر خلاصه و تاکید کرد که نقش آمریکا را در گسترش درگیری های قومی ، فرقه ای و طائفه ای با هدف تضمین منافع واشنگتن و رژیم صهیونیستی نمی توان نادیده گرفت.
فیصل ضمن مقایسه سکوت ذلت بار سران برخی کشورهای عربی در قبال فلسطین با انگیزه و نشاط فوق العاده آنها برای مشارکت در جنگ های داخلی اظهار داشت که این کشورها اگر فقط هزینه های پرداخت شده برای تجهیز گروه های تروریستی تکفیری را خرج فلسطین می کردند تاکنون فلسطین نه یک بار بلکه سه بار آزاد شده بود.
عوامل منفی و نامطلوبی که در سالگرد روز نکبت با آن مواجه هستیم همه به جهان عرب مربوط نمی شود.
فلسطین در بعد داخلی نیز با موانع زیادی روبه رو می باشد که مهم ترین آنها دو دستگی بین گروه های مختلف فلسطینی است.
فیصل این اختلاف ها را در خدمت رژیم صهیونیستی و باعث تقویت شهرک سازی دانست.
در مقابل،عبدالعال از مدیریت غلط امور فلسطین توسط احزاب و گروه های مختلف فلسطینی سخن گفت.
وی تصریح کرد: برخی از این گروه ها به جایی رسیده اند که دستیابی به حکومت را هدف اصلی خود قلمداد می کنند، این هدف آنها با اهداف کلی فلسطین مطابقت ندارد و حتی در تضاد با آرمان اصلی فلسطین است.
نگرانی عبدالعال از آن است که «برخی از گروه های فلسطینی با تسلیم در برابر فشارها بیش از گذشته از حقوق فلسطینی ها عقب نشینی کنند.»
این فشارها هیچگاه متوقف نشده و در تازه ترین نمونه می توان از یک طرح فلسطینی عربی یاد کرد که به شورای امنیت ارائه شد.
در این طرح از حل عادلانه در فلسطین سخن گفته شده اما هیچ اشاره ای در آن به حق بازگشت فلسطینی های پناهجو و آواره به سرزمین و خانه خود نشده است.
این در حالی است که حق بازگشت جزو مهمترین حقوق فلسطینی هاست، در کنار این مساله می توان به تحولات و تغییرات منفی و نامطلوب در اردوگاه های فلسطینی از دو سال قبل تاکنون اشاره کرد.
فیصل با هشدار درباره مسائل اردوگاه های فلسطینی نشین به تحولات اخیر در اردوگاه یرموک در سوریه اشاره کرد و گفت: گروه های تروریستی تکفیری حدود 150 هزار نفر از فلسطینیان ساکن این اردوگاه را آواره کرده اند.
وی افزود:در شمال لبنان هم عملیات بازسازی اردوگاه نهر البارد هنوز شروع نشده است، اردوگاه های غزه در محاصره قرار دارند و در کرانه باختری هم سختگیری های رژیم صهیونیستی باعث شده تا فلسطینی ها اردوگاه را ترک کنند.
همه این عوامل باعث شده تا طرح پناهندگی فلسطینیان مطرح شود.
به اعتقاد فیصل، همه این دسیسه ها و توطئه ها با هدف ضربه زدن به مقاومت فلسطینی ها انجام می گیرد و نباید آن را از روند بی نتیجه کردن مبارزات برای بازگشت به فلسطین جدا دانست.
روز نکبت در مسیر تاریخی خود مراحل و ایستگاه های مختلفی را پشت سر گذاشته اما امید به آینده و بازگشت هنوز هم قوی تر از همه مولفه های دیگر است.
ملت فلسطین سنگ ها و موشک هایش را همچنان در دست دارد و آتش انتفاضه در زیر خاکستر است و با ادامه سیاست قلع و قمع رژیم صهیونیستی در کرانه باختری منتظر جرقه ای است تا شعله ور شود.
مقاومت غزه نیز روز به روز بر توانایی ها و قدرت خود اضافه می کند.
عبدالعال، مردم و مقاومت فلسطین و آرزوی بازگشت به شهر و دیار را که روز به روز در دل آنها بیشتر می شود قوی ترین عامل در داخل فلسطین دانست که همچنان جای امیدواری باقی می گذارد.
وی خاطر نشان کرد که توطئه های رژیم صهیونیستی نتوانسته است حافظه تاریخی ملت فلسطین را از بین ببرد و این حافظه مدام رشد کرده و بزرگ شده تا جایی که آرزوی بازگشت و آزادسازی فلسطین راهی برای عقب نشینی از این حق مسلم و اساسی باقی نگذاشته است.
فیصل نیز با تاکید بر اینکه فلسطین در این مسیر تنها نیست، به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
او بر این باور است، ایران با توانایی های که کسب کرده توانسته خود را به عنوان یک بازیگر مهم و اساسی در دنیا و در مقابل آمریکا مطرح کند و از توان بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی برخوردار شود.
فیصل تاکید کرد: حمایت ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران یکی از منابع مهم قدرت مقاومت ملت فلسطین در مسیر آزادسازی سرزمین خود و تحقق حق بازگشت است.
خاورم *388* 390*1324



25/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن