تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820054409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعطیل شدن عقل، تعطیل شدن آموزه های دینی را به همراه خواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آیت الله جوادی آملی:
تعطیل شدن عقل، تعطیل شدن آموزه های دینی را به همراه خواهد داشت

جوادی املی


شناسهٔ خبر: 2580423 - پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
دین و اندیشه > اندیشمندان

آیت الله جوادی گفت: تعطیل شدن عقل، تعطیل شدن آموزه های دینی را به همراه خواهد داشت و امروز نتیجه این تعطیل شدن جنایتهایی است که از طریق ظالمان و مستکبران آنها مانند رژیم آل سعود در حال صورت گرفتن است. به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای حاضر در چهارمین هم‌اندیشی تشکل‌های شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند. آیت الله جوادی آملی در این جلسه با اشاره به تخصصی بودن امر تبلیغ فرمودند: فعالیت شما مبلغان دینی نسبت به مراکز و نهادهای دیگر فرهنگی متمایز و دقیق تر است چون شما با آحاد مختلف مردم در ارتباط هستید. آیت الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه کار حوزه و دانشگاه تعلیم و تعلیل است، افزود: درحوزه، دانش آموختگان فقه جعفری در کنار تعلیم، تربیت و تعلیل دانستیها، به پرورش جسم و روح می پردازند و همین کار البته کمی متفاوت تر در دانشگاه صورت می گیرد. لذا نتیجه و خروجی حوزه مجتهد پروری و خروجی دانشگاه هم استاد پروری است. به هر حال یکی با علم حقیقی سرو کار دارد و از آن طریق به خدا می رسد و یکی با علم تجربی سرو کار دارد که با دقت در آن می تواند به حقیقت عالم دست یابد. این مرجع تقلید اظهار داشت: کسانی که در امر تبلیغ فعالیت می کنند، باید مانند افراد حوزه و دانشگاه سعی کنند در کنار تعلیم، تربیت و تعلیل، از فضای رسانه به درستی بهره بگیرند. مفسر قرآن خاطر نشان ساخت: امروز رسانه یک ابزار تبلیغی برای قدرت ها و حاکمان ظلم و ستم مانند غرب و رژیم آل سعود شده است ما نیز اگر امروز با وجود این همه پیشرفت علم و تکنولوژی، نتوانیم از این ابزارتبلیغ برای جهانی کردن دین و اسلام ناب استفاده کنیم، متضرر خواهیم شد. آیت الله جوادی آملی افزود: امروز زمان آن فرا رسیده که با بهره گیری از علوم عقلانی و وحیانی و منابع شیعی و اسلام ناب، جهان را بیدار و هوشیار کنیم و آثار غنی اهل بیت(ع) را از طریق همین ابزار رسانه و تبلیغ به گوش جهانیان برسانیم. ایشان با بیان این نکته که باید درتبلیغ از سخنان بی محتوا و غیر عالمانه پرهیز شود، اظهار داشت: قطعاً امروز از طریق سخنان بی محتوا با وجود این پیشرفت علم و تکنولوژی به جایی نخواهیم رسید. تشکل های تبلیغی باید مانند حوزه و دانشگاه در کنار تعلیم و تعلیل به آموزش و اصلاح کردن و صفا بخشیدن روح و روان جامعه روی بیاورند. 

وی با اشاره به جنایات اخیر آل سعود بیان داشت: تعطیل شدن عقل، تعطیل شدن آموزه های دینی را به همراه خواهد داشت و امروز نتیجه این تعطیل شدن جنایتهایی است که از طریق ظالمان و مستکبران آنها مانند رژیم آل سعود در حال صورت گرفتن است. اگر درک انسان تعطیل شود، حتی دست به جنایت نسبت به برترین شخصیت روی زمین و حجت خدا خواهند زد. 

آیت الله جوادی آملی در پایان گفت: بنابراین تبلیغ یک امر مهم در جامعه و به عنوان یک ابزار رسانه ای برای ارائه فرهنگ و اسلام ناب به شمار می رود؛ هرچه تبلیغ عالمانه تر و بامحتواتر و با استفاده از منابع غنی اسلام ناب و شیعی باشد، تأثیر گذاری آن بیشتر خواهد بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن