تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
چگونه برای دریافت ویزای ایران اقدام کنیم؟ مدارک لازم و نکات کاربردی
راهنمای خرید یو پی اس برای مراکز درمانی و بیمارستانی مطابق الزامات قانونی
آیا طلاق توافقی نیاز به وکیل دارد؟
چگونه ویزای آفریقای جنوبی را به آسانی دریافت کنیم؟ راهنمای قدم به قدم
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1820010627
سینمای من و کیارستمی هیچ شباهتی به هم ندارد
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
سیف الله صمدیان گفت: من و کیارستمی با وجود این دوستی نزدیکی که داریم، سینمایمان هیچ شباهتی به هم ندارد. به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، این هنرمند ادامه داد: اشتباهی که احتمالا به خاطر دوستی من و کیارستمی پیش میآید، این است که تصور میشود سینمای ما شبیه به یکدیگر است. هر چند ما رفاقت سلیقهای و دوستی نزدیکی داریم، اما سینمایمان هیچ شباهتی به هم ندارد زیرا کیارستمی همیشه معتقد است هنرمند باید در واقعیت دخل و تصرف کند، اما من آنقدر اعتبار قطعی به واقعیت اطرافم میدهم که فکر میکنم هیچ گونه بازسازی نمیتواند آن واقعیت را بهتر تصویر کند. صمدیان اضافه کرد: به همین دلیل در هیچ یک از فیلمهایم هرگز بازسازی نمیکنم، اما کیارستمی معتقد است کوچکترین عدم دخالت او به سینمایش لطمه میزند زیرا او به حضور و تأثیرگذاری سینماگر معتقد است. این هنرمند که شامگاه شنبه 19 اردیبهشتماه در جلسه نمایش و نقد و بررسی اولین مجموعه فیلمهایش در خانه هنرمندان سخن میگفت، تأکید کرد: هرگز جرات و جسارت ساخت فیلم داستانی را ندارم و شگفتزده میشوم وقتی دیگران چنین جسارتی دارند چون خود طبیعت بهتر از هر نویسندهای، داستان را مینویسد. صمدیان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: شگفتزدگی ما هر روز باید ادامه داشته باشد و باید مانند یک کودک هر روز زندگی را از نو ببینیم. او ادامه داد: شاید آنچه در کار من جالب توجه است، به این دلیل است که سعی میکنم هر روز زندگی برایم روز اول آن باشد. چرا که حس میکنم در 35 سال گذشته انسان معاصر در دایرهای میان سیاست، فوتبال، مذهب، سینما و ... گرفتار و دچار روزمرگی شده است. صمدیان با اشاره به سفرهای متعددش از کوبا تا باکو افزود: اغراق نمیکنم، بسیاری از نقاط دنیا را دیدهام و همواره در دل همه این پدیدهها یک نگاه داشتهام. این مستندساز خاطرنشان کرد: در ساخت فیلمهایم سودجویی مادی مطرح نیست، بلکه این کار برایم همراه با لذت است. این گونه فیلمها نیازی به تدوین یا دکوپاژ ندارد چون در لحظه شکل میگیرد، وقتی میشنوم بعضی برای ساخت مستند سالها تحقیق میکنند، وحشتزده میشوم. همچنان که هرگز جرأت نمیکنم فیلم داستانی بسازم. او خطاب به جوانان حاضر در این برنامه ادامه داد: اگر در این گونه فیلمسازی حضور صادقانه نداشته باشیم، باختهایم. اگر فیلممان را هدفمند و با اهداف مادی بسازیم، تماشاگر باورمان نمیکنند. صمدیان تأکید کرد: وقتی دوربین چشم عکاس میشود، چشمی که کاملا در وجود او تعبیه شده است، دکوپاژ تصویر همان لحظه شکل میگیرد. کارگردان فیلم «ایستگاه سفید» ادامه داد: من بی آنکه بدانم ناخودآگاه مأموریتی در چشمانم هست و چیزهایی را ثبت میکنم که معمولا کسی ثبتشان نمیکند چون متأسفانه همه ما به روزمرگی در نگاه دچار شدهایم. وی با اشاره به سخنان اسکورسیزی بعد از دیدن فیلم «ABC آفریقا» که مشترکا توسط صمدیان و کیارستمی ساخته شده، یادآور شد:اسکوسیزی گفت با دیدن این فیلم تمام حسرتم جلوی چشمم آمد، چون همیشه آرزو داشتم به دور از سلطه سرمایه فیلم خود را بسازم، اما شما دو نفر در عین سادگی، فیلم خودتان را ساختید و بزرگترین لذت فیلمسازی را تجربه کردید که ما در سینمای آمریکا از آن محروم هستیم. صمدیان ادامه داد: این نقل قول در شرایطی اتفاق افتاد که در خود ایران کسانی که اسکورسیزی را در حد خدا میدانستند، این فیلم را اصلا فیلم نمیدانستند و وقتی نظر او منعکس شد، نمیدانم با خودشان چه گفتند. وی با تشریح چگونگی ساخت فیلمهای این مجموعه درباره فیلم «تهران ساعت 25» که مربوط به شادی مردم بعد از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی است، یادآور شد: این جنس شادی کاملا منحصر به فرد بود. پیش از آن هرگز اتفاق نیفتاد و بعد از آن هم دیگر تکرار نشد چون تمام شادیهای بعد از آن برنامهریزی شده و نوعی شو بود و گویی همه دنبال یک پیکنیک دستهجمعی هستند، اما روزی که تیم ملی فوتبال ایران تیم استرالیا را برد، مردم فراتر از عقیده، سیاست و جنسیتشان با یکدیگر شادی کردند و حتی حضور زنان در استادیوم آزادی فراتر از جنسیت بود. سیفالله صمدیان که از طرفداران فوتبال است، اضافه کرد: تنها لحظاتی که در تلویزیون به من توهین نمیشود، پخش زنده مسابقات فوتبال است و بازی ایران و استرالیا بسیار نفسگیر بود. وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح مباحثی درباره استفاده از احساسات تماشاگران توسط فیلمساز توضیح داد: معمولا در سینمای تجاری میکوشند با عنوان ترفندها تماشاگر را در سالن سینما گروگان بگیرند، اما فیلمساز مولف کسی که وقتی فیلمش تمام میشود آن فیلم تازه در تماشاگر آغاز میشود. در این جلسه ابراهیم حقیقی هنرمند پیشکسوت گرافیست با ابراز خوشحالی از راهاندازی سینمای هنر و تجربه گفت: همیشه این دعوا را با سیفالله داشتم که چه زمانی میخواهد آرشیو عظیمی از فیلمهایش را که در خانه دارد، به ما نشان دهد. امیدوارم سینمای هنر و تجربه این فرصت را بدهد. این هنرمند تحلیل کلیاش را از فیلمهای صمدیان در قالب یک یادداشت کوتاه خواند و افزود: پیوند این فیلمها هنر زنده بودن، هنر چگونه زندگی را بهتر کردن و ناگزیری مرگ است. حقیقی ادامه داد: صمدیان سینماگری مولف است. این طرز فکر ذاتی اوست و حتی اگر روایت شخصیاش را هم نگوید، ما را وادار به تأویل میکند. همچنین اکبر عالمی منتقد و پژوهشگر پیشکسوت سینما خطاب به سیفالله صمدیان تأکید کرد: این فیلمها باید به صورت گسترده توزیع شود زیرا بسیاری از دانشجویان و هنرجویان دوست دارند از تجربیات فیلمسازی کسی مانند کیارستمی بهرهمند شوند اما فعلا فقط باید آه بکشند. وی با اشاره به آشنایی 30 سالهاش با سیفالله صمدیان یادآور شد: گرچه تحصیلات او به ادبیات انگلیسی مربوط میشود، اما شخصیتی چند وجهی دارد. او میتواند به فضایی برود که شاید از دید افراد ناشی، ارزش فیلم شدن ندارد. عالمی با اشاره به کارگاه فیلمسازی مشترک کیارستمی و اسکورسیزی در مراکش که سیفالله صمدیان مستندی درباره آن ساخته است، افزود: این دو هنرمند بهتر از همه سیاستمداران توانستند از تاریخ ما بگویند. این منتقد پیشکسوت در ادامه با ابراز تأسف از وجود برخی تنگنظریها در فضای هنری تأکید کرد: هیچ هنرمندی جای دیگری را تنگ نمیکند، چرا به هنرمندانمان حسادت کنیم؟! مردم دنیا خود را میکشند تا برای خود تاریخی بسازند اما ما گوهرهای یکدانهای داریم ولی نسبت به آنها تنگ نظریم. عالمی ادامه داد: آنقدر به کیارستمی ممیزهای وحشتناک زده شد که اگر میخواست به آنها بها دهد، هرگز نمیتوانست کار کند. وی در ادامه بار دیگر تأکید کرد: کیارستمی و صمدیان همان اندازه که متعلق به خودشان هستند، به مردم هم تعلق دارند و حق جوانان ماست که از تجربههای آنها بهرهمند شوند. عالمی در پایان صحبتش در حالی که صمدیان را در آغوش گرفته بود، خطاب به او گفت: مزد ما را بده و فیلمهایت را در بازار عرضه کن. در آغاز این جلسه رضا کیانیان که جزو میهمانان برنامه بود، خوشامدگویی به حاضران را انجام داد و سخنرانان را برای صحبت کردن دعوت کرد. به گزارش ایسنا، این جلسه با خوشآمدگویی رضا کیانیان برگزار شد و کیانیان در جمله کوتاهی گفت: سیفالله صمدیان را دوست میدارم و کیارستمی را هم بسیارتر دوست میدارم. این برنامه به کوشش سینمای «هنر و تجربه» با اجرای کیوان کثیریان و حضور علیرضا نراقی و مانی باغبانی به عنوان دو منتقد برگزار شد و این دو در طی جلسه مباحثی را درباره سینمای صمدیان و کیارستمی ارائه کردند. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]
صفحات پیشنهادی
چرا هیچ تهیه کنندهای در سینمای ایران ورشکست نمیشود؟
چرا هیچ تهیه کنندهای در سینمای ایران ورشکست نمیشود برنامه این هفته سینما معیار با دو موضوع چشم انداز اقتصادی ۹۴ سینمای ایران و چینش اکران فیلمهای ۹۳ و ۹۴ از نظر ژانر و محتوا برگزار شد آفتاب برنامه این هفته سینما معیار با دو موضوع چشم انداز اقتصادی 94 سینمای ایراآثار کیارستمی در سینمای ترکیه اثر گذار بود
مدیر فستیوال استانبول در گفتگو با مهر آثار کیارستمی در سینمای ترکیه اثر گذار بود شناسهٔ خبر 2564271 سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۴۹ هنر > سینمای ایران مدیر فستیوال فیلم استانبول معتقد است آثار عباس کیارستمی در سینمای ترکیه اثرگذار است بنیز عزیزه تان مدیر فستیوال استانبول وگفتوگو با بایانریل کارگردان چینی فیلم «نورجمعه» سینمای ایران همانند زندگی واقعی است/به سینمای کیارس
گفتوگو با بایانریل کارگردان چینی فیلم نورجمعهسینمای ایران همانند زندگی واقعی است به سینمای کیارستمی فرهادی و مجیدی علاقه دارمکارگردان چینی فیلم نورجمعه با ابراز علاقه نسبت به سینمای کیارستمی فرهادی و مجیدی گفت تماشای فیلم های ایرانی مانند تماشا کردن فیلم های مستند است در واقع هدر برنامه «هفت» مطرح شد با فیلم خوب میتوان به بازار جهانی راه یافت/ هیچ ارتباط اقتصادی با سینمای جه
در برنامه هفت مطرح شدبا فیلم خوب میتوان به بازار جهانی راه یافت هیچ ارتباط اقتصادی با سینمای جهان نداریمابوالفضل جلیلی درباره راهکارهای مطلوب برای رسیدن به بازارهای جهانی گفت قبل از هر کاری فیلمسازان با فیلمهای خوب میتوانند پخش کننده پیدا کنند و در بازارهای جهانی مطرح شوند بسهم هيچِ سينماي ايران از جداسازي بخش بينالملل جشنواره فجر
سهم هيچِ سينماي ايران از جداسازي بخش بينالملل جشنواره فجر نویسنده مصطفي شاهكرمي روز گذشته مراسم اختتاميه بخش بينالملل سي و سومين دوره جشنواره فيلم فجر در تالار وحدت برگزار شد اختتاميه بخش بينالملل جشنواره سي و سوم فيلم فجر در سكوت رسانهاي و بدون كمتريکنایه سفیر فرانسه در هند به جشنوارههای سینمایی جهان/هیچ جشنوارهای قادر به رقابت با جشنواره کن نیست
کنایه سفیر فرانسه در هند به جشنوارههای سینمایی جهان هیچ جشنوارهای قادر به رقابت با جشنواره کن نیستسفیر فرانسه در هند روز گذشته جشنواره کن را بهترین جشنواره سینمایی جهان معرفی کرد و گفت هیچ جشنواره سینمایی در دنیا حتی جشنواره برلین قادر به رقابت با جشنواره کن نیست به گزارش خاعلام عناوین فیلمنامه های سینمایی منتخب جشنواره بین المللی شهر
راهیابی 20 طرح فیلمنامه سینمایی در بخش مسابقه جشنواره شهر اعلام عناوین فیلمنامه های سینمایی منتخب جشنواره بین المللی شهر 20 فیلمنامه به پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر راه یافتند به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای پنجمین جشنواره بینکیانوش عیاری یکی از داوران مسابقه بزرگ عکاسان سینمای ایران
کیانوش عیاری یکی از داوران مسابقه بزرگ عکاسان سینمای ایران کیانوش عیاری مرتضی پورصمدی و تورج اصلانی داوران مسابقه بزرگ عکاسان سینمای ایران شدند حافظ احمدی رئیس انجمن عکاسان سینمای ایران در گفتوگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت امسال برای اولین بار مسابقه و جشن ببازیگران آینده دار سینمای ایران از نگاه استاد نصیریان
معرفی استعدادهای سینمای ایران بازیگران آینده دار سینمای ایران از نگاه استاد نصیریان علی نصیریان معتقد است میتوان در میان نسل جدید بازیگری استعدادهایی یافت که آیندهای درخشان پیش رو دارند به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز این بازیگر پیشکسوت این روزها فیلم سینمایی «ایران برگنگاه ستاره سینمای دهه 60 به فیلمهای کمدی / لوسبازی و شوخی سطحی جای طنز را گرفته است
نگاه ستاره سینمای دهه 60 به فیلمهای کمدی لوسبازی و شوخی سطحی جای طنز را گرفته است فرهنگ > سینما - بازیگر فیلم سینمایی رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داودی معتقد است سینمای کمدی در ایران به سوی پرتگاه میرود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بیژن امکانیان که این روبکرترین اثر ادبی سینمایی منتشر میشود
بکرترین اثر ادبی سینمایی منتشر میشود خبرگزاری پانا کتاب ˝مهندسی سینما برنامه ریزی و دستیاری کارگردان به عنوان مدیریت فرآیند و کنترل پروژههای فیلمسازی˝به قلم ˝حامد پوراسفندیانی˝ در آینده نزدیک منتشر میشود ۱۳۹۴ سه شنبه ۸ ارديبهشت ساعت 09 44 به گزارش سرویس فرهنگی پانا &کیانوش عیاری یکی از داوران مسابقه بزرگ عکاسان سینمای ایران شد
کیانوش عیاری یکی از داوران مسابقه بزرگ عکاسان سینمای ایران شد کیانوش عیاری مرتضی پورصمدی و تورج اصلانی داوران مسابقه بزرگ عکاسان سینمای ایران شدند حافظ احمدی رئیس انجمن عکاسان سینمای ایران در گفتوگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت امسال برای اولین بار مسابقه و جشارکستر ملي از هيچ هنرمندي دعوت به کار نکرده است
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۰ ۲۰ق ظ ارکستر ملي از هيچ هنرمندي دعوت به کار نکرده است موج- بنياد رودکي اخبار مربوط به همکاري استادان و هنرمندان موسيقي ايراني با ارکستر موسيقي ملي را تکذيب کرد به گزارش خبرگزاري موج خبر همکاري برخي از چهرههاي موسيقي ايران با ارکستر سمفونيک ملي ايران چند رانتخاب «مهري شيرازي» به رياست هيأت مديره صنف آموزشگاههاي سينمايي
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۰ ۱۲ق ظ انتخاب مهري شيرازي به رياست هيأت مديره صنف آموزشگاههاي سينمايي موج - سخنگوي صنف آموزشگاه هاي سينمايي کشور اظهار داشت خانم مهري شيرازي رياست هيأت مديره جديد صنف آموزشگاه هاي سينمايي کشور را بر عهده گرفت به گزارش خبرگزاري موج محسن ملکي سخنگوي صنفمهمترین عناوین اخبار فرهنگی در روز نهم اردیبهشت دست داشتن انگلستان در تلفات 5 تا 12 میلیون ایرانی/عید فطر
مهمترین عناوین اخبار فرهنگی خبرگزاری فارس در روز نهم اردیبهشتدست داشتن انگلستان در تلفات 5 تا 12 میلیون ایرانی عید فطر رستاخیز بهپا میشود مبارزات فدائیان اسلام در شهرک سینمایی غزالیشناسنامهدار شدن مداحان برگزاری دومین دادگاه رئیس عرفان ضاله حلقه جدیدترین تصاویر از سریال معمای- سینمای ایران جهانی است
کارگردان سینمای چین سینمای ایران جهانی است تهران - ایرنا - کارگردان چینی فیلم نور جمعه حاضر در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت سینمای ایران نه تنها قدرت مطلق در منطقه خاورمیانه بلکه سینمایی جهانی و بین المللی است بایان رال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمارقابت ۳۰ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره «شهر»
رقابت ۳۰ فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر شناسهٔ خبر 2569919 - چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۲ هنر > سینمای ایران ۳۰ فیلم سینمایی در بخش سینمای ایران پنجمین جشنواره بین المللی شهر رقابت می کنند به گزارش خبرگزاری مهر ۳۰ فیلم سینمایی منتخب تولیدات سینمایی از سا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها