تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804374449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کانون وکلا بايد از جايگاه رفيع و باارزش وکالت مواظبت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۶ب.ظ)
امام جمعه خرم آباد: کانون وکلا بايد از جايگاه رفيع و باارزش وکالت مواظبت کند موج - خرم آباد - امام‌ جمعه خرم‌آباد با بيان اين‌که اهميت مقام و‌کالت در اقامه حق و تأمين عدالت است، گفت: کانون وکلا بايد از جايگاه رفيع و باارزش وکالت مواظبت کند.
به گزارش خبرگزاري موج از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‌ فقيه در استان و امام‌ جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز، 16 ارديبهشت‌، در بيست و چهارمين اجلاس اتحاديه سراسري کانون‌هاي وکلاي دادگستري ايران که در سالن همايش‌هاي بانک صادرات در حال برگزاري است، گفت: اولين مطلبي که خداوند به پيامبران الهي مأموريت داده است اين است که حق را در جامعه اقامه کنند.
وي با بيان اين‌که اگر بخواهيم به جايگاه و اهميت وکالت پي ببريم بايد به اين نکته توجه کنيم که خداوند به پيامبران مأموريت داد تا حق را اقامه کنند، افزود: فلسفه حکومت و فلسفه خلافت چيزي جز اقامه حق و دفع باطل نيست.
ميرعمادي با بيان اين‌که بهترين موعظه خداوند اجراي عدالت است به مضمون آيه 58 سوره نساء که مي‌فرمايد: «إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ إِنَّ اللّهَ نِعِمَّا يَعِظُکُم بِهِ إِنَّ اللّهَ کَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا»، اشاره کرد و ادامه داد: در اين آيه آمده است خدا به شما فرمان مي‌‏دهد که سپرده‌‏ها را به صاحبان آن‌ها رد کنيد و چون ميان مردم داورى مي‌‏کنيد به عدالت داورى کنيد در حقيقت نيکو چيزى است که خدا شما را به آن پند مي‌‏دهد خدا شنواى بيناست.
نماينده ولي ‎فقيه در استان لرستان خطرناک‌ترين دشمن براي انسان را هواي نفس دانست و افزود: هواي نفس انسان را از راه خدا بيرون مي‌کند هواي نفس هم خدا را از انسان مي‌گيرد و هم قيامت را اين در حالي است که هواي نفس موجب سلب شدن توحيد از انسان مي‌شود و باور معاد را از انسان مي‌گيرد.
امام‌جمعه خرم‌آباد با بيان اين‌که اهميت مقام وکالت در اقامه حق و تأمين عدالت است، تصريح کرد: وکالت براي اين است که انساني که توانايي دفاع از خود را ندارد، ديگري از او دفاع کند کمااينکه ثواب احقاق حق در يک پرونده برابر با چهل روز رحمت بر اهل زمين است.
وي افزود: وکيل به‌دنبال عدالت است، به‌دنبال حاکميت قانون و مقررات است البته بايد دانست که در فقه، مسئله وکالت و وکيل يک جايگاه رفيع دارد که اين جايگاه منتسب به نبي يا وصي است.
ميرعمادي گفت: کانون وکلا بايد از جايگاه رفيع و باارزش وکالت مواظبت کند زيرا وجدان الهي وکلا اقتضا مي‌کند که مدافع حق باشيم و نبايد خداي ناکرده در جايي باطل را حق جلوه دهيم و يا راهي براي تضييع حق‌الناس پيدا کنيم.
نماينده ولي ‎فقيه در لرستان با بيان اين‌که کانون وکلا نبايد تحت سيطره کسي باشد و با شهامت دفاع از حق را داشته باشد، افزود: استقلال کانون وکلا به اين است که وکيلي هرگاه حق را تشخيص داد بتواند بدون دغدغه از حق دفاع کند.
امام‌جمعه خرم‎آباد نظارت جدي کانون وکلا را ضروري دانست و اضافه کرد: کانون وکلا بايد از جايگاه رفيع وکالت مواظبت کند، مانع آسيب آن شود کمااينکه اتحاديه وکلا مي‎بايست در مورد شرايط وکيل و صلاحيت آن به‌طور جدي دقت کند.
وي سياسي شدن وکلا را خطري براي آن‌ها دانست و گفت: بايد کانون وکلا در جايگاه نبي و وصي ببينيم زيرا تجسم عدالت است و مي‌تواند يک پشتيبان و کمک‌کار قوه قضائيه براي برپايي عدالت و حق باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن