محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843506925
«توسعه وتضاد» در تبیین قبل و بعد انقلاب دچار نگاه دوگانه است
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آزاد ارمکی در نشست بررسی کتاب توسعه و تضاد:
«توسعه وتضاد» در تبیین قبل و بعد انقلاب دچار نگاه دوگانه است
شناسهٔ خبر: 2567978 - دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها
آزاد ارمکی گفت: در این کتاب نگاه دو گانه ای درباره توسعه در قبل و بعد از انقلاب وجود دارد. من همچنان مدافع رفیع پور هستم. او اصرار دارد بر اینکه جامعه شناسی را به جای ضد قدرت بودن با نظام آشتی دهد. به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست از سلسله نشست های نقد و بررسی آثار دکتر فرامرز رفیع پور به کتاب توسعه وتضاد اختصاص داشت که با حضور عباس عبدی و تقی آزاد ارمکی برگزار شد.تقی آزاد ارمکی در ادامه این نشست گفت: دو نوع نگاه میتوان به رفیع پور داشت؛ اول اینکه رفیع پور را در کلیت فضای جامعه شناسی ببینیم که بخشی از جامعه شناسی ایران را تحت عنوان جامعه شناسی تجربی با ضعف ها و قوت های خودش تحت تأثیر قرار داده و یکی هم اینکه او را با تک تک آثارش ارزیابی کنیم. تعبیر من درباره رفیع پور این است که وی در یک اوضاع نابسامان جامعه شناسی ایران آمد که دانش جامعه شناسی در حد کتاب مبانی و اصول جامعه شناسی مرحوم دکتر طبیبی بود و کتاب نظریه ها هم در حد کتاب نظریه دکتر انصاری و یکی دوتا کتاب نیمه کار دیگر هم بود ولی کار جدی در جامعه شناسی وجود نداشت.وی گفت: فکر می کنم کتاب کندو کاوهای رفیع پور کار بسیار خوبی در روش بود که منشأ یک سری بحث های جدی در روش های جامعه شناسی شد و یک جمعیتی را در شهید بهشتی علاقه مند به ایشان کرد و ایشان هم در دانشگاه شهید بهشتی با سازماندهی جمع دوستانی که داشت می شود گفت که به نوعی در رقابت با دانشگاه تهران کار می کرد. بنابراین از این باب یعنی بازی جامعه شناسی، او در ارتقاء بخشی فضای جامعه شناسی تأثیر گذار بوده است و به هر حال در هر سرنوشتی که جامعه شناسی در ایران دارد، او سهمی دارد.آزاد افزود: نکته دیگر حالات و خلقیات رفیع پور است. می دانید که حالات و خلقیات ایشان ویژه است و شاید کسی دیگر در این زمینه نداشته باشیم. هم به لحاظ سخت گیری برخود و هم با رقیبش. در آن دوران یک تعبیری بود و معمولاً به ایشان می گفتند پروفسور رفیع پور و خود ایشان هم میل داشت که از او تعبیر به پروفسور رفیع پور بشود. که خود همین هم بیشتر جار و جنجال بیشتری در جامعه شناسان ایجاد کرده بود. به نظرم خلقیات ایشان هم در یک جاهایی مفید بود چرا که دوستان ما در جامعه شناسی ایران همیشه موضعشان عوض می شده و اصرار و پافشاری رفیع پوردر موضعش کمک بسیار شایانی به جامعه شناسی کرده است.وی تأکید کرد: تعبیر من از ایشان یک جامعه شناس تجربی است البته نه جامعه شناسی تجربی با همه ضعف هایی که جامعه شناسی تجربی دارد. جامعه شناسی تجربی نه از نوع جامعه شناسی تجربی بوردیویی آن بلکه جامعه شناسی آمریکایی و نه باز هم سنت آمریکایی که بیشتر به مسأله می پردازد و سعی می کند بر اساس اطلاعات و آمار تحلیل هایی ارائه بدهد و بیشتر هم مربوط به نظام ادرای و نظام قدرت است. ایشان در این گونه فضایی زندکی می کند و به همین دلیل خیلی دغدغه تئوریک ندارد و جامعه شناسی اش جامعه شناسی ضد تئوری است.آزاد ارمکی یادآور شد: من وقتی از لحاظ نظری به کتاب توسعه و تضاد نگاه می کنم متوجه می شوم که کتاب ایراد دارد و با مجموعه فضاهای نظری کار ندارد. همه جامعه شناسان با یک نظریه و سنت فکری و دغدغه های نظری و یا تأملات نظری کار می کنند. فکر می کنم این نگاه دائره المعارفی به نظریه های جامعه شناسی فقط در جامعه شناسی ایران ساری و جای است و همچنان هم هست و فکر می کنم که حالا حالا ها هم رخت بر نخواهد بست الا اینکه ما یک حمله بنیادی از نوع مهندس عبدی به این حوزه داشته باشیم و این همه بار مفهومی که در جامعه شناسی وجود دارد را تخلیه کنیم. این کتاب اینگونه مشکلی از لحاظ نظری دارد.وی در ادامه گفت: با وجود اینکه رفیع پور به بحث های نظری اعتقاد ندارد اما در این کتاب گرفتار کار نظری به معنای دائره المعارفی آن شده است و در نهایت به یک مدل تحلیلی میرسد. مدل تحلیلی آن می شود مجموعه همه چیزهایی که در چارچوب های نظری جاری و ساری هست که البته اینها اتفاقاً در کار پژوهش به او کمکی نمی کند اما در کتاب هست و او را گرفتار کرده است. این استاد دانشگاه به بحث های کتاب درباره انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی به آن اندازه پدیده پیچیده ای نیست و اصلاً هیچ پدیده اجتماعی در ساحت تحلیلش پیچیده نیست. چراکه وقتی می گوییم پیچیده است یعنی غیر قابل شناخت است. تقریباً یک همچنین نگاهی در پشت نگاه به انقلاب اسلامی وجود دارد. وقتی که شما می خواهید پدیده را پیچیده کنید مدل بزرگ و پیچیده نیاز دارید. اما اگر دست برداریم و کاری که جامعه شناسان به معنای درست کلمه کرده اند این است که یک پدیده اجتماعی را با یک ساحت از پدیده اجتماعی دیگری توضیح بدهند تا اینکه آن را تبیین کنند. ما با همچنین چیزی در انقلاب اسلامی مواجهه نیستیم.وی با اشاره به نظریات موجود درباره انقلاب و همچنین نگاه های تجربی درباره انقلاب اسلامی گفت: کاتوزیان هم وقتی درباره انقلاب اسلامی سخن می گوید دچار یک فهم ایدئولوژیک میشود. این مشکل در اینجا وجود دارد. بعد در قسمت اول کتاب که عنوان آن توسعه و تضاد است که خود این عنوان همین کتاب به لحاظ مفهومی قابل تأمل و بحث است. کوششی در جهت تحلیل انقلاب اسلامی و مسائل اجتماعی آن. کتاب دارای چهار بخش است که ابتدا انقلاب اسلامی تحلیل می شود و بعد می رود یک دوره تاریخی تا سال ۶۷ و بعد ۷۵ و بعد از آن بحث جمع بندی است.وی گفت: یک ساده سازی در کتاب وجود دارد که به عنوان فرضیه اصلی در کتاب مطرح می شود. فرضیه این است که اقداماتی که درجهت توسعه در ایران اتفاق افتاد موجب مجموعه تعارضاتی شد که نتیجه اش به انقلاب منجر شد. قرار است که تحلیلی از نوع تحلیل نوسازی صورت بگیرد. این کتاب به شدت بوی نوسازی می دهد اما اساساً ضد توسعه است. تفکرش ضد نوسازی و توسعه است. چرا که تحلیل ها به گونه ای به پیش می رود که عمل مدرنیزاسیون را مستقیم یا غیر مستقیم توضیح نمی دهد که از درون آن نهایتاً حادثه ای به نام انقلاب اسلامی دربیاید.وی در ادامه گفت: از طرفی وقتی به مسائل اجتماعی ایران می رسد آنجا نگاه ضد توسعه دارد. آنجا انقلاب اسلامی محصول توسعه می شود و بعد خود توسعه یک عاملی برای از هم پاشاندن و مشکلات دیگری است که دست آخر از آن انقلاب بیرون نمی آید و اگر این فرایند بخواهد ادامه پیدا کند ما باید دچار یک انقلاب دیگری بشویم در صورتیکه دچار یک کجروی های جدیدی می شویم و یک نابسامانی جدید تولید می شود. اما چه چیزی انقلاب اسلامی را دچار انقلاب نمی کند؟ به خاطر روحانیت، دین و مشارکت مردم و امثال آن است درصورتیکه همه این متغیر ها را ما در ساحت قبل از انقلاب اسلامی نیز پیدا می کنیم.وی افزود: در این کتاب نگاه دو گانه ای بین توسعه و بحران قبل و بعد از انقلاب وجود دارد که مجموعه بحث ها را تعارض آمیز کرده است. یک چیز هایی می توانست کتاب را بهتر کند ابتدا اینکه آمار را غیر گزینشی انتخاب کرده اند. در ابتدا مسأله فهم تاریخی در پدیده ای مانند انقلاب اسلامی در ایران در کتاب است و در واقع کتاب ضد تاریخی است و به تعبیری فهم تاریخی در کتاب جاری و ساری نیست. همچنین فهم اقتصادی و تحلیل اقتصادی قدرتمندی هم در آن وجود ندارد در صورتی که هر دوی این ها باید انجام شود.وی ادامه داد: ساده ترین و قابل دسترس ترین آدم در این زمینه اینگلهارت است که اتفاقاً در این کتاب هم خیلی در باب تغییر ارزش ها از او استفاده شده است. اندیشه اینگلهارت دقیقاً یک چنین معنایی را می گوید. برپایه یک نظام مدرن که به لحاظ اقتصادی در درون آن اتفاقاتی رخ می دهد. آنجاست که ماجرای ارزش ها اتفاق می افتد. این کتاب می خواهد این جور چیزی بگوید. اما کمتر به ماجرای اقتصادی به معنای تحلیل اقتصادی آن اهمیت داده می شود. اگر دو اتفاق می افتاد این کتاب می توانست بهتر از این باشد و ارتقا یابد. یکی ورود نگاه تاریخی و دیگری نگاه اقتصادی.وی در ادامه با اشاره به منابع و مأخذ کتاب گفت: درباره منابع، ایشان مختار بوده که منابعش را انتخاب کند اما در کار تاریخی در ابتدا باید تکلیف منابع روشن شود که در این کتاب تکلیفشان به لحاظ روشی معلوم نیست. مسأله دیگر این است که رفیع پور تجربه های شخصی اش را در کتاب زیاد استفاده کرده است که در بین جامعه شناسان ما کمتر دیده می شود و دانشجویانش را جمع می کرد و به بازار می رفت. در بین جامعه شناسان ایران یکی دکتر صدیق بود که دانشجویان ما را به حوزه آسیب شناسی می برد و دیگری دکتر رفیع پور است که بچه ها را به بازار می برد.آزاد تاکید کرد: باید بگویم که یادداشت های ایشان مربوط به شرایطی است که وقایع اجتماعی در آن به وقوع می پیوست است که من اسم آن را حضور و تأملات خود محقق می گذارم اما در جایی اینها با هم پیوند نخورده است. یعنی به لحاظ روشی پیوند بین تجربیات شخصی محقق و اطلاعاتی که وجود دارد انجام نشده. به تعبیر وبر تأمل شما به شما کمک می کند که چه ساحت اجتماعی را برجسته کنید. اشکال این کتاب این است که اینها را با هم هم عرض می کند. این فقدان سنت جامعه شناسانه در جامعه شناسی ایران وجود دارد. اینجاست که سنت ایرانی با انبوهی از کارهای پژوهشی و...که انجام شده به ما کمکی نمی کند که یک ساحت جدید جامعه شناسانه را پیدا کنیم.آزاد تصریح کرد: دکتر رفیع پور از یک تعهد جامعه شناسانه سخن می گوید، شبیه تعهد پزشک به بیمار و از یک ساحت آسیب شناسانه سخن می گوید که این ریشه از تعهد خود او به جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی وجمهوری اسلامی دارد که متعهد مانده و تا کنون هم بر آن مانده و خواهند ماند. دکتر رفیع پور را جریان جاری علوم اجتماعی راه نمی دهد و با او مقابله می کند که این حق اوست و به نظرم ازاین بابت قابل دفاع است تا قابل نقد.این استاد جامعه شناسی گفت: کتاب کنایه کم دارد و از بی اخلاقی و بهتان و متهم کردن به دور است. شبیه سازی جامعه شناسی و پزشکی هم به نظرم از جامعه شناسی تجربی بیرون می آید که می خواهد مشکلات و آسیب های اجتماعی را دربیاورد. این است که این کتاب در تحلیل انقلاب اسلامی شاید تحلیل های آسیب های اجتماعی باشد. وقت کمی بر روی فهم انقلاب اسلامی گذاشته می شود و بیشتر به جامعه ایرانی و مسائل ایرانی با مرکزیت عمل دولت و حوزه سیاسی پرداخته می شود. دقت مفهومی به لحاظ ژئوسوسیولوژیک آن در برخی از جاها وجود ندارد. مثلاً در یک جایی از طبقه به عنوان قشر یاد می شود و دکتر رفیع پور انتخاب می کند و از طبقه اصلاً یاد نمی کند. یا نوسازی و توسعه را ایشان انتخاب می کند. اما این انتخاب نیاز به یک توضیح دارد که چرا اینها انتخاب می شود.وی در پایان یادآور شد: من همچنان از مدافعان دکتر رفیع پور بودم و هستم و امیدوارم بمانم و آن به دلیل سهمی است که او با همه ضعف ها در پژوهش اجتماعی دارد. او اصرار دارد بر اینکه جامعه شناسی را به جای انتقادی و ضد قدرت و ضد دولت بودن با نظام آشتی دهد و خودش هم تا جایی که توانسته سعی کرده است در ساماندهی حوزه علوم اجتماعی عمل کند.نقد جامعهشناختی چیست؟ و چه ویژگیها و شرایطی دارد؟دکتر رحیم محمدی در بخش پایانی این نشست با ذکر نکاتی درباره جامعه شناسی و روش های موجود در آن گفت: این نشستها و پنلها در راستای همایش جامعهشناسان ایرانی و جامعه ایرانی برگزار میشود که از یک سو به بزرگداشت جامعه شناسان ایرانی می پردازد و از سوی دیگر به نقد جامعه شناختیِ آثار جامعهشناسان و مفاهیم و نظریه های آنان پرداخته میشود. در این نشستها و پنلها سعی میشود جامعهشناسی، نقد جامعه شناسانه شود، نه نقد فلسفی، نه نقد روانشناختی و نه نقد سیاسی و نه نقد ایدئولوژیک.وی تأکید کرد: نقد جامعه شناسانه از یک سو با استناد به امر اجتماعی و واقعیت اجتماعی و از سوی دیگر با مرجعیت تفکر جامعه شناختی صورت میگیرد. به عبارت دیگر امر اجتماعی و بینش جامعه شناختی دو معیاری هستند که نقد جامعه شناختی را راهبری میکنند؛ اما نقدهای غیر جامعه شناختی از جامعه شناسی، غالباً در ساحتهای دیگری رخ میدهند. نقد، شریک شدن در تفکر جامعه شناس است. نقد بازتولید تفکر است. نقد نوعی قضاوت و داوری علمی در باب اثر و مفاهیم و نظریه است. این نوع نقد، نقدی اثباتی و کمک کننده است نه در صدد نفی و طرد. وی تأکید کرد: نتیجه چنین نقدی رشد و اصلاح جامعه شناسی و جامعه شناس و جامعه است. در واقع نقد جامعهشناسانه حداقل شامل نقد دو عرصه است: ۱ـ نقد جامعه ۲- نقد علم و معرفت. یک نقد جامعهشناختی (در عرصه علم و معرفت) حداقل شامل همکاری چهار عنصر کلیدی زیر است:۱ـ اثر علمی / مفاهیم / نظریه۲ـ منتقد اجتماعی/ جامعهشناس منتقد۳ـ امر اجتماعی/ تشخیص رابطه بین اثر و جامعه در یک دوره معین.4- علم جامعه شناسیوی افزود: در این مرحله منتقد از یک سو به دنبال بررسی میزان انعکاس تصویر جامعه در اثر و نظریه است. از سوی دیگر در صدد ارزیابی نوع تبیین و رویکردی است که واقعیت اجتماعی و امر اجتماعی را توضیح داده است. در سویه سوم در صدد توضیح ویژگیهای فکری و اجتماعی دورهی نگارش اثر جامعه شناختی است.در نتیجه منتقد در صدد پاسخ دادن به پرسشهای زیر است:۱ـ مؤلف (یا جامعه شناس) به چه میزان موفق شده است با بینش و معرفت جامعهشناختی امر اجتماعی را توضیح دهد؟۲ـ چرا پارهای خطاها از مشخصات آثار جامعه شناختی یک دوره معين است؟ ماهيت و انواع این خطاها چیست؟۳ـ امر اجتماعی و قانونمندیهای اجتماعی به چه میزان در اثر جامعهشناختی منعکس شده است؟ یا به عبارت دیگر تصویر جامعه به چه میزان در اثر جامعه شناختی بازنمائی شده است؟۴ـ چگونه میتوان در اصلاح و رفع پارهای از خطاها کوشید؟وی در بیان چهارمین ویژگی گفت: در این مرحله رابطه بین اثر و علم جامعهشناسی مورد ارزیابی قرار میگیرد و منتقد در صدد پاسخ دادن به پرسشهای زیر است:۱ـ اثر مؤلف یا مفهوم و نظریه مذکور چگونه موجبات رشد یا توقف علم (جامعه شناسی) را فراهم آورده است؟۲ـ اثر جامعه شناختی یا مفهوم و نظریه مذکور چه پیامدها و نتایجی در جامعه شناسی و اجتماع علمی و حتی جامعه داشته است؟
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]
صفحات پیشنهادی
«توسعه وتضاد» فاقد انسجام و چارچوب تئوریك است
عبدی در نشست بررسی کتاب توسعهوتضاد توسعه وتضاد فاقد انسجام و چارچوب تئوریك است شناسهٔ خبر 2567332 - دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷ ۲۲ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها عباس عبدی گفت كتاب توسعه و تضاد فاقد انسجام و چارچوب تئوریك و فاقد لحن علمی و بیطرفانه است اهمیت دادنآیا کودکان در قیامت دچار عذاب می شوند؟
پرسمان آیا کودکان در قیامت دچار عذاب می شوند کودکان امت محمد ص در روز قیامت در زیر عرش در کنار حوض های بهشتی جمع می شوند به گزارش سرویس دینی جام نیوز یکی از سوالات مطرح در خصوص قیامت اینکه آیا بچه هایی که در سنین کودکی از دنیا می روند بعد از مردن دچار عذاب مینقد و بررسی بندهای پیشنهادی به برنامه ششم توسعه
انجمن جامعه شناسی ایران برگزار میکند نقد و بررسی بندهای پیشنهادی به برنامه ششم توسعه شناسهٔ خبر 2560615 جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶ ۰۳ دین و اندیشه > اندیشکده ها نقد و بررسی بندهای پیشنهادی به برنامه ششم توسعه در خصوص عدالت و توسعه آموزشی به همت انجمن جامعه شناسی ایران برگزپوستر اولین روز زن بعد از انقلاب + تصویر
پوستر اولین روز زن بعد از انقلاب تصویر تصویر زیر پوستر رسمی حزب جمهوری اسلامی به مناسبت اولین روز زن پس از پیروزی انقلاب سال 1358 است منبع پارسینه چهارشنبه 02 ارديبهشت 1394 ساعت 14 22مطهریخوانی، چرا و چگونه؟/ تحلیل رهبر انقلاب ازمیراث معرفتی مطهری
مطهریخوانی چرا و چگونه تحلیل رهبر انقلاب ازمیراث معرفتی مطهری شناسهٔ خبر 2566311 - شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۶ دین و اندیشه > اندیشمندان رهبر انقلاب در بیاناتی درباره اهمیت آثار شهید مطهری می فرمایند اگر بنده میخواستم برنامهی حوزه علمیهی قم را بنویسم بلاشک یکی ازدعایی که آیت الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند
سخن بزرگان دعایی که آیت الله بهجت خواندن آن را به رهبر انقلاب توصیه کردند مرحوم آقای بهجت میفرمودند این دعا را زیاد بخوانید یَا اللهُ یَا رَحمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّت قَلبِی عَلَی دِینِکَ به گزارش سرویس دینی جام نیوز حضرت آیت الله العظمی خامنهابدترین کسب ها در نگاه اسلام
کلام روز بدترین کسب ها در نگاه اسلام کسب هایی هستند که بنابر آموزه های دینی نه تنها به آنها توصیه نمی شود بلکه بدترین کسب ها بوده و عامل خود را به شقاوت مبتلا می کنند به گزارش جام نیوز ربا و رباخواری بشدت در دین اسلام نهی شده و تا جایی این عمل مذموم است که بنابر روایتی از حضرتاستفتائات رهبر انقلاب درباره اعتکاف منتشرشد |اخبار ایران و جهان
استفتائات رهبر انقلاب درباره اعتکاف منتشرشد در آستانه سیزدهم رجب و آغاز ایامالبیض و شروع مراسم اعتکاف پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI IR احکام مربوط به معتکفین را منتشر کرده است کد خبر ۴۹۶۲۵۶ تاریخ انتشار ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲ ۲۷ - 30 April 2015 در آستانه سیزدهم رجب و آغاز ایامتوصیههای رهبر انقلاب برای استفاده از فرصتهای معنوی ماه رجب+صوت
شستشوئى کن و آنگه به خرابات خرام توصیههای رهبر انقلاب برای استفاده از فرصتهای معنوی ماه رجب صوت شناسهٔ خبر 2538337 دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۸ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی دریافت 4 MB پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI IR در آستانه فرا رسیدن ماه رجب توصیههای رهبر ا- تبیین اندیشه امام راحل و رهبرانقلاب به دانش آموزان ازوظایف مهم معلمین است
تبیین اندیشه امام راحل و رهبرانقلاب به دانش آموزان ازوظایف مهم معلمین است شهرری- ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت تبیین اندیشه امام راحل و رهبر انقلاب به دانش آموزان از وظایف مهم معلمین است علی اصغر فانی روز چهارشنبه درمراسم ادای احترام به مقام شامخ امام راحل در حرم مطهررهبر فقیدمحسن رضایی: سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه اوایل خردادماه تقدیم رهبر انقلاب میشود
محسن رضایی سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه اوایل خردادماه تقدیم رهبر انقلاب میشود دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت پیسبینی میشود سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه کشور در ابتدای خردادماه امسال از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تقدیم رهبر معظم انقلاب شود به گزارش نامه نیوز محسن رضاییکتاب «توسعه و تضاد» نقد و بررسی میشود
کتاب توسعه و تضاد نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 2564020 سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۵ دین و اندیشه > اندیشکده ها کتاب توسعه و تضاد نوشته دکتر فرامرز رفیع پور توسط عباس عبدی و تقی آزاد ارمکی نقد و بررسی می شود به گزارش خبرگزاری مهر سلسله همایشهای جامعه شناسان ایرانی وعکس/ پوستر اولین روز زن بعد از انقلاب
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۴ عکس زیر پوستر رسمی حزب جمهوری اسلامی به مناسبت اولین روز زن پس از پیروزی انقلاب سال 1358 است به گزارش ایسنا این عکس را پارسینه منتشر کرده است انتهای پیامرهبر انقلاب: با وقاحت تهدید نظامی میکنند، بعد میگویند جمهوری اسلامی توان دفاعی نداشته باشد
تراز جمهوری اسلامی ایران هیچگاه این سخنان ابلهانه را نخواهد پذیرفت و ملت ایران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گیرد کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد همه دستگاهها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه باید آمادگی های نظامی و دفاعی و سازماندهی های رزمی و آمادگی های روحی خودبعد از ظهر امروز معاون توسعه روستایی رئیس جمهور عضو افتخاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات شد
بعد از ظهر امروزمعاون توسعه روستایی رئیس جمهور عضو افتخاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات شدمعاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور عضو افتخاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران شد به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران سید ابوالفضل رضوی طی نشستی که بعد از ظهر امقدیمیترین گوینده رادیو بعد از انقلاب کیست؟
۷۵ سالگی رادیو با مهران دوستی قدیمیترین گوینده رادیو بعد از انقلاب کیست تاریخ انتشار جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 15 17 | شماره خبر 1917703572895088801 تعداد بازدید 0 پ پ مهران دوستی گفت برخی معتقدند من قدیمیترین گوینده رادیو بعد از وقوع انقلاب اسلامی هستم و البته باید بگویولایت فقیه از دستاوردهای بزرگ انقلاب است
یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴ ۳۳ آیتالله نوریهمدانی ولایت فقیه را یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی خواند و گفت امام ره با این انقلاب ابعاد مختلف اسلام را شناساند و آنها را به عرصههای زندگی مردم بازگرداند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه یزد این-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها