واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: احسن القصص ماه رجب
برخي از مردم مکه در سايه کعبه نشسته بودند، ديدند بانوئي باوقار و حيا و متانت به گرد کعبه آمد و خود را به ديوار ملتزم ساخت و گفت خداوندا، به حق آن کسي که اين خانه را ساخت و به حق اين خانه ولادت اين کودک را در وجودم آسان گردان
کد خبر: ۴۹۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵ - 30 April 2015
سيدرضا اکرمي در مردک سالاری نوشت:
1- شش ماه از ماههاي قمري «محرم تا جمادي الثاني» سپري ميشود و «ماه رجب» آغازميگردد، ولي ماهي ويژه که يک کتاب، اعمال «روزه، اعتکاف، زيارت، دعا و انفاق، مواليد و شهادات» دارد، بهنظر ميرسد همانگونه که قرآن مجيد «احسنالقصص» دارد و داستان «يوسف صديق» را شرح ميدهد و با خود تابلوي «عبرت و رحمت و هدايت» دارد، در ماه رجب نيز «احسنالقصص» داريم و آن ولادت «مرد نامتناهي، انسان مافوق ، فوق انسانها، صوت العداله الانسانيه» علي بنابيطالب مولود کعبه ميباشد که «اختصاص و انحصار» را با خود همراه دارد.
رسول اعظم به حضرت فرمود، امتيازاتي داري که من ندارم «فاطمه همسر تو، دختر پيامبر، پدر حسنين سرور جوانان بهشتي، ولادت در کعبه و پدر همسري چون من».
2- برخي از مردم مکه در سايه کعبه نشسته بودند، ديدند بانوئي باوقار و حيا و متانت به گرد کعبه آمد و خود را به ديوار ملتزم ساخت و گفت خداوندا، به حق آن کسي که اين خانه را ساخت و به حق اين خانه ولادت اين کودک را در وجودم آسان گردان، ناگهان «ديوار شکافت»، «فاطمه بنت اسد» به درون خانه فرا خوانده شد و سه شبانه روز ميهمان خانه کعبه گشت.
اين منظره، مکيان را به خود مشغول ساخت و اين قصه «نقل محافل» شد که پس از سه روز او از همان ديوار شکافته شده با معجزه الهي، در حالي که نوزادي «قنداق شده» در بغل داشت به ميان مردم برگشت و بر خانه «ابوطالب» وارد شد و ندائي آسماني، نام اين مولود را «علي» اعلام فرمود و اين مولود بر تارک عالم درخشيد و صد البته بعدها «علي مظلوم» لقب يافت «ياعلي انت المظلوم من بعدي» و اکنون نيز در زادگاه خود مظلوم ويژه است و «رکن مستجار» قسمت متبرک خانه کعبه است.
3- مولود کعبه «علي عليهالسلام» چون مولود مکه «رسول خدا» شصت و سه سال زيست و کارنامه ويژه يافت، و احسن القصص در تاريخ اسلام ناب محمدي(ص) شد، چون «جامع اضداد» ميباشد که از سوئي «طهارت و قداست و عصمت و معرفت و عدالت» را در حد اعلاي مرتبه و رتبه دارد و از سوي ديگر «خوارج» وي را کافرعنوان دادند و خواستند از «گناه ناکرده» توبه کند و النهايه قرباني کينه همين خوارج شد و در حال نماز و محراب نماز به شهادت «مات علي و الصلوه بين مکيه» رسيد و معاويه در دستگاه تبليغاتي وي را «تارک الصلوه» خواند.
مولود کعبه عنوان «عليمع القرآن و القرآن مع علي حيثما دار» را دارد و تجسم عيني قرآن در صفاتي چون «ايمان، اخلاق، ايثار، ادب، شجاعت، جهاد و دفاع، وفاداري و وقادار، پارسائي و آراستگي» ميباشد و از سوي ديگر شديدترين دشمنيها را از ناحيه «کفار، مشرکين، منافقين، ناکثين، قاسطين، مارقين» با خود دارد و قاتل وي عنوان «اشقيالاشقياء» را دارد که در هنگام تبريک خلافت وي بهترين اوصاف را براي حضرت گفته بود.
4- رسالت کنوني «شيعيان» و هر انسان «علي شناس» چيست، به نظر ميرسد، جملهاي از نامه 53 نهجالبلاغه به عثمانبن حنيف انصاري، راهنمائي بايسته و شايسته باشد، حضرت فرمود شما نميتوانيد چون من «اينگونه ساده زيست، در لباس و خوراک» باشيد ولي مرا در اين موارد «ولکن اعينوني بورع و اجتهاد و عفه وسداد» ياري کنيد « و علي گونه شويد» يک مربع است اين راهنما و سند چشمانداز، در تاريخ اين مربع «ورع» است که حتي در جلال خدا نيز مراقب باشيم که، «في حلالها حساب» و سخت کوش باشيم براي خدمترساني و آباداني جهان و جامعه، که «اجتهاد» بذل الموجود است و استفراغ الوسع، و «عفت و عفاف» در خواستن و حفظ کردن را ضلع ديگر مربع بدانيم و النهايه «سداد» که سخن محکم «قولوا قولا سديدا» بگوئيم و اراده محکم داشته باشيم و در دانش و بينش و کوشش قاطع و قوي باشيم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تابناک]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]