تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816161153
در سالمرگ مردی که زیاد میدانست
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
«آلفرد هیچکاک»، کارگردان افسانهای سینمای جهان و خالق آثار برجستهای در ژانر روانشناسانه و وحشت، مردی بود که ترسهای ما را به خوبی میشناخت و آنها را دستمایه ساخت فیلمهای پرتعلیق و دلهرهآور خود میکرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «سر آلفرد جوزف هیچکاک»، فیلمساز صاحبنام و تاثیرگذار انگلیسی و پیشگام تکنیکهای بدیع در ژانرهای تریلر روانی و تعلیق متولد سیزدهم اوت 1899 در لندن بود که روز 29 آوریل 1980 در سن 81 سالگی درگذشت. «هیچکاک» پس از یک دوره موفق فیلمسازی در زادگاهش انگلستان که هم فیلمهای صامت و هم فیلمهای صدادار را شامل میشد، به هالیوود پیوست و در سال 1956 با حفظ ملیت انگلیسی، شهروندی آمریکا را پذیرفت. او طی شش دهه فعالیت سینمایی، بیش از 50 فیلم بلند را کارگردانی کرد و شهرت فراگیرش را بهواسطه تبحر مثالزدنیاش در بهکارگیری عناصر دلهره، ترس و تعلیق بهدست آورد، چنانکه از او بهعنوان «استاد تعلیق» نام برده میشود. این کارگردان برجسته اولین فیلم خود را در سال 1922 در انگلیس با نام «شماره 13» آغاز کرد که البته نیمهتمام ماند. وی از سال 1939 عمدتا در آمریکا آثار خود را تولید و عرضه میکرد. در سال 1925 «مایکل بالکون» از شرکت فیلمسازی«گینزبورو پیکچرز» بود که این فرصت را به «هیچکاک» جوان داد تا اولین فیلم بلند خود را با عنوان «باغ تفرجگاه» در آلمان بسازد. «هیچکاک» اولین تجربه ساخت فیلمهای دلهرهآور را با فیلم «مستاجر» بهدست آورد. اکران این فیلم در انگلستان در سال 1927 با موفقیت چشمگیر و استقبال بینظیری از سوی مردم و منتقدین همراه شد و همچون دیگر فیلمهای نخستین «هیچکاک»، این فیلم نیز از تکنیکهای اکسپرسیونیست تاثیر پذیرفته بود که او آنها را مستقیما در آلمان فراگرفته بود.
در سال 1929 «هیچکاک» تصمیم گرفت دهمین فیلم خود را با نام «حقالسکوت» بسازد و درحالی که هنوز در مرحله تولید بود، استودیوی سازنده آن تصمیم گرفت تا آن را به اولین فیلم همراه با دیالوگ سینمای انگلیس بدل سازد. پس از ساخت فیلمهایی چون «مردی که زیاد میدانست» (1934) و «39 پله» (1935)، هیچکاک روند موفقیتهای خود را با ساخت فیلم «خانم ناپدید میشود» ادامه داد. «عقاب کوهستان»(1926)، «حلقه»(1927)، «همسر دهقان» (1928)، «قتل»(1930)، «ماری» (1931)، «غریب و غنی» (1931) و «مامور مخفی» (1936) دیگر ساختههای هیچکاک در این سالها بودند. وی در اوج موفقیت و شهرت به هالیوود پیوست و اولین فیلم آمریکاییاش را در سال 1940 با نام «ربکا» ساخت؛ هرچند داستان این فیلم در انگلیس و اقتباس از رمانی نوشته نویسنده انگلیسی «دافنه دو موریر» اتفاق میافتد. «خبرنگار خارجی» دومین فیلم آمریکایی «هیچکاک» بود که در قالب ژانر تریلر، داستان آن در اروپا اتفاق میافتاد که البته توانست در سال 1940 نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم شود. این فیلم در اولین سال وقوع جنگ اول جهانی ساخته شد و الهام گرفته از رویدادهای در حال تغییر در اروپا بود. فیلمهای هیچکاک در دههی 40 بسیار متنوع بودند؛ از اثر کمدی رمانتیک «آقا و خانم اسمیت»(1941) تا درام دادگاهی «پرونده بهشت» (1947) و اثر تاریک «سایه یک شک» (1943).
در سال 1941 «هیچکاک» برای اولینبار در سمت تهیهکننده و کارگردان فیلم، «سوءظن» را ساخت. این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر زن و جایزه انجمن منتقدان فیلم نیویورک را برای «خوان فونتاین»، بازیگر آن بههمراه آورد. او یک سال بعد فیلم «خرابکار» را برای کمپانی «یونیورسال» ساخت و در سال 1944 فیلم «قایق نجات» را براساس رمانی از «جان اشتاین بک» برای کمپانی «روباه قرن بیستم» ساخت. این فیلم از آنجاییکه سکانسهایش تنها در یک قایق گرفته شدهاند، محدودترین فیلم این کارگردان محسوب میشود. این کارگردان انگلیسی پس از آن برای دیدار از زادگاهش به انگلستان بازگشت و در این حین دو فیلم کوتاه فرانسویزبان برای وزارت اطلاعات انگلیس ساخت. پس از بازگشت به آمریکا، وی دو فیلم «طلسمشده» (1945) و «بدنام»(1946) را ساخت که در این فیلم «اینگمار برگمن»، فیلمساز افسانهای سینمای جهان نقشآفرینی داشت. «بدنام» به فروش چشمگیری دست یافت و یکی از موفقترین آثار سینمایی «هیچکاک» نام گرفت. اولین فیلم رنگی «هیچکاک» در سال 1948 با نام «طناب» به روی پرده سینماها رفت که با نقشآفرینی «جیمز استوارت» همراه بود. در سال 1950، هیچکاک فیلم «وحشت در صحنه» را برای کمپانی «برادران وارنر» ساخت. پس از آن بود که فیلم پرفروش «غریبهها در قطار» (1951) را با استفاده از ترکیبی از المانهای فیلمهایش در آمریکا و انگلیس ساخت. سپس در فیلم «ام را نشانه قتل بگیر» (1954) از تکنیک فیلمبرداری سهبعدی برای اولینبار استفاده کرد.
آلفرد هیچکاک
فیلمهای «پنجره عقبی» (1954) و «برای گرفتن دزد» (1955) از دیگر فیلمهای موفق «هیچکاک» در دهه 50 بودند. «مرد عوضی» (1957) آخرین فیلم «هیچکاک» برای کمپانی «برادران وارنر» بود. این فیلم سیاه و سفید، تنها نقشآفرینی «هنری فوندا» را بههمراه داشت. فیلم «سرگیجه» محصول سال 1958 با نقشآفرینی دوبارهی «جیمز استوارت» اگرچه در گیشه چندان موفقیتی بهدست نیاورد، اما بسیاری آن را یکی از شاهکارهای «هیچکاک» میدانند که در جشنواره فیلم سنسباستین اسپانیا، جایزه صدف نقرهای را بهدست آورد. پس از «سرگیجه»، هیچکاک سه فیلم موفق دیگر ساخت که هریک اعتباری کلان به کارنامه سینمایی این کارگردان صاحبسبک افزودند. «شمال از شمالغربی» (1959)، «روانی» (1960) و «پرندگان» (1963) سه اثر ماندگار سالهای پایانی فیلمسازی او بودند. با آغاز دوران پیری و نشانههای بیماری در «هیچکاک»، جدیت او در ساخت فیلم کمرنگ شد و در دو دهه پایانی عمر، او تنها چند فیلم تریلر جاسوسی از جمله «پردهی پاره» (1966) با نقشآفرینی «پل نیومن» و فیلم «توپاز» (1969) را ساخت. پس از بازگشت به انگلیس، او آخرین فیلم موفق خود با نام «جنون» را در سال (1972) به نمایش درآورد. «توطئه خانوادگی» نیز آخرین فیلم ساخته «هیچکاک» بود که در سال (1976) ساخته شد
«آلفرد هیچکاک» در سال 1980 از سوی ملکه الیزابت دوم به دریافت لقب "سر" نائل آمد؛ هرچند مرگ فرصت آن را به او نداد تا رسما آن را دریافت کند و چهارماه پس از اعلام آن، در روز 29 آوریل 1980 در سن 80 سالگی براثر نارسایی کلیوی در لسآنجلس درگذشت. «هیچکاک» طی 60 سال فعالیت سینمایی، بهواسطه ساخت آثار برجسته موفق به کسب جوایز متعددی شد که شاید مهمترین آنها جایزهی یادبود آکادمی اسکار در سال 1967 باشد. او پنجبار در سالهای 1960 برای فیلم «روانی»، سال 1940 برای «ربکا»، سال 1944 برای «قایق نجات»، سال 1945 برای «طلسمشده» و سال 1954 برای «پنجره عقبی» نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. وی همچنین نامزد اسکار بهترین تهیهکننده برای فیلم «سوءظن» در سال 1941 شده بود. فیلمهای «ربکا»، «خبرنگار خارجی» و «طلسمشده» نامزد اسکار بهترین فیلم نیز بودند. شانزده فیلم ساخته او نامزدی اسکار را بهدست آوردند که او خودش برای شش فیلم نامزد اسکار شد. در سال 2008، چهار فیلم «سرگیجه»، «پنجره عقبی»، «شمال از شمالغربی» و «ام را نشانه قتل بگیر» از سوی انجمن فیلم آمریکا در فهرست 10 اثر برتر سینمای جنایی جهان قرار گرفتند. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]
صفحات پیشنهادی
ابرمردی که یکتنه قاتل ۴۷ تانک بود
ابرمردی که یکتنه قاتل ۴۷ تانک بود در نبرد سرپلذهاب سه لشکر و ۴۷ تانک عراقی با سه بالگرد با مدیریت و توانمندی بینظیر امیر سرلشکر خلبان شهید علیاکبر شیرودی در هم کوبیده شد به گزارش فرهنگ نیوز در دیماه ۱۳۳۴ در بالاشیرود تنکابن پسری بهدنیا آمد که ۲۵ سال بعد کشورعلاقه زیاد من به فرهنگ ایران و ایرانی
سفیر ویتنام علاقه زیاد من به فرهنگ ایران و ایرانی سفیر ویتنام گفت از کودکی به فرهنگ ایرانی علاقهمند بودم موسیقی ایرانی را دوست داشتم و در مورد پارس و ایران زمین شنیده بودم به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز هونگ تک در بازدید از هفتمین نمایشگاه بینالمللی صنعت گردشگری اصفهاداستان مردی که باد همواره او را با خود میبرد!
داستان مردی که باد همواره او را با خود میبرد فرهنگ > کتاب - بختیار علی مردی که باد همواره او را با خود میبرد را در قالب کتابی با عنوان عمویم جمشیدخان به ایران فرستاد به گزارش خبرآنلاین رمان «عمویم جمشیدخان» با عنوان فرعی «مردی که باد-مردی که خودش بود !
به بهانه سالمرگ امیر ادبیات انقلاب مردی که خودش بود بهار سال هزار و سیصد و هفتاد و دو بود شاید همین روزهای اردیبهشتی که برای نخستینبار با زندهیاد امیرحسین فردی دیدار داشتم سالها پیش در نوجوانی کتابهایی از او خوانده بودم و قصههایی که سرشار از ادبیات و فرهنگ بیپیرایه روستشیراز برای من جذابیتهای زیادی داشت
بازیگر شهر من شیراز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران شیراز برای من جذابیتهای زیادی داشت فریده دریامج گفت فیلمبرداری در شهرهایی غیر از تهران باعث آشنایی مردم با فرهنگ آداب و رسوم مناطق گردشگری و تاریخی دیگر شهرها میشوند فریده دریامج بازیگر سریال شهر من شیراز در گفتگو باسازها برای سالمرگ استاد لطفی به صدا در می آیند
جام جم نوا خبر سازها برای سالمرگ استاد لطفی به صدا در می آیند سازها برای سالمرگ استاد لطفی به صدا در می آیند دوشنبه 7 اردیبهشت 1394 07 00 | کد خبر 1920203179977830712 | بازدید 0 جام جم نوا کنسرت موسیقی ایرانی به یاد محمدرضا لطفی و به مناسبت سالروز داز قرارداد دارسی تا سقوط مصدق / تجلیل از مردی که خواب آشفته نفت را روایت کرد
از قرارداد دارسی تا سقوط مصدق تجلیل از مردی که خواب آشفته نفت را روایت کرد فرهنگ > ادبیات - محمد علی موحد به عنوان برنده بیست و دومین دوره جایزه ادبی تاریخی دکتر افشار معرفی شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این جایزه که از سوی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی رامردی که در موزه صلح به آرامش رسید دیدار محمد علی طالبی با جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران+تصاویر
مردی که در موزه صلح به آرامش رسیددیدار محمد علی طالبی با جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران تصاویرمحمد علی طالبی کارگردان مطرح سینمای کودک و نوجوان کشورمان و خالق آثاری مانند چکمه کیسه برنج شهر موشها و سریال گل پامچال به دعوت جانبازان شیمیایی موزه صلح تهران از این موزه بازدید ودعايي که امام هادي (ع) زياد ميخواندند
۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۰ ۴۲ق ظ دعايي که امام هادي ع زياد ميخواندند موج - امام هادي ع فرمودند خداوند دعاي کسي را مستجاب ميکند که خالصانه مطيع او باشد و به رسول الله ص و حق ما اهل بيت ع ايمان داشته باشد در اين صورت اگر از خدا چيزي بخواهد محروم نخواهد شد به گزارش خبرگزاري تسدعایی که امام هادی (ع) زیاد میخواند
تراز امام هادی ع فرمودند خداوند دعای کسی را مستجاب میکند که خالصانه مطیع او باشد و به رسول الله ص و حق ما اهل بیت ع ایمان داشته باشد در این صورت اگر از خدا چیزی بخواهد محروم نخواهد شد به گزارش تراز امام هادى - علیه السلام - در سال 220 هجرى پس از شهادت پدر گرامیش بر مس-منتقد زیاد داریم، اما نظریهپرداز هیچ!
گفتوگو با امیرشهاب رضویان بازیگر استراحت مطلق منتقد زیاد داریم اما نظریهپرداز هیچ امیرشهاب رضویان با آن گفتار و رفتار منحصربهفردش یکی با جذبهترین کارگردانهای سینمای ماست فرزند رابعه مدنی ـ همان مادر مهربان سریال وضعیت سفید ـ که آثاری چون تهران ساعت 7 صبح ومردی که کارخانه رویاسازی دارد
جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۰ هنرمندان رویاهایشان را با مردم قسمت میکنند دربارهی شخص من هم آنقدر رویاپردازی فکر کردن و پرداختن به چیزهای تازه زیاد شده که بعضیها به من میگویند تو کارخانه رویاسازی داری این جملهها را کامبیز درمبخش - طراح و کاریکاتوریست پیشکسوت - به خبرنگادر پی اعتراض عده زیادی از فیلمسازان به حذف یک مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم استامبول در نیمه راه متوقف شد
در پی اعتراض عده زیادی از فیلمسازان به حذف یک مستندسی و چهارمین جشنواره فیلم استامبول در نیمه راه متوقف شددر پی کنارهگیری اعتراض آمیز جمعی از فیلمسازان از جشنواره فیلم استامبول نسبت به خودداری این جشنواره از نمایش یک مستند سی و چهارمین دوره رقابتها در نیمه راه متوقف شد به گزاتغییرات جدید در اساسنامه شورای صنفی نمایش/ سهم دفاتر پخش زیاد شد
مهر خبر میدهد تغییرات جدید در اساسنامه شورای صنفی نمایش سهم دفاتر پخش زیاد شد شناسهٔ خبر 2537978 دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹ ۵۷ هنر > سینمای ایران سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه سهم دفاتر پخش فیلم برای اکران در طول سال افزایش پیدا کرد درباره دیگر تغییرات اساسنامبا سفر به ایران دوستان زیادی خواهید یافت
توریست آلمانی کوله پشتی به دوش دور ایران با سفر به ایران دوستان زیادی خواهید یافت روزنامه نگار آلمانی و مسافر همیشگی دور دنیا Clemens Sehi با ذوق زدگی تمام به ایران رفت و با دقتِ تمام جزئیات مراحل سفر از خرید بلیط بهتر تا تهیه ویزای توریستی را در گزارشی مصور منتشر کرده است بههزینهی زیاد، مانع حضور ناشران شهرستانی در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران
هزینهی زیاد مانع حضور ناشران شهرستانی در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران ناشران شهرستانی همچون انتشارات خدمات فرهنگی کرمان به دلیل لزوم صرف هزینههای زیاد برای حضور در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران علاقهای به مشارکت در بیست و هشتمین دورهی این نمایشگاه ندارند محمد مهدی رشیدیالان در مرحله پنچرگیری ارکستر سمفونیک هستیم/ گاهی میترسم همکاری مسئولان موقتی باشد / توجه رئیس جمهور به ارکس
علی رهبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران الان در مرحله پنچرگیری ارکستر سمفونیک هستیم گاهی میترسم همکاری مسئولان موقتی باشد توجه رئیس جمهور به ارکسترها برایم ارزش زیادی دارد علی رهبری گفت هیچ نوع حاشیهای در هیچ ارکستری که معمولاً 150 نفر در آن حضور دارند امکان ندارد که-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها