محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844558770
صدور انقلاب و این دستگاه هنر!
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: یادداشت؛
صدور انقلاب و این دستگاه هنر!
شناسهٔ خبر: 2538189 سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
دین و اندیشه > سایر
برخی از طبقه روشنفکر مدعی هستند که نگاه نقادانه به سینما ونقد معنایی آن و ادعای هجمه فرهنگی، اشتباه است و آن را ناشی از «توهم توطئه» میدانند! آنها مدعیاند که سینما فقط به جهت سرگرمی و کسب ثروت است. به گزارش خبرگزاری مهر، صدور انقلاب توسط انقلابیون، جبراً ریشه در دو هدف دارد: اول - انقلابیون خود را متعهد به آن میدانند که دیگر ملل را از یوغ استبداد آزاد کنند و فسادهای موجود را درهم شکنند. دوم - انقلابیون با صدور انقلاب از تمرکز فعالیت ضدانقلاب و دشمنان خود در کشور کاسته و حلقه محاصره را میشکنند و تداوم انقلاب خود را تضمین میکنند؛ برای برخی انقلابها هدف اول مقدستر هست و برخی دیگر هدف دوم.نهضت اسلامی محصور در یک بستر و محیط خاص نیست، بلکه پیروزی نهضت در یک کشور باید زمینه پیروزیهای بعدی در دیگر سرزمین ها را فراهم کند و این همان صدور انقلاب است، امام خمینی(ره) نیز صریحاً نهضت اسلامی را متوقف در یک کشور و برای یک ملت خاص نمیدانستند؛ ایشان در باب بستر مناسب شکلگیری نهضت اسلامی میفرمایند: «برای من مکان مطرح نیست، آنچه مطرح است مبارزه بر ضد ظلم است. هر جا بهتر این مبارزه صورت بگیرد آنجا خواهم بود»[۱].همچنین ایشان بر صدور تجربههای حاصل از انقلاب اسلامی برای بیداری دیگر کشورها تأکید میکنند و میفرمایند: «ما به تمام جهان تجربههای مان را صادر میکنیم و نتیجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون کوچکترین چشمداشتی، به مبارزان راه حق انتقال میدهیم و مسلماً محصول صدور این تجربهها، جز شکوفههای پیروزی و استقلال و پیاده شدن احکام اسلام برای ملتهای دربند نیست»[۲].حال که مقدمهای در باب صدور انقلاب بیان شد، ضروری است تا به فراخور حال این نوشتار، بحثی درباره نحوه صدور انقلاب از طریق هنرنمایشی بیان گردد.صاحبنظران و پژوهشگران هنر و رسانه، اساساً برای آثار فرهنگی و هنری سه ویژگی برشمردهاند:الف- ارتقادهنده سطح زندگی جامعهب - آموزشدهندهج - سرگرمکنندهتوهم توطئه!برخی از طبقه روشنفکر مدعی هستند که نگاه نقادانه به سینما و نقد معنایی آن و ادعای هجمه فرهنگی، اشتباه است و آن را ناشی از «توهم توطئه» میدانند! آنها مدعیاند که سینما فقط به جهت سرگرمی برای مخاطب و کسب ثروت برای سازندگان آن به وجود آمده است.در پاسخ به این مسئله، از ۲ حجت استفاده میکنیم: حجت قرآنی: «وَ مَا الحَیاة الدُنیا اِلّا لَعِبٌ و لَهوٌ و لَلدَّارُ الاخِرَة خَیرٌ لِلَّذینَ یَتَّقُون أفلا تَعقِلون» (و زندگی دنیا چیزی جز بازیچه و لهو نیست و پرهیزگاران را سرای آخرت بهتر است) آنهایی که قائل به «سرگرمی» (Entertainment) بودن سینما دارند، پاسخ این آیه را بدهند که هر چیزی از این دنیای مادی را که مقابل آخرت بایستد، لهو و لعب دانسته و آن را جدای از تقوا میداند!پس اگر فیلم و سریالی فقط و فقط به جهت سرگرمی ساختهشده و هیچ فایده دیگری ندارد، خودبهخود وارد منطقه «لهو و لعب» میشود، و مشغول شدن به آن، انسان را از آخرت بازمیدارد. پس آنهایی که سینما را فقط جهت سرگرمی میدانند، اگر مدعی دینداری نیز هستند، باید از نزدیک شدن به سینما دوری کنند، چه در قالب فیلمسازی و چه تماشای فیلم!حجت غیر قرآنی: اهالی هالیوود در این مطلب صراحت دارند که هالیوود «یهودی زاده غیر یهودیستیز است»، یعنی در این صنعت اعتقادات یهودیان متعصب وجود دارد و آنچه در فیلمها تزریق میشود، ریشه در آرمان یهود دارد و مایه ضربه زدن به غیر یهودیان میشود.از سوی دیگر برای جواب به روشنفکرانی که سینما را صرفاً «سرگرمی» میدانند، این جمله جک وارنر، مؤسس کمپانی فیلمسازی «برادران وارنر» را نقلقول مینمایم؛ او در مصاحبه با خبرنگاری میگوید: «این موضوع که فیلمها میتوانند نقشی بسیار مهم در توسعه فرهنگی و آموزشی جهان بازی کنند و اکنون همچنین نقشی بازی میکنند، بیشتر و بیشتر پذیرفته میشود. منظورم این نیست که باید فیلمهای بهاصطلاح روشنفکری بسازیم، اما باید سعی کنیم فیلمهایی بسازیم که چیزی بیش از یکی دو ساعت سرگرمی، در اوقات بیکاری عرضه کنند.[۳]»همان طور که میبینید، مؤسس یکی از غولهای فیلمسازی جهان، برای فیلمها چیزی فراتر از سرگرمی را در نظر میگیرد، حال نمیدانم چرا برخی دایه مهربانتر از مادر شدهاند! پس یک فیلم و سریال به عنوان یک اثر هنری باید دارای معنا باشد. معنایی که بهتناسب خواستگاه خود، میتواند خوب یا بد باشد، در جهت رشد آدمی یا در راستای لجنمال کردن انسانیت باشد. خواست رهبران انقلاب اسلامی ایران، صدور انقلاب به سراسر عالم بوده است، بهویژه که آنها به صدور فرهنگی انقلاب توجه ویژهای داشتهاند، ولی آیا سینمای پس از پیروزی انقلاب، توانسته است این خواست و نیاز اساسی را برآورده کند؟!عقیده نگارنده بر این است که این مهم، برخلاف ادعای برخی سینماگران و یا وجود برخی فیلمها و سریالها، هنوز محقق نشده است! باید دانست که سینمایی که میخواهد «مفاهیم ارزشی» را صادر نماید، دارای مختصات خاصی است:۱- سینمای دینیبرخی گمان میکنند که آثاری نظیر: «تنهاترین سردار»، «روز واقعه»، «یوسف پیامبر»،«مریم مقدس»،«ولایت عشق»،«مختارنامه» و... آثار هنری «دینی» محسوب میشوند، حالآنکه اینها آثاری «تاریخی» با مضامینی دینی هستند! فیلم و سریالی که میخواهد مفاهیم دینی را به مخاطب القا نماید، باید این مفاهیم بلند را در قالب مسائلی جزئی و جلوههای جالب بصری و داستان سازیهای عامیانه اما پرمحتوا بیان کند! روایت تاریخی از وقایع دینی و مربوط به تاریخ اسلام، به عقیده نگارنده «بیان زُمخت از دین است» چرا که آنچه در این آثار به مخاطب عرضه میشود، مفاهیم سنگین و صریح از دین و شریعت است که کمتر قابلیت نفوذ در عموم مردم را دارد و یا حتی از این هم پایینتر، در این آثار صرفاً تاریخ دینی بیان میشود و هیچ الگو سازی عمیقی رخ نمیدهد. در سریال «امام علی(ع)»، مخاطب با تاریخ قبل و بعد خلافت علی(ع) تا زمان شهات ایشان آشنا می شود، قناعت و عدالت(ع) را می بیند، مظلومیت ایشان را حس می کند، اما آیا مخاطب می تواند با شخصیتی «معصوم» ارتباط برقرار کند؟هنر یک فیلم و سریال این است که شخصیت هایی می سازد تا مخاطبان را با اندیشه ها و اعمال آن شخصیت ها همراه کند، وقتی ما در سریالی تاریخی، تنها قهرمان داستانمان یک فرد معصوم می باشد، حال آنکه در کل این سریال تعداد سکانس هایی که علی(ع) در آن به تصویر کشیده می شود بسیار اندک است و آن مقدار محدود هم به جهت عدم وجود دیالوگ و یا تصویر صورت ایشان (که به ضرورتهای شرعی امکان ظهور آن وجود ندارد)، تنها سکانسهایی گُنگ به مخاطب ارائه می شود! با این وصف آیا اتصال بین مخاطب و معصوم به وجود می آید؟!فیلمهای ساخته غرب نظیر «نمایش ترومن» که زندگی جهان را بازیچهای در دست خداوند میداند و خروج از نظم آفرینش را رسیدن به سعادت و یا فیلم «بروس قهرمان» که جایگاه خداوند را به جایگاه انسانی تنزل میدهد و یا فیلم «کنستانتین» که برای ابلیس قدرت عظیمی قائل میشود و او را در مقابل خداوند به تصویر میکشد و یا مجموعه فیلم های «هری پاتر» که جادو و جادوگری را امری دوست داشتنی و عمومی معرفی می کند و با کاراکتر های جذاب و کم سن و سال در دل مخاطبین نفوذ می کند و این کاراکترها بدون هیچگونه توسل به منبع الهی دنیا را نجات می دهند، نمونه فیلمهای دینی بهحساب میآیند که بهطور غیرمستقیم، عقاید و باورهای مذهبی مخاطبین را تحت تأثیر قرار میدهند. سینما گران ما باید به جای ساخت فیلم ها و سریالهای صرفاً تاریخی، به خلق شخصیت های عامیانه بپردازند تا مفاهیم دینی از زبان و کردار آنها بر ذهن مخاطب جاری شود.۲- فیلمهای اجتماعیاگر از سینماگران و یا فیلم دوستان سؤال شود که کدام فیلمهای ایرانی، جلوهای از اجتماع و زندگی عمومی مردم را به تصویر میکشند و توانستهاند موفقیتهای جهانی را نیز کسب کنند، یقیناً پاسخ اینگونه خواهد بود: «بچههای آسمان»، «جدایی نادر از سیمین»! اگرچه که فیلم «بچههای آسمان» در عصر خود فیلم موفقی بود و توانست مفاهیم مهمی چون «ایثار» و «خانواده» را به مخاطب عرضه نماید، اما آیا این فیلم تمامی وجوه اجتماعی جامعه ایران اسلامی را به تصویر میکشید؟!یقیناً جواب منفی است، چراکه این فیلم از زاویه بررسی زندگی کودکان تنگدستی که برای معاش روزانه و یک جفت کفش، گرفتاریهای بسیار کشیدهاند به مخاطب عرضهشده است، پس چرا یک فیلم تکبعدی، بهعنوان سفیر فرهنگی ما به جهانیان عرضه میشود!؟ آنچه در «سینمای سلطه» مهم است، گنجاندن آرمانها و نقاط قوت فرهنگ بومی است، تا اندیشههای یک ملت باقدرت به جهانیان عرضه شود و آنها را تحت تأثیر قرار دهد یا حداقل جلوههایی خوشرنگ و خوشمنظر از جامعه ارائه شود تا دیگران را مشتاق به نزدیک شدن به آن فرهنگ نماید.در فیلم «بچههای آسمان» نشانهای از آرمان ملی و یا حداقل «ابعاد شکوهمندی از جامعه عمومی کشور» دیده نمیشود، پس چرا این فیلم که دارای مختصات ملی است را جهانی کردند و فقر خانوادهای ایرانی را، بهعنوان عَلَم و نمادی برای ایران، به عرضه درآوردند؟!فیلم «جدایی نادر از سیمین» نیز که جوایز مهمی را در دنیا به خود اختصاص داد، فیلمی است که به زندگی خصوصی خانوادهای کوچک میپردازد، جدای از بحث ضد ارزشی بودن برخی مفاهیم آن نظیر «زیردست نشان دادن قشر چادری یا همان مذهبی»، «ناکارآمد نشان دادن قوانین قضایی»، مایه داستان در مورد طلاق یک زن و شوهر است و گرفتاریهای پیرامون آن. آیا تمامی دادوفریادها و کشوقوسهای دو خانواده و... امری بینالمللی است که مسئولین فرهنگی کشور این فیلم را نماینده جهانی ایران قراردادند؟! آیا کسب چند جایزه به درهم کوبیده شدن آبروی جامعه ایران در جهان می ارزد؟!۳- سینمای حماسیمیتوان گفت سینماگرانی که در زمینه دفاع مقدس فعالیت نمودهاند، توانستهاند تا حد قابل قبولی به خلق آثار خوبی دست بزنند اما بیان نکاتی در اینجا ضروری است:در فیلمهای ابتدایی دفاع مقدس به جهت کمبود امکانات، جلوههای بصری محدودی وجود دارد، یا گاهی داستانها خشک و کلیشهای میشوند. در نسل جدید فیلمهای حماسی، کارگردانان سعی کردند با استفاده از امکانات و افزودن رنگ و لعاب طنز، رضایت عمومی را جلب نمایند، که البته این هدف، تا حد زیادی تأمین گردید، اما بازهم نقایصی در ژانر دفاع مقدس دیده میشود، همچون: «ضعف در جلوه های ویژه»، «شتابزدگی در شخصیتپردازی»، «طنزهای نزدیک به لودگی».به هر حال هنوز جای تلاشها و موفقیتهای بیشتر در این عرصه وجود دارد، گفته میشود که «اسپیلبرگ» در مورد موفقیت فیلمش «نجات سرباز رایان» گفته است: من از فیلمهای مستند شهید آوینی الهام گرفتهام! برای این سخن، نتوانستهام مدرک مستدلی بیابم، اما آنچه مهم مینماید این است که در صورت کذب بودن این نقلقول، بازهم نمیتوان سینماگران را تشویق به بهرهگیری از آثار تصویری و تحریری امثال «آوینی» ننمود.آوینی را باید بهتر شناخت و امثال او می توانند چراغ راهی برای سینماگران باشند. او سینما را محصول فلسفه می داند و این یعنی هر جز سینما باید حساب شده و دقیق باشد، همانگونه که در سینمای بدنه غرب دیده می شود و البته در سینمای بدنه ایران کمتر دیده میشود! او در نقل قولی، اندیشه یکی از دوستان خود را بیان می کند که گویا نظر خود او هم همین است: «از طریق سینما است که ما میتوانیم نسل آینده انقلاب را بسازیم... باید اسوههایی را برای جوانان و نوجوانان بسازیم که بعدها در وجود آنها محقق بشوند.»پی نوشتها:[۱] صحیفه امام، جلد ۵، ص ۳۰۱[۲] صحیفه امام، جلد ۲۰، ص ۳۲۵[۳] کتاب « امپراتوری هالیوود/ نیل گابلر/ ص ۲۷۹»_________________________________*نویسنده: علیرضا واعظ موسویمنبع: پایگاه دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]
صفحات پیشنهادی
جذب گردشگر خارجی و سوغات ابزار صدور انقلاب است | معرفی جاذبه های گردشگری ایران
تاریخ خبر 1394 01 24-به گزارش خبرنگار صنایع دستی ایرنا سعید شیرکوند امشب یکشنبه در نخستین همایش سراسری و نمایشگاه تخصصی سوغات ایران اظهار کرد جهش چهار برابری قیمت نفت در سال 1353 و افزایش درآمد نفتی ایران سبب شد دولت در حوزه اقتصاد خود را بی نیاز از حوزه های دیگر بداند و رفتتبیین مبانی نظری و بایستههای رسانههای انقلاب با «راز رسانه»
تبیین مبانی نظری و بایستههای رسانههای انقلاب با راز رسانه شناسهٔ خبر 2535053 چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵ ۱۴ دین و اندیشه > سایر راز رسانه مجموعه گفتارها و گفت وگوهای نادر طالب زاده گامی است در جهت تبیین مبانی نظری و بایسته های رسانه های انقلاب اسلامی و شناخت سیابرگزاری نشست هماندیشی دبیران اقامه نماز دستگاههای اجرایی
فردا ۶ اریبهشت ماه برگزاری نشست هماندیشی دبیران اقامه نماز دستگاههای اجرایی شناسهٔ خبر 2561426 شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۳۴ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی اولین نشست هم اندیشی فصلی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه های كشور با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز برگزار میتوصیههای رهبر انقلاب برای استفاده از فرصتهای معنوی ماه رجب+صوت
شستشوئى کن و آنگه به خرابات خرام توصیههای رهبر انقلاب برای استفاده از فرصتهای معنوی ماه رجب صوت شناسهٔ خبر 2538337 دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۸ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی دریافت 4 MB پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI IR در آستانه فرا رسیدن ماه رجب توصیههای رهبر اامام موسی صدر مأمن و پناهگاه مبارزان انقلاب ایران بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امام موسی صدر مأمن و پناهگاه مبارزان انقلاب ایران بود شناسهٔ خبر 2562010 یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰ ۲۷ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها علی جنتی با اشاره به حمایت امام موسی صدر از مبارزان انقلاب ایران گفت امام موسی صدر مأمن و پناهگاه ما بود اگبسیاری از چالشهای امروز جهانیان با گفتمان انقلاب ایران قابلحل است
سهشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷ ۵۲ رئیس جامعةالمصطفی گفت بسیاری از نظامهای اسلامی در منطقه نه اسلامی و نه دموکراسی است و بالاترین حمایتها از سوی غرب از این کشورهای پادشاهی انجام میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار فیلیپبخش اعظم پیروزی انقلاب مرهون روشنگریهای شهیدمطهری است
دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۲۰ دبیر ستاد بزرگداشت سیوششمین سالگرد شهادت آیتالله مطهری گفت زمانی که غربزدگی و اسلامزدایی در ایران موج میزد به ویژه در مراکز دانشگاهی شهید مطهری عمر خود را صرف شناخت اسلام و مبارزه با انحرافات کرد به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجووزیر ارشاد: امام موسی صدر مأمن و پناهگاه مبارزان انقلاب ایران بود
وزیر ارشاد امام موسی صدر مأمن و پناهگاه مبارزان انقلاب ایران بود فرهنگ > دین و اندیشه - علی جنتی گفت امام موسی صدر مأمن و پناهگاه ما بود اگر حمایتهای ایشان در لبنان و سوریه نبود ما نمیتوانستیم فعالیتهای انقلابی خود را داشته باشیم به گزارش خبرآنلاین به نقل ازجوانههاي3 دهه صدور صلحآميز انقلاب اسلامي
جوانههاي3 دهه صدور صلحآميز انقلاب اسلامي تحولات منطقهاي در خاورميانه به گونهاي پيش ميرود كه قدرت جمهوري اسلامي ايران روز به روز بسط و توسعهاي بيشتر مييابد قدرتي كه بر خلاف ديگر كشورها مديون سلاح و جنگ نيست بلكه حاصل تبيين تفكر جمهوري اسلامي و درك اين تفكر از سوي مردم مپیشنهاد راهاندازی چهار کمیسیون از سوی شورای توسعه فعالیتهای قرآنی دستگاهها
یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷ ۵۹ سومین جلسه شورای سیاستگذاری و توسعه فعالیتهای قرآنی دستگاههای فرهنگی برگزار شد به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا یوسف افراش معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در تشریح این جلسات اظهار کرد اولین جلسه شورای سیاسحكومت صدر اسلام مرجع انقلاب اسلامي است
حكومت صدر اسلام مرجع انقلاب اسلامي است موجد انقلاب اسلامي چيست و مرجع آن براي تشكيل حكومت كدام است اگر علل موجد انقلاب اسلامي هيچ يك از عللي نيست كه انسان اين روزگار را به تحركات سياسي و ايجاد انقلاب كشانده است آيا ميتوان انتظار داشت كه ثمره پيروزي انقلاب اسلامي يكي از حكومتهتوسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان صورت گرفت صدور 1367 جلد سند روستایی در لارستان
توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان صورت گرفتصدور 1367 جلد سند روستایی در لارستانرییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان از صدور 1367 جلد سند روستایی در این شهرستان خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان ناصر زائری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گبسیاری از چالشهای جهانیان با گفتمان انقلاب ایران قابلحل است
سهشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷ ۵۲ رئیس جامعةالمصطفی گفت بسیاری از نظامهای اسلامی در منطقه نه اسلامی و نه دموکراسی است و بالاترین حمایتها از سوی غرب از این کشورهای پادشاهی انجام میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار فیلیپعناصر ضدانقلاب واردمعرکه شدند/ شیطنت رسانهای درحادثه فرودگاه جده
قاضی عسگر عناصر ضدانقلاب واردمعرکه شدند شیطنت رسانهای درحادثه فرودگاه جده شناسهٔ خبر 2534685 چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰ ۵۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی حجت الاسلام قاضی عسگر گفت عناصر ضد انقلاب و احیانا غیرمعتقد به دین و اسلام در پوشش خیرخواهی وارد معرکه شدهمستند شرح مدح + شعر و اجرای حاج احمد واعظی در حضور رهبر انقلاب |اخبار ایران و جهان
مستند شرح مدح شعر و اجرای حاج احمد واعظی در حضور رهبر انقلاب کد خبر ۴۹۰۳۷۳ تاریخ انتشار ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲ ۳۹ - 11 April 2015 قسمت اول قسمت دوم لینک را کپی کنید لینک را کپی کنیدعربستان از صدور انقلاب اسلامی و تشیع هراس عجیبی دارد
آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز عربستان از صدور انقلاب اسلامی و تشیع هراس عجیبی دارد خبرگزاری پانا آیت ا مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت عربستان از صدور انقلاب اسلامی و تشیع هراس عجیبی دارد ۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين ساعت 08 15 به گزارش خبرگزاری پایجاد ۳ کارگروه تخصصی برای فعالیت قرآنی دستگاه های فرهنگی
در دومین جلسه شورا تصویب شد ایجاد ۳ کارگروه تخصصی برای فعالیت قرآنی دستگاه های فرهنگی شناسهٔ خبر 2537570 یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵ ۳۲ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی ایجاد ۳ کارگروه تخصصی برای فعالیت قرآنی دستگاه های فرهنگی ۳ کارگروه تخصصی در شورای فعالیتهای قرآنی دستگاه ه-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها