تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798785037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون فرهنگی قوه قضائیه: امنیت انسانی شریف‌ترین نوع امنیت بشری است/ دنیای مدرن دچار ایدز اخلاقی و فرهنگی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون فرهنگی قوه قضائیه:
امنیت انسانی شریف‌ترین نوع امنیت بشری است/ دنیای مدرن دچار ایدز اخلاقی و فرهنگی شده است
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: امنیت انسانی به معنای تضمین جان و مال و حقوق مادی و معنوی خود شریف‌ترین نوع امنیتی است که انسان می‌تواند طالب آن باشد.

خبرگزاری فارس: امنیت انسانی شریف‌ترین نوع امنیت بشری است/ دنیای مدرن دچار ایدز اخلاقی و فرهنگی شده است



به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در دومین همایش امنیت آسیای مرکزی اظهار داشت: امنیت انسانی به معنای تضمین جان و مال و حقوق مادی و معنوی بسیار ارزشمند و شریف ترین نوع امنیتی است که انسان می تواند طالب آن باشد. صادقی افزود: از برجسته ترین مولفه های امنیت انسانی می توان به امنیت اقتصادی، قضایی، بهداشتی، زیست محیطی، سیاسی، اجتماعی و شخصی نام برد، که البته این کافی نیست و این مسئله فراتر از اینها ابعاد دیگری را شامل می شود.
وی به نمونه هایی از اعلامیه های جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: معاهداتی چون معاهده ژنو در حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ، ممانعت از نسل کشی، حمایت از حقوق زنان و کودکان در زمان درگیری‌های مسلحانه را می‌توان مشاهده کرد که اینها همه در راستای برقراری امنیت انسانی بکار می‌آید.
اما با این همه معاهدات در عمل چه اتفاقی افتاده است. آنچه در عمل مشاهده می شود فاصله زیادی با این معاهدات بین المللی دارد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه اضافه کرد: البته جنبه های مختلفی از امنیت در مناطق جهان ایجاد شده که منکر اینها نیستم؛ همچون کاهش خشونت نسبت به زنان و کودکان، توسعه‌ی برخی آزادی‌ها، اما می‌بایست نگاه جامع‌تری به اتفاقات پیرامونی داشته باشیم و این سوال را مطرح کنیم که آیا همه ابعاد امنیت محقق شده است؟ و در مجموع امنیت انسانی در چه وضعیتی قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: وضعیت امروز امنیت انسانی در جهان به گونه‌ای است که در فرانسه و ایتالیا حجاب ممنوع است، نگرش منفی در اروپا نسبت به مسلمانان بین 34 تا 37 درصد است، گروه‌های ضد اسلامی فعال و رو به افزایش است، در سوئد تبعیض علیه رنگین پوستان به ویژه سیاه پوستان دیده می‌شود، قاچاق و بهره‌کشی از انسان در انگلستان اخیرا توسط کانال چهارم این کشور افشا شده است، در دوران استعمار بلژیک نزدیک به 10 میلیون سیاه پوست کشته شدند و این درحالی است که  جشن سالگرد استعمار کنگو توسط مقامات بلژیک برگزار می‌گردد، البته این جشن بسیار شرم آور است.
وی ادامه داد: برده داری فوق مدرن در سال 2012 در انگلستان وضع شده است با عنوان ویزای محدود، افراد به شرطی مجوز ورود و اقامت می‌یابند که در ازای تنها یک کارفرما باشند.
در امریکا بدرفتاری با سیاهپوستان، زنان بویژه در زندان، شکنجه و حبس غیر قانونی، جاسوسی‌های فراوان، شنودهای غیر قانونی فراوان است.
صادقی در ادامه سخنانش به کالا شدگی زنان اشاره کرد و گفت: درست است کنوانسیون رفع اشکال مختلف تبعیض از زنان به صورت معاهده بین المللی شده است اما در برابر آن زن تبدیل به کالایی در دست شرکت‌های بزرگ سرمایه داری شده است.
وی تأکید کرد: امنیت همواره از سوی قدرت‌ها تهدید می‌شود و قدرت اگر مهار نشود، کشنده امنیت و از بین برنده امنیت است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه قدرت تنها قدرت نظامی نیست و جمعی از قدرت سخت و نرم است، عنوان داشت: قدرت سخت همان قدرت نظامی بوده اما در کنار آن، قدرت نرمی نیز وجود دارد که متشکل از رسانه، دانش و قدرت دیپلماسی است.
صادقی با اشاره به اینکه هر کشوری که از نظر رسانه‌ای، علمی و سیاسی پیشرفته تر باشد، قدرت بیشتری دارند، ادامه داد: به عنوان مثال این موارد در آمریکا فراوانی دارد، اما  آن‌ها در همین غرب آسیا نا‌امنی ایجاد کرده‌اند و از مدت حضور آنها روز به روز به ناامنی انسانی در این منطقه افزوده شده است.
وی با تأکید بر اینکه امروز کاری که قدرتمندان با قدرت نرم خود می کنند گذشتگان آن‌ها با قدرت سخت خود نمی‌توانستند انجام دهند، گفت: خطر فناوری‌های نوین که بدون ارزش‌های انسانی باشد خنثی سازی است و سبب انسان زدایی و غفلت می‌شود.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه دنیای مدرن دچار ایدز فرهنگی شده است، گفت: ویروس نقص ایمنی انسانی که ایمنی بدن انسان را از بین می‌برد در ابعاد دیگر انسانی نیز مشاهده می‌شود.
صادقی اضافه کرد: در حال حاضر جهان مدرن سامانه ایمنی خودش را نسبت به ویروس‌های ضد اخلاقی و فرهنگی از دست داده و این ویروس‌ها در همه جا و حتی خیلی از جاهایی که احساس نمی‌شود، وجود دارند.
وی عنوان داشت: کار این ویروس‌ها این است که سامانه دفاعی انسان را تخریب و مقاومت اخلاقی و ارزش‌های انسانی را از بین می‌برد و انسان در برابر ویروس‌ها مقاومتی از خود نشان نمی‌دهد.
وی اضافه کرد: این ویروس‌ها سامانه دفاعی انسان را تخریب کرده و ارزش‌های انسانی را از بین می‌برد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه وجود ناامنی‌ها را ناشی از تجمع قدرت دانست و خاطرنشان کرد: انسان مادامی که قدرت خود را زیاد ببیند طغیان کرده و سپس ناامنی ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/

94/02/06 - 10:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن