تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803061011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم
دبیر شورای اطلاع‌رسانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بر تلاش این معاونت برای تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم



به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری معاونت اجتماعی و یشگیری از وقوع جرم، «مهدی جعفری» دبیر شورای اطلاع‌رسانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: این معاونت تلاش خواهد کرد تا امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ را تضمین کرده و استاندارد و شاخص‌ها در این زمینه را تعریف کند تا شعار «کیفر در حد ضرورت و پیشگیری در حد ممکن» به صورت کامل تحقق یابد. وی در افتتاحیه کارگاه فیلم‌نامه نویسی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم که امروز در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد اظهار کرد: مقام معظم رهبری جایگاه بسیار بالایی برای هنر قائل هستند و یک عطیه الهی می دانند در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز همین نگاه حاکم و سازی و جاری است. جعفری خاطرنشان کرد: در این معاونت برنامه‌های متعددی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر و رسانه طراحی شده است که یک پازل کلی را می‌سازد و کارگاه امروز یکی از اجزای این پازل است.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: شاید بتوان گفت در دوره جدید این معاونت ابتدای این حرکت اواخر سال گذشته بود و آثار اجتماعی جشنواره فجر 93 را مورد واکاوی قرار داده و جلسه‌ای را با حضور تهیه کنندگان و کارگردانان و نویسندگان آثار برگزار کردیم؛ با برگزاری این جلسه نیز قصد نداریم به فیلمنامه نویسان آموزش دهیم؛ اما بنا داریم با استفاده از ظرفیت موجود کارگاه‌های این چنینی را در 17 استان برگزار کنیم. 

جعفری تصریح کرد: بر اساس اصل 156 قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضاییه است، همچنین در سیاست‌های کلی قضایی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز مسئله پیشگیری از وقوع جرم مورد تاکید قرار گرفته است. 
وی با بیان اینکه سال93 برای نظام جامع پیشگیری یک نقطه عطف بود، ادامه داد: در سال گذشته مقام معظم رهبری هم در هفته قوه قضاییه و هم در تمدید حکم ریاست قوه قضاییه، در حوزه پیشگیری از وقوع جرم فرمایشات موکدی داشتند، همچنین در برنامه‌ پنجم توسعه توجه ویژه ای به این مقوله شده و در برنامه ششم توسعه نیز فصول خیلی مهمی به موضوع پیشگیری اختصاص دارد. دبیر شورای اطلاع‌رسانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه وقوع جرم را ماحصل یک فرآیند غلط و کج کارکردی دانست و گفت: پیشگیری نیز یک فرآیند است و سعی می‌کنیم در همان مقاطعی که جرم واقع شده اقدامات خودمان را متمرکز کنیم.
وی با بیان اینکه این معاونت در 5 سال‌ فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی خود 12 هزار نفر ساعت جلسه با متخصصین این حوزه داشته است به چالش‌های موجود در مسیر تولید محتوای آثار در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیاز به تعریف مشترک از جرم و آسیب اجتماعی مبنی بر مبانی علمی، تجربی، ملی و بین‌المللی؛ در اختیار داشتن آمار و اطلاعات روزآمد جرایم و آسیب‌ها؛ شناخت علمی عوامل ایجاد، تشدید و تقویت کننده جرم و شناخت عوامل محافظت کنند جرم و آسیب از جمله چالش‌های موجود در مسیر تولید محتوای آثار است.
جعفری ادامه داد: آسیب اجتماعی و جرم زاییده یکدیگرند و بر هم کنش دارند؛ جرم ماحصل یک فرآیند غلط است از انعقاد نطفه تا لحظه وقوع است و بر این اساس در حوزه پیشگیری باید برای پرهیز از اقدامات جزیره‌ای تلاش کرد.
وی یادآور شد: می‌توان با در نظر گرفتن راهکارهایی بر اساس رعایت حفظ حریم شخصی افراد و توجه به طبقه بندی پرونده‌های قضایی برخی پرونده‌‌ها را برای ساخت فیلم در اختیار فیلم‌سازان قرار داد. 
دبیر شورای اطلاع‌رسانی، ارتقای آگاهی‌های عمومی و افکار سنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ادامه داد: این معاونت تلاش خواهد کرد تا امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ را تضمین کرده و استاندارد و شاخص در این زمینه تعریف کند تا شعار «کیفر در حد ضرورت و پیشگیری در حد ممکن» به صورت کامل تحقق یابد.
جعفری از فیلمنامه‌نویسان حاضر در جلسه خواست تا قانون آیین دادرسی کیفری جدید را مطالعه کنند و خاطرنشان کرد: قانون آیین دادرسی کیفری جدید ، قانون بسیار خوبی است و با مطالعه آن به راحتی می‌توانید به دنیا نشان دهید که قوانین ایران بسیار مترقی است.
وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از وقوع جرم فرابخشی است و ما در این معاونت با تمرکز به سه سطح پیشگیری اولیه، ثانویه، ثالثیه در راستای آشنایی افراد جامعه با حقوقشان قدم برمی‌داریم. انتهای پیام/

94/01/23 - 15:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن