تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798777196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوره آموزشی «علم، دین و نظریه علم دینی» برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به همت مدرسه آزاد فکری مهاجر؛
دوره آموزشی «علم، دین و نظریه علم دینی» برگزار می‌شود

مهاجر


شناسهٔ خبر: 2561149 شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
دین و اندیشه > اندیشکده ها

دوره آموزشی «علم، دین و نظریه علم دینی» با حضور حسین بستان و دکتر حمیدرضا آیت اللهی در مدرسه آزاد فکری مهاجر برپا می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، به همت مدرسه آزاد فکری مهاجر، محفل فلسفه ورزیهای دانشجویی به روش درس ـ گفتگو در ترم بهار برگزار می شود.یکی از این کلاسها «علم، دین و نظریه علم دینی» است که با حضور حجت الاسلام دکتر حسین بستان عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر حمیدرضا آیت اللهی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برپا می شود.بحث از نسبت علم و دانشهاي بشري و دين از موضوعات غير قابل مهم روزگار جديد است. اين نظريات كه همه گونه انديشه از تعارض علم و دين (با موجه دانستن علم)، تعامل علم و دين، بي ارتباط دانستن علم و دين و باز هم تعارض علم و دين(اين بار با موجه دانستن علم) در آن وجود دارد اكنون در ايران خود را با گروه هاي مختلف موافقان و مخالفان نظريه علم دين نشان مي دهد. همه اين نظرات با طرز تلقي هاي مختلفي از كه از دين و علم دارند نظري در اين ميان انتخاب كرده اند و مخالفان خود را نقادي مي كنند. برخي تحليلي اجتماعي - تاريخي از علم و دين دارند و يك گونه اين فضا را ترسيم ميكنند، عده اي با تحليل رئاليستي اين دو عرصه اين دو را متعامل ميدانند، عده اي با مخدوش دانستن مباني علم آن را باطل و عده اي با تاريخي دانستن دين و آن را متعلق به دوران گذشته دانستن آن را به گوشه اي نهاده و همراه كاروان دانهاي بشري مي شوند و همچنين گروه هاي مختلف ديگر...البته اين تقسيم ما در مقابل گونه هايي ديگر از نگاه به اين ماجراست و ممكن است در آن مناقشه شود.
مهاجر
اين موضوعات كه تقريبا از دهه هفتاد در ايران مطرح شد مدت طولاني اي در صدر بحث ها و مناظرات فكري جامعه قرار داشت. اين انديشه ها با تلقي اي كه از جايگاه علم و دين دارند جهان هايي با وزن هاي مختلف از اين دو امر براي ما ترسيم ميكنند و اين دو موضوع كه حقيقتا از موضوعات مهم زندگي انسان هستند را در جايگاه مورد نظر خود قرار داده و جريان يافتن هر كدام از اين نگاه ها در زندگي و جامعه ما قطعا تأثيرات مهمي خواهند داشت. از تاثيرات مهم اجتماعي اين نگاه ها ميتوان به سياست گذاري هاي آموزشي و فرهنگي آنها، تأثيرات آنها در برنامه ريزي آموزش عالي و ... اشاره كرد كه توضيح عمق اين تاثيرات مجالي مفصل مي طلبد.چگونه این انديشه ها را بشناسيم و ميانشان داوري مناسبي داشته باشيم؟(سبك جديد درس- گفتگو) پيشنهاد مدرسه آزادفكري مهاجر در اين امر سبك درس-گفتگوست، در اين سبك كه طرح نوين مدرسه آزاد فكريست، هم سخنان صاحنظران با برنامه ريزي خاصي به خوبي ارائه و شنيده مي شود و هم در گفتگويي روشن و چالشي مي توانيم به طرز مطمئن تري ميان اين انديشه ها داوري كنيم.به صورت مشخص تر، هر درس - گفتگو از شش جلسه تشكيل شده است. هر استاد يك جلسه نظرات خود را بيان مي كند، يك جلسه انديشه هاي استاد ديگر را نقد مي كند و دو جلسه نيز به صورت مناظره و گفتگو برگزار مي شود. شايد اين درس-گفتگو نخستين مناظره و گفتگوي علمي و آموزشي دو متفكر معتقد به علم ديني باشد كه قطعا سبب خواهد شد نظريات اين حوزه خصوصا در بين مدافعان نظريه علم ديني مورد مداقه بيشتر قرار گيرد و موجب ارزيابي مناسبي از هر كدام از آنان توسط موافقان و مخالفان اين نظريات شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن