تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798329478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس شورای عالی استان‌های کشور عنوان کرد وجود فاصله زیاد بین خواسته‌های مردم و اختیارات شوراها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس شورای عالی استان‌های کشور عنوان کرد
وجود فاصله زیاد بین خواسته‌های مردم و اختیارات شوراها
رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: فاصله زیادی بین خواسته‌ها و توقعات مردم و اختیارات شوراها وجود دارد که اگر بر طبق قانون عمل شود تحول عظیمی در امور شوراها شکل خواهد گرفت.

خبرگزاری فارس: وجود فاصله زیاد بین خواسته‌های مردم و اختیارات شوراها



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به پیش رو بودن روز شوراها، اظهار داشت: با شکل‌گیری انقلاب و طی این مدت، حوادث بسیاری در جهان رخ داده که بسیاری از آنها تحت تأثیر انقلاب اسلامی بوده است.
وی با تأکید بر این که آثار موجود در جهان به ویژه به چالش کشیدن حکومت‌هایی که ادعای قیمی دنیا را دارند و نیز بیداری جهان اسلام از برکت انقلاب اسلامی ایران است، افزود: اکنون جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار تعیین کننده‌ای در معادلات جهانی دارد، به همین دلیل دشمنان بیش از همه بر روی ایران تمرکز کرده‌اند.
رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حساسیت و نقش مهم انقلاب اسلامی، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی در مسیر رشد و تعالی در پیچ و خم‌های بسیاری قرار گرفته که دلیل فشار دشمنان به مستضعفین جهان نیز همین حرکت رو به جلوی انقلاب است.
وی با اشاره به جنایت‌های آل‌سعود در یمن و به خاک و خون کشیدن مسلمانان در منطقه، بیان کرد: همه این جنایات دشمنان برای مبارزه با بیداری اسلامی است که روزبه‌روز بین ملت‌های مسلمان در حال شکل‌گیری است.
بصیری حاکمیت مردم‌سالاری دینی را از آثار انقلاب اسلامی دانست و افزود: جایگاه حضور مردم در همه صحنه‌ها بسیار بالا است و همواره با حضور پررنگ آنها در عرصه‌های مختلف، موفقیت چشمگیری نصیب ما شده است. * 117 هزار عضو در نهاد شوراهای روستایی و شهری
وی سپس با اشاره به این نهاد شوراها به عنوان بزرگ‌ترین نهاد مردمی در کشور فعالیت دارد، گفت: فعالیت شوراها در سه دوره به سر رسید و اکنون در دوره چهارم، 117 هزار عضو در نهاد شوراهای روستایی و شهری فعالیت دارند.
رئیس شورای عالی استان‌ها از وجود 38 هزار شورای روستایی در کشور خبر داد و بیان کرد: هزار و 161 شورای شهری نیز در کشور فعالیت دارند. وی با اشاره به آغاز فعالیت شوراها در روز نهم اردیبهشت، افزود: اینکه شوراها در کشور عملکرد خوبی داشته‌‌اند یا نه بحث جداگانه‌ای است، اما طبق قانون اساسی که مستندترین و محکم‌ترین سند کشور است، شوراها نهاد اساسی در تصمیم‌گیری کشور هستند. بصیری با بیان اینکه ملاک عمل در کشور قانون اساس است، اضافه کرد: فاصله زیادی بین خواسته‌ها و توقعات مردم و اختیارات شوراها وجود دارد که اگر بر طبق قانون عمل شود تحول عظیمی در امور شوراها شکل خواهد گرفت. وی با اشاره به اختیارات شورای عالی استان‌های کشور گفت: قانون اساسی به هیچ مرجع اساسی در کشور اختیار نداده تا طرح به دولت دهد. رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها انتصابی نبوده و انتخابی است، ادامه داد: اعضای شوراهای روستایی و شهری به عنوان شورای عالی از طریق دولت می‌تواند لایحه ارائه دهد. وی با اشاره به اینکه اجرای قانون اساسی در جهت سیاست عدم تمرکز می‌تواند بسیار مؤثر باشد، افزود: ساختار اداری کشور نظام متمرکز و گاه پوسیده است و باید نظام مردم به نظام دولت کمک کند، تا مشکلات حل شود. بصیری با تأکید بر استفاده از دانش و تفکرات مردم، گفت: امروز عضو شوراها حتی در روستاها با داشتن مدارج عالی اثرگذاری بیشتری دارند و می‌توان از ظرفیت آنها در توسعه زیرساخت‌ها، کشاورزی و صنعت استفاده کرد. رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه باید از اندیشه و افکار اعضای شوراهای سه دوره گذشته استفاده کرد و به آسیب‌شناسی پرداخت، تصریح کرد: اگر از عملکرد شوراها نارضایتی وجود دارد باید عوامل آن را شناخت. وی با بیان اینکه در گذشته اقدامات عمرانی را دولت به عنوان قوه مجریه انجام می‌داد، خاطرنشان کرد: تمام امور عمرانی امروزه به دوش شهرداری است و در شهر همدان ساخت یک پل با 60 میلیارد تومان هزینه به دوش شهرداری بوده است. انتهای پیام/89026/ت40

94/02/04 - 16:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن