واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ساخت فواره خواهش می کنم jijalim 22 مهر 1389, 20:34سلام شنبه باید پروژه رو تحویل بدم.میخواهم از یک ستاره 8 ضلعی تیدیل شده به پلی گان.یک ابنما در یارم که یه طور کامل از کل این ستاره اب به بالا بره.در ضمن ستاره توخالیست.فرض کنین ستاره مانند انگشتر از نظر تو خالی بودن.و این اب که می خواهم در یباداز قسمت تو پر ستاره باشه.اما با real flow هر کار میکنم اب خیلی قطور میشه.انگار ماده مذاب داره میاد بالا.با چه روشی میتونم در بیارم این اب نمارو در یارم که قشنگ بشه.خواهش میکنم کمک کنین.منظر کمکاتون هستم jijalim 22 مهر 1389, 20:40بالا غیرتا کمک کنین.موقعیت شغلیم خراب میشه ashkan_mmb 24 مهر 1389, 12:39تا چند دقیقه دیگه آموزش کاملشو مینویسم برات ashkan_mmb 24 مهر 1389, 12:55ببین به این صورت عمل کن : اول یه پروژه خالی بساز . بعد یه gravity بساز و مقدار strenge رو بزار رو 10 و جاش هر جای پروژه باشه عب نداره ولی حتماً باید توی تنظیماتش affect رو بزاری روی force بعد ستاره 8 ظلعیتو با استفاده از پلاگین رئال فلو در تری دی مکس که همراه با رئال فلو خودش ریخته میشه . به یک فایل sd اکسپورت کن . اینو در نظر داشته باش که قبل از اکسپورت ستاره و یا شکلت روش راست کلیک کرده باشی و از منوی import to گزینه editable poly رو زده باشی . خب حالا برو به رئال فلو و از منوی آبجکت multybody رو انتخاب کن و یه multy body بساز توی پروژت وقت ساخت مولتی بادی ازت یه فایل میخواد که باید همون فایلی که با مکس اکسپورت کردی رو بدی . بعد که اون فایل رو دادی ستارت هولوپی میاد تو رئال فلو . بعدش از منوی particle fluid menu که منبع ریختن آب رو انتخاب میکردی. گزینه object رو بزن . و بعد توی قسمت node params برو به بخش object و یه جا هست که جلوی object یه خط فاصله کشیده . روی خط فاصله یک بار یا دوبار (الان یادم نیست) کلیک کن بعد یه منو باز میشه . از توش multybody رو انتخاب کن و بعد simulate رو بزن و مش هم نساز . وقتی که simulate تموم شد سیو رو بزن و رئال فلو رو ببند. بعد برو توی مکس و توی منوی create که اشکال ساده مثل قوری و مکعب میساختی یه منوی کشویی پیدا کن که به صورت پیش فرض توش نوشته standard primittives . بازش کن و توش رو ببین که یه گزینه به اسم رئال فلو هست همون گزینه رو انتخاب کن اونجا یه جسم به اسم Particle loader میتونی بسازی . وقتی که ساختی برو به منوی modifiers و اونجا روی select file sequence کلیک کن . و ازت یه فایلی میخواد . خب برو به جایی که پروژتو سیو کردی (همونجایی که یه فایل با فرمت *.flw ساخته شده . اونجا یه فولدر هست به اسم particles برو توش و به تعداد فریم هات فایلهایی با فرمت bin هستند . یکی از اونها رو انتخاب کن . (فرقی نمیکنه) و بعد توی قسمت پائینی مکس یه آیکن ماشین حسابه که روش یه ساعت ریز کشیده (آیکن خیلی ریزیه) که وقتی روش کلیک میکنی یه منو باز میشه به اسم time configuration توی اون منو مقدار Length رو برابر با تعداد فریم هایی که simulate کردی بزار و بعد هم یه ماس ماسک گنده پائین مکس هست که وقتی میبریش به سمت راست میره توی فریم های جلو تر و وقتی که میبریش به سمت چپ میره توی فریم های عقب تر . اگه خواستی تک فریم بگیری برو توی فریمی که دوست داری ولی اگه خواستی انیمیشن بگیری برو توی قسمت render setup و توی قسمت common روی active segments کلیک کن و بعد تو ی قسمت render output روی files .. . . کلیک کن و مکانی که میخوای انیمیشنت سیو بشه + فرمتی که میخوای سیو بشه رو تعین کن و بعد روی رندر کلیک کن (به جای کلیک روی رندر اف 9 رو نزن . حتماً روی رندر کلیک کن) و بعد از تموم شدن رندر برو از جایی که سیو کردی فایل ویدئوییتو وردار اگه مشکلی توی انجام مراحل داشتی همینجا بپرس جواب میدم jijalim 26 مهر 1389, 08:43اشکان جان تازه کمکتو دیدم/الان میرم ببینم چی میشه.دستت درد نکنه وقط گذاشتی.باور میکنی تم پروژام ابنمارو حذف کردم کلی کارم زشت بی روح بود jijalim 26 مهر 1389, 09:00تا ابنجا فهمیدم. متریالیشو چی بدم.؟که با وی ری که رندر میگیرم خوب در یاد.بعد.تو ریال فلو کدوم گزینه کنترل میکنه که به ذره که به کف میخوره جهش داشته یاشه.همون حالت defelektor تو خود مکس ashkan_mmb 28 مهر 1389, 10:46اگه منظورتون اینه که وقتی یه نقطه به جسمی برخورد میکنه . با چه قدرتی برگرده و یا پاشیده بشه . باید بگم که میتونید از توی قسمت Particle Fluid interaction در قسمت node params مربوط به جسم مورد نظر این حالات از جمله لیز خوردن و مقدار پاشیده شدن و یا کشیده شدن روی سطح رو تنظیم کنید . اگه منظورتون هم انجماد نقاط هست . میتونید برای کم کردن انجماد . مقدار Viscosity در منوی Particles در قسمت nodes param رو کمتر کنید . در مورد متریال هم همون متریال آب معمولی بزاری عمل میکنه . البته یک مقدار کمی هم باید دیفیوز داشته باشه تا جاهایی که پارتیکل ها بیشتر هستن تجمع پارتیکل ها معلوم بشه . البته یه سری تنظیمات هست که باید به میل خودت توی مکس در قسمت modifier مربوط به آبجکت پارتیکل انجام بدی . برای مثال اگه پارتیکل هات بیشتر از 100 هزار تا هستن (تعداد پارتیکل ها رو توی رئال فلو روی صفحه به این صورت نوشته : Object 01 (primary) PARTICLES : xxxxxx ) در قسمت particle size در منوی modifier در تری دی مکس مقدار Size رو یه چیزی بین 0.01 و 0.09 بسته به چیزی که خودت دوست داری و در قسمت Particle type گزینه Cube رو علامت بزن ولی اگه تعداد پارتیکل ها زیر 100000 تا هست در particle type گزینه Sphere رو علامت بزن و در particle size مقدار Size رو بین 1 تا 5 و یا اگه صلاح دونستی بیشتر بزار . در ضمن اگه خواستی آبشارت قشنگ تر بشه و هم فریم بیشتری با تعداد پارتیکل های کمتر بگیری دو راه داری راه اول اینه که توی رئال فلو از منوی realwave یه surface بسازی وبزاری زیر آبنمات . و طوری تنظیم کنی که پارتیکل های آبنما همش بریزه روی اون surface و با این کار وقتی که هر پارتیکل به surface برخورد کنه از صحنه حذف میشه ولی اثر ریختن آب رو روی surface میزاره و همینطور جا برای پارتیکل بعدی خالی میشه و همینطور تا هر چند فریم که دلت بخواد میتونی بگیری . راه بعدی اینه که یک آبجکت K age از منوی Daemon Menu بسازی و عدد Life اون رو توی قسمت node params بزاری روی 200 با این کار هر پارتیکلی که از 200 فریم عمرش بیشتر بشه پاک میشه و به جاش پارتیکل جدید ساخته میشه و سیستم هم برای محاسبات پارتیکل های فریم های قبلی مشغول نمیشه چون حد اکثر پارتیکل های 200 فریم گذشته در صحنه میمونن و بقیه پارتیکل های اضافی حذق میشن . البته با استفاده از چنتا ابزار دیگه هم میتونی پارتیکل ها رو کنترل کنی که یه توضیح کوچیک راجع به هر کدومش مینویسم : K Speed برای حذف و یا تقسیم پارتیکل هایی که سرعتشون از یه حدی کم و یا زیاد میشه . K Collision برای حذف و تقسیم پارتیکل هایی که به یک جسم و یا همه جسم های داخل صحنه برخورد میکنن K Isolate برای حذف پارتیکل هایی که فشار روشون از یه حدی بیشتره K Age برای حذف و تقسیم پارتیکل هایی که عمرشون از یک مقدار مشخصی بیشتر شده K Sphereبرای حذف پارتیکل هایی که وارد و یا خارج یک محدوده مشخص گوی شکل میشوند K Volume برای حدف پارتیکل هایی که وارد و یا خارج یک محدوده مشخص مکعبی میشوند . . سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2589]